۱۳۹۵ فروردین ۱۰, سه‌شنبه

جزئیات ربایش هواپیمای مصری با 62 مسافر + تصاویر

به نقل از منابع خبری خارجی این هواپیما بعد از تغییر مسیر در فرودگاه "لارنکا" در کشور قبرس به زمین نشسته است. هواپیما از نوع ایرباس 320 است.‬‎ مسئولان هواپیمایی مصر گفتند: هواپیما 55 مسافر دارد و کادر پروازی آن هفت نفر هستند. گزارش‌های اولیه از وجود 80 سرنشین در این هواپیما حکایت داشت.شبکه خبری اسکای نیوز عربی به نقل از تلویزیون قبرس گزارش داده است که هواپیمای مصری ربوده شده مسیر خود را تغییر داده و در فرودگاه لارناکا قبرس فرود آمد. این هواپیمای ربوده شده در سفری داخلی از اسکندریه به قاهره می‌رفته است. مسئولان مصری نیز بر ربوده شدن این هواپیما و رفتن آن قبرس تاکید کرده‌اند.

برخی از رسانه‌ها از احتمال وجود بمب در هواپیما خبر داده و اعلام کردند که هواپیما ربا با تهدید داشتن کمربند انتحاری از خلبان خواسته است به سوی قبرس پرواز کند. مسئولان قبرسی از پلیس خواستند که از بیم وجود مواد منفجره در هواپیما از آن دوری کنند‬.

نیویورک تایمز نیز گزارش داد که بیشتر مسافران این هواپیما تابعیت مصری دارند. یک مسئول وزارت هواپیمایی کشوری مصر گفت: 30 سرنشین مصری، 10 سرنشین آمریکایی، هشت سرنشین انگلیسی و یک سرنشین سوری است.

بر اساس این گزارش، این هواپیما بعد از 45 دقیقه پرواز، ارتباطش با برج مراقبت قطع شد. سازمان هواپیمایی مصر اعلام کرد که رباینده هواپیمای مصری در قبرس با ما در تماس است.

رسانه‌های مصری از قول مقامات قبرس گزارش داده‌اند فرد هواپیماربا به مسافران اجازه داده هواپیما را ترک کنند.

درخواست های هواپیما ربا

درهمین حال منابع خبری ساعتی پس از ربایش هواپیمای مصری خواسته هواپیما ربا را ملاقات با همسر سابق و درخواست پناهندگی قبرس عنوان کردند. به گفته رسانه ها همسر سابق هواپیماربا تبعه قبرس و در نزدیکی فرودگاه لارناکا ساکن است. رباینده یادداشتی چهار صفحه ای هم برای رساندن به دست همسرش به ماموران امنیتی حاضر در فرودگاه داده است. منابع خبری گزارش کردند که خانم قبرسی به درخواست مسئولان کشورش برای ملاقات با همسر سابق خود عازم فرودگاه لارناکا شده است.


درهمین حال "نیکوس آناستاسیادس "رئیس جمهوری قبرس امروزدر گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد که هواپیما ربایی امروز ارتباطی با فعالیت های تروریستی ندارد. به دنبال آزادی سرنشینان هواپیمای مصری که صبح امروز ربوده شد، تصویری از رباینده این هواپیما که از او به عنوان استاد دانشگاه یاد شده ، منتشر شد.

Video Player
00:00
Use Left/Right Arrow keys to advance one second, Up/Down arrows to advance ten seconds.
00:00




فیلم لحظه خروج گروگانها از هواپیمای مصری | دانلود فیلم



برخی منابع مصری هواپیما ربا را فردی مصری به نام " ابراهیم عبدالتواب سماحه " استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه اسکندریه مصر معرفی کرده اند.

با این حال تارنمای مصری الیوم السابع گزارش کرد که رباینده فردی به نام سیف الدین مصطفی استاد تاریخ در منطقه الضاهر در قاهره است. براساس این گزارش هواپیما ربا در نخستین مرحله تمام سرنشینان مصری هواپیما و در مرحله بعد چهار خارجی غیر مصری را آزاد کرده است.

عکس رباینده هواپیمای مصری با کمربند انفجاری
برخی منابع مصری هواپیما ربا را فردی مصری به نام " ابراهیم عبدالتواب سماحه " استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه اسکندریه مصر معرفی کرده اند.با این حال تارنمای مصری الیوم السابع گزارش کرد که رباینده فردی به نام" سیف الدین مصطفی" استاد تاریخ در منطقه الضاهر در قاهره است.درعکس منتشر شده رباینده با کمربند انفجاری و درحالی که تعدادی سیم به دست دارد جلو در هواپیما دیده می شود.هواپیمای مصری صبح امروز در مسیر اسکندریه به قاهره ربوده و به شهر گردشگری لارناکا در قبرس برده شد. مقام های مصری درباره به همراه داشتن کمربندانفجاری توسط هواپیما ربا ابراز تردید کرده اند.


نامه هواپیما ربا به همسرش

بعد از هواپیما ربایی اخیر در مصر تصویر منتشر شده در فضای مجازی که در آن هواپیماربا نامه برای همسر سابقش می دهد. رادیو قبرس اعلام کرد رباینده هواپیمای مصری با ارسال نامه ای به بیرون از هواپیما، درخواست کرد آن را به همسرش که با او متارکه کرده است، تحویل دهند.

هواپیما ربا یک دامپزشک مصری و استاد دامپزشکی دانشگاه اسکندریه است که تابعیت آمریکایی دارد و همسر مطلقه او در قبرس زندگی می کند.گفته می شود همسر هواپیما ربا راهی فرودگاه لارنکا شد. در جریان گفت وگویی که با عامل هواپیما ربایی شده است، او درخواست ملاقات با همسر سابقش که قبرسی است، مطرح کرده است. همسر سابق او در شهرک اوروکلینی نزدیک فرودگاه اقامت دارد.


تصویرعامل ربایش هواپیمای مصری

تلویزیون دولتی قبرس در تازه ترین گزارش خود، عامل اصلی ربایش هواپیمای مصری را یک جوان 27 ساله به نام 'ابراهیم سماحه' معرفی کرد که خواستار پناهندگی سیاسی شده است.




ویدیوها

Video Player
00:00
Use Left/Right Arrow keys to advance one second, Up/Down arrows to advance ten seconds.
00:00




1. فیلم لحظه خروج گروگانها از هواپیمای مصری | دانلود فیلم


ادامه مطلب ....

http://ift.tt/1q0ypQV

منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان

تبادل لينك

به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم

هیچ نظری موجود نیست: