۱۳۹۵ فروردین ۹, دوشنبه

ثروتمندان آخرت

هر چه انسان با حق و بهشت سنخیت بیشتری پیدا کند و اخلاق بهشتی داشته باشد؛ آمادگی بیشتری برای زندگی در آخرت خواهد داشت .

به گزارش منتظران منجی «عج»، در جلسه 31 «مهارتهای زندگی » ، مورخ 86/6/24 استاد محمد شجاعی به ادامه بحث پرداختند که شرح آن در زیر می آید:

در بخشهای گذشته متذکر شدیم که کمال انسانی، به بخش ویژه ای مربوط می شود که انسان به واسطه آن از سایر موجودات برتر شده و اشرف مخلوقات می شود .

انسانها به واسطه داشتن عقل با فرشتگان برابرند اما به دلیل داشتن بخش فوق عقلانی از آنها برتر می شوند.

قوه فوق عقل یا فوق تجرد قوه ای در انسان است که قابلیت تربیت نامحدود و جذب کمالات بی نهایت را برای او ممکن می سازد، و به انسان این توانایی را می دهد که تمام صفات خداوند تبارک و تعالی (که خود خدا در وجود اودمیده است) را در خود تجلی داده و به خالق بی همتای خود شبیه تر شود .

این شبیه شدن همان "تقربی" است که انسان به وسیله آن به خداوند پیدا می کند .
هر چه انسان بتواند اسماء و صفات خداوند را در خود بیشتر ظهور دهد ، به خداوند تبارک و تعالی نزدیک تر می شود .

رقابت و چشم وهم چشمی های مثبت، چیزی است که بتواند انسان را روز به روز به خداوند و معشوق حقیقی اش نزدیک کرده و صفات بیشتری از صفات حق تعالی را در او ظهور و بروز دهد .

‼️چشم و هم چشمی های منفی شامل رقابت هایی است که در کمالات جمادی ( لباس ، اتومبیل ، خانه ، ثروت و ...) ویا در کمالات گیاهی ( زیبایی ، تجملات ، رشد ، تغذیه و ...) و گاهی اوقات هم در کمالات حیوانی رخ می دهد و هرچه این نوع رقابت ها بیشتر باشد ؛ روح انسان فقیرتر و تهی تر خواهد شد .

⁉️حال چرا روح انسان در این رقابتها فقیر و تهی می شود ؟؟؟
زیرا انسان در حرکت به سمت آخرت باید خود را برای شرایط زیستی حیات "ابدی" آماده کند، و این آمادگی یک آمادگی "اعتباری" نیست ؛ مانند آمادگی یک جنین در رحم مادرش که باید ابزار و وسایل متناسب با شرایط و ویژگیهای زندگی دنیایی را با خود به دنیا بیاورد.

ما اکنون در رحم دنیا هستیم؛ جایی که باید کمالات متناسب با شرایط زیستی آخرت را جذب کنیم، زیرا همه حرکات ما در شکل دهی به باطنمان کاملا موثرند .

خداوند در قرآن کریم تأکید زیادی دارد که در آخرت میزان و ترازو وجود دارد و انسانها در آنجا سنجیده می شوند .

والوزن یومئذ الحق
وزن که ما را با آن می سنجند حق است !
منظور خداوند از این آیه آن است که اگر می خواهید در زمره انسانهای با ارزش قرار بگیرید؛ باید روحتان را به سمت حق سوق دهید، و پیوند بیشتری با او برقرار کنید ؛
در آن صورت است که وقتی در آخرت مورد سنجش قرار بگیرید ، روحتان سنگین تر و ثروتمند تر خواهد بود و برای زندگی و شرایط زیستی در آخرت و بهشت آماده تر .

انسانها در آخرت با حق سنجیده می شوند ( حق یعنی شرایط زیستی بهشت که در دنیا و آخرت مظاهر مختلفی دارد ) ..


ادامه مطلب ....

http://ift.tt/1MxCl5h

منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان

تبادل لينك

به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم

هیچ نظری موجود نیست: