۱۳۹۴ اردیبهشت ۱۸, جمعه

غفلت از امام عصر(ع) و افول جامعه به سوی مدینه جاهله

تعميق ريشه‌‌هاي اعتقادي استقرار حكومت جهاني حضرت مهدي(عج)، ترويج گفتمان استقرار قسط، عدل، آرمان انبياء، امامان معصوم(ع) و امتيازهاي همه جانبه آن از مباحثي است كه در پژوهش‌ها و مقالات در همايش‌ها و سمينارهاي علمي مهدوي مطرح مي‌شود و دستمايه برنامه سازان "سخن انتظار" قرار مي‌گيرد.
بنابراین استاد اسماعیل شفیعی سروستانی در پنجاه و یکمین نشست ماهانه موسسه موعود به موضوع جاهلیت مدرن در رویارویی با امام زمان(ع) پرداخته است که در ادامه می خوانیم؛
سخنم درباره تبرج و خودآرایی است. باید متذکر شوم که شهر آکنده از تبرج است و تمدن امروز ما آکنده از تبرج و خودنمایی است، ابن خلدون در مقدمه کتاب خود بیان می کند. شخصیت انسان ها را نوع معیشت آنها می سازد، او زندگی بادیه نشینان را از خیلی جهات را مقدم بر شهرنشینی اعلام می کند و معتقد است دلاوری، دین داری، شجاعت و اخلاق پاک در شهرها رو به نابودی است، وی زندگی شهری را عامل انحطاط دین و دولت می شناسد.
کجاست آنکه ابنیه شرک و نفاق را نابود می کند، این ابنیه امن کجاست و چرا مصادیق آن را در دستور کار شهرسازان وارد نمی کنیم تا این ابنیه نفاق آلود را نسازند، خانه هر کس امان گاه اوست. وقتی صاحب او در آن را ببندد، امان گاه آدمی است، ولی در حال حاضر خانه های ما در هیچ کجا امانگاه ما نیست. چون هیچ خانه ای امروز از چشم ها در امان نیست.
ادب مسلمانی در میان ما نیست که امروز به مظاهر جاهلیت مدرن مبتلا شدیم، فردی خانه رسول خدا(ص) می آید و بر در خانه اجازه می گیرد، حضرت به او می گویند. برو گوشه بایست و اجازه بگیر، امروز می دانم که بسیاری از کودکان و جوانان برای ورود اتاق ها هم اذن دخول نمی گیرند.
مگر غیر از این است که در میان ما خانه هایی است که بی پرده و بی حجاب ما را به خود مبتلا کرده و ما در صورت روابط فردی همه زنان و دختران و پسران ما مبتلای این تبرج هستند و شهرها در رقابت و تظاهر و مسابقه دهشتناکی وارد شدند و مردم را می فریبند. بنابراین همچون تعصب که یکی از مظاهر جدی جاهلیت بود، تبرج و تظاهر که نشان دهنده مزاحمت است. ازجمله این جاهلیت است.
امام حسن عسکری(ع) می فرمایند: امام که ظهور کنند، ناودان ها را از خانه ها برمی دارند و بسیاری از خانه ها را نابود می کنند، حتی مناره های مساجد را، امام ادامه می دهند. چون بدعت است که هیچ پیامبری نگذاشت و بیان می کنند، اشراف داشتن خانه ای بر خانه ای حرام است.
سازمان یافته و برنامه ریزی شده و بی خبر سر در پی تجربه جاهلیت دوم گذاشتیم. بعد از آن عرب جاهل مبتلای شرب خمر بود، در رویات آخرالزمان رسول خدا(ص) می فرمایند: قبل از ظهور بساط علم برچیده می شود، جهل آشکار می شود و شراب نوشیده می شود، درروایاتی دیدم که شراب بدون هیچ گونه مانعی آشکارا به فروش می رسد.
رسول خدا (ص) در روایتی لعنت می فرستند و می فرمایند: زمانی بر مردم می آید که خمر را حلال می شمارند. لعنت خداوند، ملائکه و همه مردم بر او باد، آنها خمر می فروشند و نام دیگری بر او می نهند.
آمار نشان می دهد، در حال حاضر بیش از یکصد میلیون نفر در امریکا الکل مصرف می کنند که ۱۲ تا ۱۵ میلیون نفر مبتلا به شرب خمر مدام هستند، در امریکا در هر سال ۲۰۰ هزار نفر به این آمار اضافه می شوند. البته حوادث ناشی از الکل را رها کنید، هتک حرمت، بی ناموسی، ضرب و شتم، مرگ و میر مردم در تصادف و .. از تبعات الکل است.
در حال حاضر در ایران ما شرب خمر آشکار نداریم و بنده معتقدم معتاد کردن مردم به شراب حیله بزرگ غرب و مجامع مخفی بوده برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران و چگونه تولید کننده این مواد ترفندی بوده که سازمان های استکباری برای ضربه زدن به کیان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران اتخاذ کردند.
وجهی دیگر از تجربه جاهلیت دوم شیوع شراب خواری است و جز این منکرات زیادی است که روایات بیان می کنند و هم مصادیق اجتماعی آن را می بینیم، رسول خدا(ص) می فرمایند: حال شما چگونه خواهد بود زمانی که زنان و جوانان شما فاسد خواهند بود.
در جایی از سبک زندگی صحبت کردم و به صراحت اعلام کردم رسانه های جمعی ما سبک زندگی ویژه ای را فرا روی ما باز می کنند در همه ساعات خوب شب و آن سبک زندگی ما را هدایت می کند به سوی مدینه جاهله سبک زندگی که هیچ نسبتی با حقیقت دین و دین داری و فرهنگ و تمدن اسلامی ندارد همه شیوه خوی و خصلت و آذین خانه را که متعلق به سبک زندگی غیر اسلامی و غیر دینی است جلوه گر می کنند و در چشم ما می آرایند.
بچه های ما از دو سالگی با تماشای تلویزیون می آموزند که با سگ ها و گربه ها زندگی کنند، خرید و فروش سگ ها و گربه ها رواج پیدا می کند، اینها استثنا نیست. دریابید راز ظهور و بروز آمار طلاق را اینها هر کدام اثر وضعی دارد اثر وضعی اینها در عالم ملکی از این قرار است، اثر وضعی در حیات اجتماعی به گونه ای دیگر، اثر وضعی در حیات برزخی و اثر وضعی آن در حیات قیامت.
ما نیاموخته ایم که هر چه می کنیم اثر وضعیش در سه ساحت بروز می کند چه عمل نیک یا قبیح اثر وضعی دنیوی دارد بیماری، فقر، بیم و ناامنی می آورد، عمر کوتاه می آورد و از دست دادن نعمت ها اثر وضعی اعمال در دنیا هستند و بلافاصله اثر وضعی در برزخ دارد که بر ما نمودار نمی شود چراکه ما بینا نیستیم.
وقتی مردم به صحرای قیامت می رسند جماعتی در هیئت خوک و میمون و مورچه هستند تا در دنیا بر کدام مرام و خوی و خورشت عادت کرده باشند، اثر وضعی اعمال در برزخ اینگونه بروز می کند.
طلاق نیز یکی از اثرات وضعی حیات اجتماعی در اثر خورد و خوراک و سبک زندگی است که ما به آن مبتلا شدیم، به نوعی هرزگی که به آن معتاد شدیم در خانه ها ماهواره را به تماشا می نشینیم بدون آنکه که بدانیم اثر وضعی آن بر ما می نشیند. وقتی همسایگان ما در خانه طبقه بالا و پایین آلوده به حرام می شوند امواج منفی آن تمام ساختمان را در بر می گیرد، جان را تیره می کند و امکان نماز خواندن راحت را از ما می گیرد، او مبتلا به گناه است ولی اثر وضعی آن ما را می گیرد.
غافلیم از اینکه پیرامون هر یک از ما مجاری وجود دارد که اگر باز شود شیطان و جنود شیطان از آن مجاری بر ما مسلط می شوند و غافلیم از اینکه گناهان قبل از اینکه به صحنه قیامت کشیده شوند و بخواهند ما را رسوا کنند در این دنیا مجرای تسلط شیطان می شوند، چه مال حرام باشد، خورد و خوراک حرام، چه اعمال حرام باشد، چه غیبت، تکبر، خودرایی، تبرج و تظاهر در اخلاق و حسد هر کدام از اینها نه تنها اثر وضعی و موج دارد و اگر کسی چشم بزرخیش باز باشد اینها را می بیند.
هر یک از این مجاری امکانی به وجود می آورند که جنود شیطان وارد شوند و کار خود را می کنند هرزه نگاری هایی که می کنند تنها سود نمی برند بلکه امکان تسلط شیطان را بر همه مردم فراهم می کنند اینها آگاهند که چه می کنند.
آیا این مدینه مطلوبی که به تصویر کشیده می شود که وقتی اسمش می آید همه مدهوش می شوند، زنده به گور کردن کودکان در اعراب که گاه از روی جهل بود، گاه از ترس تفاخر قومی و گاه از ترس فقر مالی خدا می داند که امروز هزاران بدتر از گذشه مبتلا به این قتل خاموشیم، بر اساس آمار انگلیس بالاترین سقط جنین در اروپا را دارد، روسیه، امریکا، فرانسه و چین همه اینطور این هستند کدام زن و مرد قادر است در صحنه قیامت پاسخ این قتل عام را بدهد.


ادامه مطلب ....

http://ift.tt/1DXnyWA

منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان

تبادل لينك

به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم

هیچ نظری موجود نیست: