۱۳۹۳ شهریور ۶, پنجشنبه

حمله آنلاین 300 سایت همسریابی به جوانان




حمله آنلاین 300سایت همسریابی به جوانان/ نگرانی خانواده‌ها از فعالیت سایت ازدواج موقت














موضوع همسریابی و انتخاب همسر در دنیای مجازی از شیوه‌هایی است که ارمغان ورود تکنولوژی‌های مدرن است و با گسترش روزافزون تکنیک‌های ارتباطی تازه و پدید آمدن شبکه‌های اجتماعی تبلیغ سایت‌های همسریابی و انتخاب شریک زندگی به کمک فضای مجازی نیز بیشتر شده است.





به گزارش گروه فضای مجازی« خبرگزاری دانشجو»، موضوع همسریابی و انتخاب همسر در دنیای مجازی از شیوه‌هایی است که ارمغان ورود تکنولوژی‌های مدرن است و با گسترش روزافزون تکنیک‌های ارتباطی تازه و پدید آمدن شبکه‌های اجتماعی تبلیغ سایت‌های همسریابی و انتخاب شریک زندگی به کمک فضای مجازی نیز بیشتر شده است. این در حالی است که همواره کارشناسان نسبت به عواقب این نوع انتخاب و طرح‌ریزی زندگی مشترک براساس چنین سایت‌هایی هشدار داده و این شیوه را مغایر با سبک زندگی ایرانی- اسلامی دانسته‌اند اما برخی از جوانان به بهانه مجوزدار بودن سایت‌های همسریابی عضویت در آنها را بدون اشکال دانسته و با پرسه‌زنی در این سایت‌ها به دنبال همسر ایده‌آل خود هستند اما معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان این مطلب که هیچ سایت همسریابی را به رسمیت نمی‌شناسیم، آب پاکی را روی دست جوانان ریخته است.



فعالیت غیرقانونی 300 سایت همسریابی



محمود گلزاری در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، بیان داشت: حدود 2 روز پیش با برخی از سایت‌های همسریابی که تا اندازه‌ای وضعیت بهتری داشتند، جلسه داشتیم اما هیچ‌کدام از دعوت‌شدگان نتوانستند ما را در زمینه چگونگی همسریابی از طریق دنیای مجازی و برخورداری از زندگی مشترک مطلوب قانع کنند. وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 300 سایت به عنوان سایت همسریابی فعالیت می‌کنند. گاهی اوقات این سایت‌ها ***** می‌شوند، گاهی اوقات ***** نمی‌شوند و برخی مواقع به صورت پنهانی کار می‌کنند. به هرحال آنها از نظر ما غیرقانونی هستند. گلزاری تصریح کرد: ما به عنوان وزارت ورزش و جوانان هیچ سایت همسریابی را به رسمیت نمی‌شناسیم. این در حالی است که یکی از این سایت‌ها خود را دارای مجوز از این وزارتخانه اعلام کرده است. معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: در حال حاضر با همکاری مراکز مشاوره ازدواج معتبر روی مراکز مخصوص انتخاب همسر کار می‌کنیم. سازمان تبلیغات اسلامی نیز در زمینه همسرگزینی فعالیت‌هایی داشته است. گلزاری یادآور شد: اگر به نتایج لازم دست‌یابیم امیدواریم بتوانیم تا یک ماه آینده دستاوردهای خود را در این زمینه فراهم کنیم.



فعالیت سایت ازدواج موقت



البته این تمام ماجرا نیست و در کنار فعالیت سایت‌های همسریابی باید فعالیت سایت ازدواج موقت را هم به فهرست نگرانی‌های خانواده‌ها اضافه کرد. معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره نحوه غنی‌سازی فضای مجازی برای جوانان، بیان داشت: در حال حاضر سایتی در حال فعالیت است که با تیتری درشت در زمینه ازدواج موقت فعالیت می‌کنند. این سایت خانواده‌ها را نگران و افراد هوسران را وسوسه می‌کند. در این سایت به بخشی از فتوای مراجع اعظام تقلید اشاره شده است، این در حالی است که با پیگیری انجام شده مشخص شد این فتاوا به صورت کلی و در زمانی که ازدواج موقت به عنوان ضرورت و در موارد استثنایی لازم است، صادر شده است.



ورود نیروی انتظامی به ماجرا



به گفته وی، در این سایت موارد گوناگونی برای ازدواج موقت ذکر شده و هنگام مطالعه این موارد خانواده‌ها نگران می‌شوند و به طور جدی از نیروی انتظامی و وزارت کشور خواسته‌ایم که این سایت‌ها تعطیل شوند، چراکه آنها از اسم دین سوءاستفاده می‌کنند. معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: باید شاهد افزایش افکار عمومی و پیگیری‌های دولتی برای بسته شدن این سایت‌ها باشیم چراکه آنها به اسم دین، تشیع و جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند.



70درصد افراد مطلقه زیر30 سال هستند



به دنبال این موضوع پای آمار طلاق هم به بحث باز شد که گلزاری با اشاره به آمار طلاق در ایران، اظهار داشت: متاسفانه در ایران یک سوم ازدواج‌ها در کمتر از 5 سال از آغاز زندگی مشترک به طلاق می‌انجامد و 15 تا 20 درصد زوجین در سال اول زندگی خود از یکدیگر جدا می‌شوند. این آمار در برخی از استان‌های همجوار تهران بیش از 25 درصد است البته میانگین کشوری نسبت ازدواج به طلاق 5 به یک است. به گفته معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، اگرچه میزان طلاق‌ در استان‌هایی مانند یزد، چهارمحال‌و بختیاری و سمنان بسیار پایین بود و همچنان نیز کم است اما این آمار نسبت به سال‌های قبل 2 برابر شده و این نشان‌دهنده استوار نبودن خانواده‌هاست. گلزاری خاطرنشان کرد: بیشتر طلاق‌ها در سن زیر 30 سال رخ می‌دهد به گونه‌ای که 60 تا 70 درصد افراد مطلقه زیر30 سال هستند بنابراین وزارت ورزش و جوانان با چند هزار جوان جدا شده از همسر مواجه است. بسیاری از آنها مسائل خود را به دلیل نگرانی از برخورد مردم و حتی خویشاوندان بیان نمی‌کنند ضمن آنکه نگاه به افراد مطلقه بویژه زنان غلط است.



وی تصریح کرد: پس از پیشگیری از وقوع طلاق باید تلاش کنیم افرادی که شتابزده و بچگانه از همسر خود جدا شده‌اند به همسر قبلی خود بویژه در سال اول پس از طلاق بازگردند، بنابراین از جوانان تقاضا می‌کنم 6 ماه تا یک سال پس از طلاق، اقدام به ازدواج مجدد نکنند شاید بتوانند به زندگی قبلی خود بازگشت پیدا کنند.



تشکیل کارگروه طلاق


معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به راه‌اندازی کارگروه طلاق در وزارت ورزش و جوانان، اظهار داشت: لازم است همراه با شناسایی راهکارهای پیشگیری از طلاق در زمینه اصلاح موارد قانونی طلاق تلاش کنیم، بنابراین با همکاری معاونت پیشگیری از وقوع جرم و معاونت فرهنگی قوه قضائیه و سازمان بهزیستی این موضوع را پیگیری می‌کنیم و در این زمینه کارشناسان معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری و وزارت کشور نیز به ما کمک می‌کنند.



منبع: وطن امروز





ادامه مطلب ....



http://ift.tt/1mVXBiY



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: