۱۳۹۳ شهریور ۸, شنبه

آزادی و آزادگی

آزادی و آزادگی



عثمان دو غلام را با دويست دينار نزد ابوذر فرستاد و گفت به ابوذر بگوييد:

عثمان به تو سلام مي رساند و مي گويد: اين دويست دينار كمك هزينه تو باشد.

ابوذر گفت: آيا به مسلمانان ديگر آنچه براي من فرستاده، داده است؟

گفتند: نه،



گفت: من يك مسلمانم، آنچه براي من هست بايد براي همه مسلمانان باشد.

گفتند: عثمان مي گويد كه اين دينارها از مال شخصی من است.

ابوذر گفت: من از مال او بي نيازم، و من از غني ترين مردمانم!

غلامان گفتند: خدا عاقبت خير بدهد چگونه غني ترين كس هستي، با آن كه در خانه ات كمترين چيزي يافت نمي شود.



.... من بي نيازم به ولايت علي بن ابي طالب(ع) و عترت هادي و مهدي و راضي و مرضي او، آنان كه به حق هدايت مي كنند و به حق عدالت مي كنند. (روضه الواعظين، ص 284)





درحديث ديگري است كه آن دو غلام گفتند:

«اي اباذر هديه خليفه را بپذير، كه او به ما وعده داده كه اگر بپذيري ما را آزاد كند،

ابوذر گفت: اگر بپذيرم شما هر دو آزاد مي شويد، اما من بنده او خواهم شد، و حريت شما به عبوديت من تمام خواهد شد.» سفينه البحار،ج 1، ص 802




http://ift.tt/1njB1mX








ادامه مطلب ....



http://ift.tt/1wSvoU1



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: