۱۳۹۴ اردیبهشت ۲۰, یکشنبه

پوست اندازی کابینه روحانی...


بررسی تحلیلی روزنامه های یکشنبه:



پوست اندازی کابینه روحانی/ هاشمی ممنوع ملاقات شد/ ظریف ساقدوش نمی خواهد



روزنامه های صبح امروز مطالبی از سخنان حسن روحانی درباره یمن و طرح سه فوریتی مجلس برای توقف مذاکرات هسته ای و همچنین موضاعتی پیرامون انتخابات مجلس را پوشش داده اند.







ادامه تجاوز سعودی ها به یمن و کشتار مردم بیگناه این کشور، مورد انتقاد شدید حسن روحانی رئیس جمهور کشور قرار گرفت. در صحن علنی مجلس نیز طرح سه فوریتی تصویب شد که بر اساس آن تا زمانی که تهدید حمله نظامی وجود دارد، ایران مذاکرات را باید متوقف کند، به نظر می رسد این طرح پاسخی به تصویب طرح بازبینی توافق هسته ای در سنای آمریکا باشد. موضوع انتخابات مجلس دهم در بیشتر روزنامه های اصلاح طلب کار شده که نشان از تکاپوی آنان برای گرم کردن تنور انتخابات برای اصلاحات است. اما موضوعی که مورد توجه اکثر روزنامه ها قرار گرفته؛ تغییرات در سطح کابینه دولت و استانداری هاست که زمزمه هایی از آن در فضای رسانه ای کشور پیچیده شده است.
روزنامه اصلاح طلب آرمان تغییرات در دولت را با تیتر " پروژه تغییرات در دولت کلید خورد" و در این باره نوشت: موعد اتمام حجت به پایان رسیده و دولت در راستای وعده خود مبنی بر انتخاب مدیران همراه با وعده‌هایش تصمیم به تغییراتی گرفته و به نظر نمی‌رسد این تغییرات محدود به حوزه وزارت کشور و استانداران و فرمانداران باشد.
به گزارش فرهنگ نیوز، به نظر می رسد این تغییرات در سطح کلان، بی ارتباط به انتخابات مجلس دهم نباشد، چرا که انتخابات مجلس دهم برای دولت بسیار مهم است و بیشتر تلاش خود را در این راستا قرار خواهد داد تا نمایندگانی همسو با خود را روانه بهارستان کند. از سوی دیگر تصفیه مدیران دولت سابق نیز یکی از اهداف این تغییرات است تا براساس گفته حسام الدین آشنا، دولتی یک دست تر تشکیل شود.
قدرت الله علیخانی، مشاور رئیس مجلس تشخیص مصلحت از عقب ننشستن هاشمی در قضیه امیر کبیر گفته: براي چهره‌اي چون آقاي هاشمي با آن تجارب انقلابي و سياسي قابل‌توجه هم اين موضوع آشناست. به همين دليل شاهديم كه ايشان براي حضور در بين قشر دانشگاهي ذره‌اي ترديد نمي‌كنند و با وجود تهديدها، نه تنها حضور مي‌يابند بلكه خانواده خود را نيز همراه مي‌برند.
وطن امروز در شماره صبح یکشنبه از غیرت بهارستانی ها گزارشی تهیه کرده است. این روزنامه با تیتر " کری: خشنودم"، موضع وزیر خارجه آمریکا را درباره تصویب طرح سنای آمریکا بیان کرده و از سوی دیگر از طرح سه فوریتی مجلس برای توقف مذاکرات در صورت ادامه داشتن تهدیدات نوشته: رای 98 سناتور آمریکایی به طرح نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای همانگونه که در گزارش شماره روز گذشته «وطن‌امروز» به آن اشاره شد، تقسیم کار آمریکایی‌ها برای توافق هسته‌ای را آشکار کرد. با امضای این طرح توسط باراک اوباما، موضوع عدم لغو تحریم‌های کنگره علیه ایران، رسمی و قانونی می‌شود و این موضوع به خوبی نشان می‌دهد هیات حاکمه آمریکا 2 جریان عمده سیاسی این کشور را برای رسیدن به هدف خود در مذاکرات هسته‌ای تنظیم کرده است. به گزارش «وطن امروز»، این اقدام آمریکایی‌ها در ایران با سکوت دولت حسن روحانی و وزارت امور خارجه جواد ظریف مواجه شده است.
اما در کنار این 2 طرح، روز گذشته اعلام شد جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تهیه و تدوین طرحی سه‌فوریتی خواستار توقف مذاکرات هسته‌ای تا قطع تهدیدات آمریکایی‌ها شدند. جواد کریمی‌قدوسی، نماینده مشهد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در توضیح جزئیات این طرح به فارس گفت این طرح امروز به امضای نمایندگان رسیده و تقدیم هیات‌رئیسه مجلس می‌‌شود. وی با بیان اینکه این طرح امروز یک ماده واحده است، خاطرنشان کرد طبق این طرح دولت موظف است مذاکرات را متوقف کند تا زمانی که آمریکایی‌ها طی بیانیه‌ای از جمهوری اسلامی ایران عذرخواهی کرده و به تهدیداتشان پایان دهند. نماینده مردم مشهد همچنین با تاکید بر اینکه استقلال و آزادی ملت ایران برای وکلای ملت دارای اهمیت فراوان است، گفت: هیچگاه اجازه نمی‌دهیم حقوق ملت ایران توسط ابرقدرت‌ها تضییع شود.
روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد به انتقاد موسوی لاری از احمدی نژاد پرداخته و در مصاحبه با وی، موضوع انتخابات مجلس را نیز بررسی کرده است: حجت‌الاسلام عبدالواحد موسوی لاری در پاسخ به این سوال که از نظر شما آیا جریان احمدی‌نژاد همچنان ظرفیت حضور در انتخابات مجلس دهم را دارد گفت: اگر اصولگرایان سرنوشت خود را به احمدی‌نژاد پیوند بزنند، بزرگ‌ترین اشتباه تاریخی خود را انجام داده اند. احمدی‌نژاد با کدام کارنامه قرار است دوباره با این مردم مواجه شود. احمدی‌نژاد در دوره ۸ ساله ریاست جمهوری خود چه گلی به سر این ملت زده که مردم امروز بخواهند از طریق مجلس جریان او را وارد عرصه کنند. موسوی لاری با بیان اینکه اصولگرایان اگر دوباره دست به دامان احمدی‌نژاد شوند، بزرگترین خطای تاریخی خود را مرتکب شده‌اند تصریح کرد: احمدی‌نژاد حزب و تشکیلاتی ندارد، اینکه آیا احمدی‌نژاد اصولگرایان را پشت سر خود کشیده یا اصولگرایان او را احمدی‌نژاد کرده‌اند، موردی است که باید در جای خود بحث شود.
به نظر می آید، کنشگران و فعالین اصلاح طلب از اینکه بار دیگر از احمدی نژاد و حضور او در انتخابات آینده مجلس و ریاست جمهوری واهمه دارند، چرا که یکی از ویژگی های اصلی احمدی نژاد، پیشبینی نپذیر بودن رفتارهای اوست، به هر حال او این توانایی را دارد که علی رغم داشتن حزب و پایگاه اجتماعی آشکار با یک سخنرانی عده ای زیادی از مردم را با خود همراه کند.
"رویاپردازی دلواپسان" تیتری است که آفتاب برای طرح سه فوریتی برخی از نمایندگان مجلس برای توقف مذاکرات هسته ای در نظر گرفته است: اما بیان چنین موضوعی ، بیش از هر چیز این سوال را مطرح می‌کند که چرا در حالی که مذاکرات با جدیت و دشواری در حال پیگیری و پیشرفت است چنین طرحی پیش از ارائه در صحن مجلس، رسانه ای می‌شود! و هدف از به ثمر نشاندن چنین ایده ای در مجلس چیست؟ در پاسخ به این سوالات، جعفرزاده نماینده رشت گفته که این کار در شان مجلس نبود و ظریف به ساقدوش احتیاج ندارد.
برادر اکبر هاشمی رفسنجانی، محمد هاشمی از ممنوع الملاقاتی وی در دوران احمدی نژاد خاطراتی بیان کرده: فقط در دوره احمدی‌نژاد قدری وی مانع ایجاد می‌کرد.مثلاً اگر وزیر یا استانداری به دیدار آیت‌الله می‌آمد، به واسطه این دیدار عزل می‌شد. نمونه دیگر تیم‌های خارجی بودند که پس از سفر به ایران خواستار ملاقات با هاشمی بودند و پس از ارائه این درخواست به دفتر ریاست‌جمهوری عنوان می‌شد آیت‌الله وقت ندارند.بعد سفیر آن کشور با دفتر آقای هاشمی تماس می‌گرفت و عنوان می‌کرد مسئولین کشورمان خواستار ملاقات با شما بودند که ظاهرا آیت‌الله وقت نداشتند.
روزنامه سیاست روز، در شماره امروز خود به جنبه های اطلاع رسانی حادثه مهاباد پرداخته و در مصاحبه با کارشناسان از ضرورت تاسیس شبکه های خصوصی برای اطلاع رسانی دقیق و به موقع گزارش داده: اين اولين‌باري نيست كه موضوعي كاملا اجتماعي و حادثه‌اي كه مي‌تواند در هر كجاي اين كره خاكي اتفاق افتد و شايد بارها و بارها در حال رخ دادن است براي ايران هزينه به بار مي‌آورد، پس لازم است با مروري بر موضوع ريشه ماجرا را يافت. معاون استاندار از جلسات پي‌در‌پي و طولاني كه تا بامداد هم طول كشيده مي‌گويد اما اي‌كاش همه اين تلاش‌ها قبل از جريان‌سازي رسانه‌هاي ديگر رسانه‌اي مي‌شد تا برخي جوانان مهابادي خوراك خود را از رسانه‌هاي مغرض تهيه نكند. وجود راديو و تلويزيون انحصاري دولتي و عدم اجازه تاسيس راديو و تلويزيون‌هاي خصوصي به عنوان يك رقيب براي ارتقاي وظايف و مسئوليت‌هاي تخصصي رسانه‌هاي راديو تلويزيون در ايران ضروري است. مشكل را بايد به طور اساسي حل كرد.
"دستمال رسانه‌اي براي پاك‌سازي افتضاح مجلس اصلاح‌طلبي" تیتری است که سیاست روز برای تدارک انتخاباتی اصلاح طلبان پرداخته و از کسانی که در مجلس ششم کشور را ملتهب می کردند انتقاد کرده است: در اين ميان برخي احزاب و چهره‌هاي شكست خورده و مطرود جامعه سياسي ايران هم سعي دارند، به نحوي خود را تطهير كنند. آنها پس از انتخابات سال ۸۸ به گونه‌اي امتحان خود را پس دادند و از چارچوب نظام اسلامي خارج شدند. همين امر هم سبب شد تا چند سال مثل خواننده‌هاي زيرزميني در اتاق فكر خود را بنشينند و چاره‌انديشي كنند. البته بخشي از اين شكست‌خوردگان به هيچ عنوان از گذشته خود نه پشيمان هستند و نه عبرت گرفته‌اند. آنها براي بازگشت آرام خود به قدرت حتي به كانديداي اجاره‌اي هم روي مي‌آورند تا از كانال آن به خواسته‌هاي حزبي خود برسند. بازي دوسر برد آنها با كانديداي اجاره‌اي از دو سو براي آنها خوب است. هم مجال بازگشت مي‌يابند و هم درصورت عدم موفقيت منتخب اجاره‌اي، زير بار شكست‌ها نمي‌روند.
رئیس دانشگاه آزاد در گفتگو با اعتماد به دفاع از رئیس خود یعنی هاشمی رفسنجانی و ریاست ابدی وی بر دانشگاه آزاد پرداخته: جاي پاي ارادت و طرفداري از آيت‌الله هاشمي در حرف‌هايش مشهود است. آخر مصاحبه انگار سريع حرف‌هايش در مورد مشكلات مربوط به دوران دولت محمود احمدي‌نژاد و رياست فرهاد دانشجو را با خودش مرور كرده چون پس از خاموش شدن ضبط مي‌گويد: «اينها را نگفتم كه بگويم احمدي‌نژاد بد است و من خوب، من فقط روايت مي‌كنم.»
ورود 9 ایرباس به فرودگاه امام خمینی (ره) موضوعی است که اعتماد آن را تیتر اصلی صفحه اول خود کرده است: بالاخره انتظار ٣٨ ساله به سر رسيد و ٩ ايرباس ٣٤٠ وارد آسمان تهران شدند. جمعه شب گذشته ٩ ايرباس بر فراز آسمان تهران ظاهر شده و در فرودگاه مهر‌آباد و امام خميني(ره) به آشيانه رفتند. عباس آخوندي، وزير راه و شهرسازي دولت يازدهم امروز به‌طور رسمي جزييات اين خبر را اعلام خواهد كرد. ورود اين تعداد هواپيماي مسافربري بر فراز آسمان تهران يكي از بي‌سابقه‌ترين پروازهاي گروهي است كه تاكنون آسمان ايران به خود ديده است. بر اساس اطلاعات خبرنگار «اعتماد» بحث ورود ٩ ايرباس از روز چهارشنبه هفته گذشته نهايي شده بوده است.
اعتماد از پایان انتظارها گفته، "زمزمه های تغییر در پاستور"، تیتر این روزنامه برای تغییرات احتمالی در دولت است: «پاستور» انتظار چهره‌هاي جديدي را مي‌كشد. دو سالگي دولت در روزهايي از بهار به پايان مي‌رسد كه اهالي پاستور به فكر يك «پاييز» هستند. ديروز اين خبر «آشنا» بود كه احتمال تغيير در دولت مي‌داد. حسن روحاني پيش از اين از تغييراتي احتمالي در دولت خبر داده بود. زمزمه‌ها براي تغييرات در دولت زياد است. استانداران اما نخستين مجموعه براي تغييرات هستند و بعيد است كه حسن روحاني تغييرات در وزرا را با مجلس فعلي كليد بزند. حالا زمزمه «تغيير» در دولت بلاتكليف است. برخي در دولت مي‌گويند هنوز تصميمي گرفته نشده و برخي مي‌گويند كه براي آن بايد بررسي‌هاي جدي‌تر انجام داد.
ائتلاف لاریجانی و روحانی برای انتخابات مجلس دهم و اینکه این موضوع تا به چه میزانی جدی است، در صفحه احزاب اعتماد کار شده است: ماجراي احتمال ائتلاف لاريجاني با نزديك‌ترين حزب اعتدالي به دولت حسن روحاني از آنجايي كليد خورد كه ابراهيم اميني در گفت‌وگو با «اعتماد» مطرح كرد روحاني بنا دارد براي دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي با طيف لاريجاني در مجلس ائتلاف كند. او مدعي شد كه شخص پيگير ماجرا در دولت روحاني كسي نيست جز محمد باقر نوبخت، سخنگو و چهره نزديك به حسن روحاني كه سمت دبيركلي حزب اعتدال و توسعه را نيز بر عهده دارد. او همچنين تاكيد كرده بود در صورتي كه اصلاح‌طلبان با موانع زيادي براي انتخابات رو به رو باشند مجبور مي‌شوند كه به ائتلاف با نزديك‌ترين اصولگرايان نزديك به دولت تن بدهند.
قانون در صفحه اول خود به موضوع وام هایی پرداخته که به افراد پرنفوذ پرداخت می شود: سال‌هاست كه بحث معوقات بانكي اذهان عمومي را به خود مشغول كرده است. سرمايه‌هايي كه قرار بود محرك چرخ توليد كشور باشد و اقتصاد كشور را بهبود بخشد به‌افرادي اعطا شد كه فقط منافع خود را مدنظر داشته و نيم نگاهي نيز به اقتصاد كشور نداشتند. وام‌هاي كلان به‌ افراد بانفوذي پرداخت شد كه نه‌تنها دغدغه بهبود اقتصاد كشور را نداشتند بلكه حتي فكر بازگرداندن اين وام‌ها را در سر نداشته و فقط سوداي كاسبي داشتند.
"نبرد مبهم خواب ها و خاطره ها"، تیتری است که قانون به دوگانه هاشمی – احمدی نژاد اختصاص داده و گزارشی را پیرامون خواب های احمدی نژاد و خاطرات همیشگی رفسنجانی تهیه کرده است: دوگانه‌هاشمي‌و احمدی‌نژاد که در خلا ناشی از غیبت گروه‌های اصلاح‌طلب به شکل شک برانگیزی بروز و ظهور غیر طبیعی یافته بود، بخش اعظمي‌از فضای سیاسی انتخابات ریاست جمهوری در سال 1392 را مستقیما متاثر از خود ساخته بود. جریان‌هايي در درون حاکمیت هم البته بی‌میل نبودند که اگر قرار است در جامعه رقابتی شکل بگیرد چه بهتر که از محدوه‌هاشمي‌و احمدی‌نژاد فراتر نرود . به‌رغم اینکه احمدی‌نژاد چند سالی است از قدرت رسمي‌کنار رفته و به جامعه استراحت داده است اما رقابت‌های پیدا و پنهان این دو هنوز هم می‌تواند برای علاقه‌مندان به مباحث سیاسی پر حاشیه و جذاب باشد. با این تفاوت که‌هاشمي‌هیچگاه احمدی‌نژاد را در حد و اندازه خود ندانسته است و همه سخنان و کنایه‌های او در واقع خطاب به کسانی است که از پشت پرده احمدی‌نژاد را در برابر او شارژ کرده و وانهاده‌اند. برای احمدی‌نژاد اما رویارویی با‌هاشمي‌اعتبار آفرین و پر منفعت است.
قانون از احمدی نژاد خواسته که با احتیاط بیشتری حرکت کند؛ " آقاي احمدي نژاد راه دشوار است با احتياط حركت كنيد!": اين روزها احمدی‌نژاد و یارانش از همیشه فعال‌ترند. دور تا دور ايران را می‌پیمایند و گاهي اوقات به خارجه هم مي روند و رايزني مي كنند. همه این اعمال نشان از عزم جزم آنان برای بازگشت به سپهر قدرت دارد. احمدی‌نژاد و یارانش که از نوخاستگان سیاسی ایران بوده‌اند خوب می‌دانند که خارج از عرصه قدرت واجد وزن سیاسی و اجتماعی نیستند که چون روسای جمهور پیشین در عرصه داخلی و خارجی نقش آفرین باشند، قدر ببینند و صدر بنشینند. یگانه راه حضور و ثبوت آنان حضور در متن قدرت است و نزدیک‌ترین و دم دست‌ترین راه برای بازگشت انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه سال جاری است. اما این راه برای بهاریون آنچنان هم هموار نیست. احمدی‌نژاد اگر بخواهد وارد مجلس شود قطعا صندلی ریاست آن را نشانه خواهد رفت و حضور به‌عنوان یک نماینده معمولی قطعا برای او فاقد جذابیت است. به همین دلیل باید با یک تیم بزرگ و فعال انتخاباتی وارد عرصه شود که طلیعه آن از اکنون هویدا است و بسياري از چاله‌هاي از خودساخته و پيش كنده را در زير پاي خود شاهد است.
" خونی که فقط با خون شسته می شود". کیهان با انتخاب این تیتر، درباره جنایت های آل سعود در یمن نوشته: سران وحشی آل سعود در اقدامی بی‌سابقه و از سر وحشت و جنون، همه مناطق مسکونی شمال یمن زیر آتش مداوم بمب و گلوله‌های توپ و خمپاره گرفتند به طوری که طی یک شب 160 بار «صعده» را بمباران کردند. اکنون در یمن دیگر هیچ جا امن نیست و هر جا که انسانی هست و خانه‌ای وجود دارد، هدف جنگی محسوب می‌شود. سران وهابی عربستان آشکارا اعلام کرده‌اند که قصد دارند شهر «صعده» را با ده‌ها هزار نفر جمعیت از صفحه روزگار محو کنند. این مجوزی است که «جان کری» وزیر خارجه آمریکا، در سفر اخیرش به ریاض، به آل‌سعود داده است.
کیهان، اظهارت عضو مجمع روحانیون مبارز را مظلوم نمایی دانسته: عضو مجمع روحانیون درباره نامه این گروه به رئیس‌جمهور درباره خاتمی گفت: به دنبال ممنوع‌التصویری و ممنوع‌البیانی رئیس دولت اصلاحات اعضای مجمع بارها در جلسات مسائلی را درخصوص تحت‌الشعاع قرار گرفتن حقوق شهروندی در پی این اقدام مطرح می‌کردند، در نهایت با وجود این بحث‌ها تصمیم گرفته شد که در این زمینه نامه‌ای به رئیس‌جمهوری ارائه شود. فضاسازی درباره ممنوع‌التصویری «رئیس دولت اصلاحات» در حالی است که محدودیت اعمال شده نه به خاطر رئیس دولت اصلاحات بودن بلکه به عنوان میدانداری خاتمی و برخی اعضای مجمع روحانیون در آشوب‌افکنی 8 ماهه سال 1388 به نیابت از سرویس‌های جاسوسی آمریکا و اسرائیل و انگلیس بود. به عبارت دیگر خاتمی به خاطر صفت رئیس دولت اصلاحات بودن مورد اعتراض یا ممنوعیت نیست بلکه به اعتبار ایفای نقش عالمانه در آشوب آمریکایی- صهیونیستی سال 88 مورد موأخذه و سرزنش است به ویژه اینکه در محافل داخلی مدعیان اصلاح‌طلبی اذعان کرده که باور ندارد در انتخابات 88 تقلب (آن هم در حد 11 میلیون) صورت گرفته است. او با این حال یکی از دست‌اندرکاران اصلی آن آتش‌افروزی 8 ماهه بود و بعدها نیز این شجاعت و مروت را نداشت که همان اعتراف در محافل خصوصی اصلاح‌طلبان را برای اطلاع مردم به شکل علنی در رسانه‌ها مطرح کند. بنابراین، این بزرگواری نظام بوده که برای جرم و جفایی این چنین هنوز مجازاتی اعمال نکرده است.
"مژدگانا که گربه عابد شد!"، این تیتر کیهان به نامه احمد نقیب زاده، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران به آیات عظام اشاره دارد: استاد سکولار دانشگاه تهران و حامی حذف دروس اسلامی از رشته علوم سیاسی، به علما و مراجع معترض به اظهارات ناپخته رئیس‌جمهور حمله کرد.
احمد نقیب‌زاده که 2 دهه پیش پیگیر حذف دروس اسلامی از رشته علوم سیاسی در دانشگاه تهران بود، در نامه‌ای سرگشاده به حضرات آیات مکارم شیرازی و محمد یزدی نوشت: رئیس‌جمهور روحانی ما مطلبی گفتند که من فکر می‌کردم توضیح واضحات می‌دهند که می‌گویند وظیفه پلیس اجرای شرع و قرآن نیست و نمی‌دانستم که کار شرع و اجرای قوانین آن را می‌توان به دست هر کس سپرد. وقتی اعتراض آیات عظام را دیدم از خود پرسیدم پس تخصص خود این حضرات چه می‌شود؟ مگر نه اینکه قاضی مجتهد شرع باید به اجرای احکام شریعت بپردازد که سالیان دراز از عمر خود در گوشه حوزه‌ها صرف آموختن این احکام کرده است؟ در بخش دیگری از این نامه آمده است: «از قضا روحانیت ما پیش از این هم یک اشتباه مهلک دیگر مرتکب شده است که برای من بسیار جای سوال بوده است و آن اینکه کار منبر و وعظ را به مداحانی سپرده است که بعضا جز یک صوت خوش و گاهی ناخوش چیز دیگری در منقار ندارند.»
حسین شریعتمداری، مدیر مسئول کیهان، در یادداشت روز این روزنامه به تهدیدات آمریکا در قبال ایران پرداخته و تیتر " اولا غلط می کنید..." را انتخاب کرده است: تهدیدهای پی در پی آمریکا که اگر مذاکرات هسته‌ای به نتیجه نرسد و جمهوری اسلامی ایران به تعهداتی که می‌دهد - یا داده است!- پایبند نباشد به گزینه نظامی روی می‌آوریم! از دو زاویه متفاوت قابل ارزیابی است. اول آن که ادامه مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 5+1 در حالی که آمریکا به‌عنوان اصلی‌ترین عضو این گروه، جمهوری اسلامی ایران را به حمله نظامی تهدید می‌کند، با کدام منطق عقلی و حقوقی سازگار است و به قول حضرت آقا، مذاکره زیر سایه و شبح تهدید چه معنا و مفهومی دارد؟ دوم این که آیا آمریکا آنگونه که ادعا می‌کند، توان حمله نظامی به ایران را دارد؟ و یا این تهدیدها فقط یک «بلوف سیاسی» و «لاف ‌گزاف» است؟ و اگر لاف گزاف است - که هست- این طبل توخالی را با چه انگیزه‌ای به صدا درآورده است؟ بخوانید!


ادامه مطلب ....

http://ift.tt/1DZXSsl

منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان

تبادل لينك

به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم

هیچ نظری موجود نیست: