۱۳۹۴ اسفند ۱۶, یکشنبه

​بررسی تخصصی هوآوی Mate 8؛ پشت دروازه های دشمن!

هوآوی سری میت را در 2016 با میت8 شروع کرد. این گوشی قرار است نماینده هوآوی در بازار آمریکا نیز باشد و این موضوع سبب شده تا میت 8 با رویکردی دیگر ساخته و وارد بازار شود. با جی‌اس‌ام و بررسی تخصصی میت 8 همراه باشید.



محصولات مورد بحث


Huawei Mate 8







پس از موفقیت میت 7 در بازارهای مورد نظر هوآوی، این سری به حیات خود ادامه داد و پس از میت 7 هوآوی محصول جدیدی روانه بازار کرد که میت اس نام داشت. میت اس بخشی از فرایند تبلیغاتی برای میت 8 بود و هوآوی انتظار فروش بالایی از این گوشی نداشت. چرا؟ چون مدیران هوآوی قصد داشتند وارد بازار جدیدی به نام آمریکا شوند و نیازمند این بودند که به‌نوعی نام خود را در آن بازار برسر زبان‌ها بیندازند. چه‌ جایی بهتر از ایفا 2015 و چه تبلیغی بهتر از تولید گوشی «میت»‌ای که فورس تاچ داشت! از نظر زمانی ایفا 2015 تقریبا 2 الی 3 هفته پیش از مراسم معرفی آیفون‌های جدید اپل بود و هوآوی میت اس را با فورس تاچ معرفی کرد تا به‌نوعی در میان کاربران آمریکایی نام «میت» را جا بیندازد. پس از معرفی میت اس، آن‌ها میت 8 را معرفی کردند، البته با ذکر این موضوع که این گوشی در بازار آمریکا نیز عرضه می‌شود. می‌توان چنین نتیجه گرفت، هوآوی ماه‌ها و شاید سال‌های زیادی را صرف ساخت میت 8 کرده است و این یعنی احتمالا ما بهترین محصولی که هوآوی تاکنون ساخته را در دست می‌گیریم.
طراحی


زیبا، بزرگ و احتمال نیاز به دو دست برای کار

میت 8 یک فبلت است، یعنی برای افرادی ساخته شده که دوست دارند چیزی بین یک تبلت و گوشی هوشمند داشته باشند، این موضوع ما را به یک ویژگی خاص می‌رساند، صفحه نمایش بزرگ‌! قراردادن نمایشگری 6 اینچی روی گوشی، نیازمند دقت و وسواس بسیار زیادی است چون نباید محصول نهایی تبلت باشد و کاربر باید بتواند حتی‌الامکان آن را بایک دست حمل کند و قادر باشد کارهای زیادی را با یک دست انجام دهد. باتوجه به سابقه هوآوی باید گفت که این شرکت چینی بسیار موفق بوده و توانسته محصولی خوش دست و بسیار زیبا عرضه کند.
اگر میت 7 را دیده باشید، احتمالا از دیدن میت 8 چندان متعجب یا شگفت زده نمی‌شوید، چون از نظر اندازه میت 8 همان اندازه‌های میت 7 را دارد البته اگر در حد دهم میلی‌متر ریز نشویم.
روی پنل جلو نمایشگر 6 اینچی قرار گرفته در پایین نمایشگر نام هوآوی و در بالای آن سنسورهای مجاورت، نور، دوربین دوم و بلندگوی مکالمه قرار گرفته‌اند. شیشه محافظ روی نمایشگر در لبه‌ها انحنا دارد که این روش برای بهتر شدن حس دست گرفتن گوشی است. اگر میت 8 را کنار میت 7 بگذارید، حس خواهید کرد که هر چند گوشی‌ها در ابعاد یکسان هستند ولی حاشیه‌های پنل جلو میت 8 کمتر از میت 7 است.
دست گرفتن میت 8 این مسئله را روشن می‌کند که بدنه این گوشی فلزی است. قاب پشتی جنس آلومینیومی دارد، البته در بالا و پایین بدنه خط‌های آنتن وجود دارند که باعث شده بدنه یک تکه نباشد. روی قاب پشتی و در پشت نمایشگر، دوربین اصلی، فلاش ال‌ای‌دی دوگانه و سنسور اثرانگشت قرار گفته‌اند. لبه‌های قاب پشتی نیز به همان دلیل که شیشه محافظ برش خورده‌، انحنا پیدا کرده‌اند.
قسمت بالایی گوشی محل قرارگیری جک 3.5 میلی‌متری هدفون و میکروفون مکالمه است و قسمت پایین به درگاه میکرو یو‌اس‌بی و بلندگوی تک‌کاناله اختصاص یافته.
کناره سمت راست گوشی به دکمه پاور و کنترل صدا اختصاص پیداکرده و کناره سمت چپ محل درگاه سیم کارت و حافظه جانبی است. البته از درگاه حافظه می‌توان به‌عنوان درگاه دوم سیم‌کارت نیز استفاده کرد.

وزن محصول 185 گرم است ولی هنگام دست گرفتن آن سنگینی زیادی حس نمی‌کنید و دست خسته نمی‌شود. وزن محصول برای فبلت 6 اینچی بسیار خوب است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.
میت 8 را به راحتی می‌توان با یک دست حمل کرد ولی الزاما همیشه نمی‌توان با یک دست با آن کار کرد. کارهای زیادی هستند که می‌توانید با یک دست انجام دهید ولی خب کارهای زیاد دیگری هم هستند که نمی‌توانید با یک دست انجام دهید.
نمایشگر


همان فول اچ‌دی همیشگی

در میت 8 هم خبری از نمایشگر کواد اچ‌دی‌ نیست و هوآوی هم‌چنان نمایشگر فول اچ‌دی را برای گوشی هوشمند مناسب می‌داند. میت 8 نمایشگر 6 اینچی با رزولوشن 1920 در 1080 دارد. در هر اینچ از نمایشگر میت 8 حدود 368 پیکسل قرار دارد، که این تبلت را برای بازی، مطالعه، دیدن محتوای بصری و ... مناسب می‌کند.
در بخش طراحی اشاره کردیم که اگر میت 8 را کنار میت 7 قرار دهید، ابعاد یکسان را می‌بینید ولی خب در میت 8 حاشیه‌های پنل جلو کمتر است. اگر بخواهیم به‌صورت عددی این موضوع را بیان کنیم، باید بگوییم نمایشگر میت 8 حدود 78 درصد از پنل جلو را به خود اختصاص داده، که این رقم برای فبلت 6 اینچی بسیار خوب است و کاربر هنگام نگاه کردن به نمایشگر حاشیه‌های بسیار کمی را به‌خصوص در طرفین چپ و راست صفحه‌ نمایش مشاهده می‌کند.
رنگ‌ها به‌ خوبی نمایش داده می‌شوند و گروه‌های رنگی هم‌خانواده تا حد بسیار زیادی قابل تفکیک از هم هستند. اشباع و همچنین عمق رنگ‌ها در نمایشگر بسیار مناسب است و کاربر با نگاه کردن به صفحه نمایش از دیدن رنگ‌‌ها با کیفیت بسیار خوب و زنده لذت خواهد برد. البته اگر دمای رنگ‌ها را دوست ندارید می‌توانید دما را در تنظیمات گوشی تغییر دهید و رنگ‌ها را سردتر یا گرم‌تر کنید.

عملکرد نمایشگر در زیر نور خورشید خوب است و مشکلی از بابت دیدن محتوای موجود در صفحه پیدا نخواهید کرد، البته اگر روشنایی صفحه را از نصف کمتر کنید، خوانایی کمی پایین می‌آید ولی خب این موضوع در تمامی گوشی‌ها تقریبا وجود دارد.
کارکرد نمایشگر بسیار خوب است و هرچند کواد اچ‌دی نیست ولی بسیار باکیفیت است و کاربر هنگام نگاه کردن به صفحه نمایش 6 اینچی از آن لذت خواهد برد.
سخت افزار


بسته کامل پردازشی

وقتی از سخت افزار محصولات هوآوی صحبت می‌شود اولین چیزی که در ذهن نقش می‌بندد، تراشه «های سیلیکون» است که نام تجاری‌اش Kirin است. میت 8 به جدیدترین تراشه ساخت هوآوی یعنی، های سیلیکون کرین 950 مجهز است. تراشه‌ای که روی خود پردازنده 8 هسته‌ای، پردازنده گرافیکی Mali-T880 MP4 و رم 3 ( یا 4 برای نسخه 64) گیگابایتی مجهز است. بسته سخت افزاری تمام و کمال است و از نظر کمی همه آنچه در سایر پرچم‌داران جدید مشاهده می‌کنید، در میت 8 نیز حضور دارند.
تراشه هوآوی 16 نانومتری است، این موضوع نشان می‌دهد که کرین 950 یکی از کم مصرف‌ترین تراشه‌های موجود در بازار است و در برابر قدرتی که هنگام پردازش‌ها در اختیارتان قرار می‌دهد، انرژی بسیار کمتری نسبت به سایرین مصرف می‌کند.
سرعت کلاک پردازنده در کمترین مقدار 480 مگاهرتز است و در هنگام نیاز به سرعت بیشتر، این رقم تا 1.8 گیگاهرتز افزایش می‌یابد. البته اگر به قدرت پردازشی بیشتر از این نیاز داشته باشید، چهار پردازنده قوی‌تر سرعت را 2.3 گیگاهرتز افزایش می‌دهند تا مشکلی از جهت افت عملکرد به وجود نیاید.
میت 8 ای که در اختیار ما قرار گرفته 32 گیگابایتی است و این موضوع نشان می‌دهد که حافظه رم این دستگاه 3 گیگابایت است (اگر فکر می‌کنید به حافظه رم بیشتری نیاز پیدا می‌کنید، بهتر است به نسخه 64 گیگابایتی که حافظه رم 4 گیگابایتی دارد، فکر کنید). البته این عدد روی کاغذ است و مقدار حافظه‌ای که می‌توان از آن استفاده کرد حدود 2800 مگابایت است. همین مقدار نیز برای اجرای روان برنامه‌ها و مولتی تسکینگ کافی است و مشکلی از بابت لگ زدن یا افت عملکرد هنگام جابه‌جا شدن بین اپلیکیشن‌ها به‌وجود نمی‌آید. ما 17 اپلیکیشن را به‌طور همزمان در میت 8 اجرا کردیم، در این حالت حدود 1 گیگابایت از حافظه رم خالی بود. خبر خوب این بود که به‌راحتی توانستیم بین اپ ها جابه‌جا شویم، این‌کار بسیار روان و بدون کوچک‌ترین مشکلی انجام می‌شد و سیستم در کسری از ثانیه و به سرعت پاسخ می‌داد. پس از بستن تمام 17 اپلیکیشن حدود 700 مگابایت از فضای حافظه آزاد شد که نشان می‌دهد مشکلی از بابت اجرای تعداد زیادی اپلیکیشن نخواهید داشت و در بدترین حالت حدود 1 گیگابایت از فضای رم شما اشغال می‌شود.
متوجه شده‌اید که میت 8 در دو نسخه 32 و 64 گیگابایتی عرضه می‌شود و از نظر سخت افزاری تنها فرق آن‌ها در حافظه رم است. اگر میت 8 را به‌عنوان گزینه‌ای برای استفاده بیش از دوسال در نظر دارید، بهتر است نسخه 64 گیگابایتی را خریداری کنید، چون به‌احتمال زیاد در آینده حافظه‌ای بیشتر از 3 گیگابایت نیاز خواهد بود.
نسخه 32 گیگابایتی که در اختیار ما قرار گرفته بود، حدود 25 گیگابایت فضای خالی را در اختیارمان قرار می‌داد که از نظر فضای دخیره سازی مناسب است و مشکلی برای اکثر کاربران پیش نمی‌آید. البته اگر به حافظه بیشتری نیاز دارید، درگاه کارت حافظه جانبی می‌تواند نقش ناجی شما را ایفا کند، میت 8 را می‌توانید به کارت حافظه 128 گیگابایتی مجهز کنید. به‌این ترتیب یک‌بار و برای همیشه مشکل کمبود حافظه را حل می‌کنید.
بازی کردن با میت 8 لذت بخش است چون اندازه نمایشگر بزرگ و سخت افزار بسیار قوی است. این دو عامل سبب می‌شوند که میت 8 را گوشی مناسب بازی کردن بنامیم. بازی‌های Real Racing و مدرن کامبت5 به‌راحتی و با کیفیت خوب اجرا می‌شوند. مشکلی از بابت ضعف پردازنده گرافیکی وجود ندارد و میت 8 به‌خوبی از پس پردازش‌های سه‌بعدی و بازی‌ها برمی‌آید. از این نظر میت 8 یکی از مناسب‌ترین گزینه‌های موجود در بازار است.
نرم افزار


مارشمالو با رابط کاربری اموشن

جدیدترین نسخه اندروید گوگل یعنی اندروید 6.0 (مارشمالو) به‌عنوان سیستم‌ عامل میت 8 انجام وظیفه می‌کند. البته اندروید هوآوی همان اندروید خام گوگل نیست و دست‌خوش تغییراتی شده. چهارمین نسخه از رابط کاربری اموشن (EMUI) روی اندروید قرارگرفته تا ارتباط بهتری میان کاربر و سیستم عامل برقرار شود.
تقریبا تمام مشخصاتی که در گوشی‌های پیشین هوآوی دیده‌ایم، در میت 8 نیز حضور دارند. امکان دسترسی سریع به میان‌برها از صفحه قفل (Lock Screen)، دوصفحه‌ای بودن مرکز اعلان و میان‌برها، لانچر مخصوص هوآوی از جمله ویژگی‌های هستند که میت 8 از سایر گوشی‌های هوآوی به ارث برده است.


ادامه مطلب ....

http://ift.tt/1p8wOYL

منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان

تبادل لينك

به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم

هیچ نظری موجود نیست: