۱۳۹۱ اسفند ۸, سه‌شنبه

ساده ترین و عمیق ترین رابطه با خداست چیست؟


ساده ترین و عمیق ترین رابطه با خداست چیست؟













ستاد عالی هماهنگی و نظارت برکانونهای فرهنگی مساجد در این همایش به عنوان یکی از مجموعه های موفق در زمینه اقامه نماز مورد تقدیر قرار گرفت.










حجت الاسلام سلیمانی گفت: هر انسانی به عنوان مخلوق نیازمند رابطه معنادار با خالق خود است و نماز ساده ترین و در عین حال عمیق ترین نوع رابطه با خداست.



حجت الاسلام حمید رضا سلیمانی، مشاور وزیر و دبیر ستاد اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از فعالان اقامه نماز وزارت فرهنگ که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام تقوی ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و برخی از نمایندگان مجلس و مدیران ادارات کل فرهنگ و ارشاد استان های کشور برگزار شد با اشاره به ماموریتهای مختلف و متعدد این وزارتخانه گفت: مهمترین وظیفه این وزارتخانه، ارتقاء فرهنگ عمومی و ارزشهای الهی است فرهنگ عمومی ما برگرفته از دین و دینداری است و پیوند نزدیک میان دین و فرهنگ از دیر زمان در این مملکت نهادینه شده است.



وی افزود: اصلی ترین و موثرترین وظیفه این وزارتخانه ارتقاء فرهنگ و دین است و عمود دین نیز نماز می باشد بنابراین مهمترین رسالات ما دراین وزارتخانه توجه به موضوع نماز و اقامه آن است که باید در این جهت از همه ابزارها به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.



حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به آسیب شناسی انجام شده در این رابطه خاطرنشان کرد: از ابتدای فعالیت ستاد اقامه نماز در وزارت ارشاد سه آسیب اصلی در عرصه نماز شامل فقدان بودجه و برنامه مناسب، فقدان ساختار مناسب برای انجام این ماموریت و عدم هماهنگی برای اجرایی کردن برنامه های پیش بینی شده در این عرصه شناسایی شد.



مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تشریح برنامه های این ستاد یادآور شد: تشکیل معاونت های مختلف و به تبع ان ستادهای اقامه نماز در استانهای کشور و فعالیت براساس رهنمودهای رهبری که در اجلاسهای سراسری نماز به دست اندرکاران این عرصه ارایه می شود و همچنین تنظیم برنامه های متنوع در شوراهای اقامه نماز در استانها و وزارتخانه های مختلف کشور از جمله فعالیت هایی بود که طی چند سال انجام شده است و امروز ستاد اقامه نماز در کشور از جایگاه ویژه و خاصی برخوردار می باشد.



دبیر ستاد اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فعالیت و حضور افراد فرهیخته در عرصه نماز خاطرنشان کرد: امروز این وزارتخانه به عنوان یکی از دستگاههای شایسته تقدیر در عرصه نماز در کشور شناخته شده است.



حجت الاسلام سلیمانی در تشریح این موضوع یادآور شد: اساساً هر انسانی به عنوان مخلوق نیازمند رابطه معنادار با خالق خود است و نماز ساده ترین و در عین حال عمیق ترین نوع رابطه با خداست که در همه ادیان الهی وجود داشته و بنابر انچه که در روایات نقل است اولین سفارش انبیای الهی و اخرین توصیه انها نیز در رابطه با نماز بوده است. در قرآن کریم نماز در کنار سایر عبادات و امور مهم مورد توجه قرار گرفته است که از جمله انها می توان به مساله روزه، زکات، حج، جهاد امر به معروف و نهی از منکر و مشورت اشاره کرد. عدالت اجتماعی و تلاوت قرآن نیز از جمله امور مهمی است که نماز هم سطح با انها قرار گرفته است و این نشانگر اهمیت و جایگاه نماز در فرهنگ قرآنی است.





وی افزود: قرآن در آیاتی نیز از وضعیت نماز و نمازگزاران شکایت می کند و می فرماید: عده ای نه تنها خود نماز نمی خوانند بلکه از برپایی ان نیز نهی می کنند عده ای حتی نماز را به سخره می گیرند در عین حال برخی از اقشار جامعه نماز را با کسالت و بی نشاطی به جا می آورند و این نشانه نفاق است بعضی افراد نیز گاه نماز می خوانند و گاه نمی خوانند عده ای نیز هستند که وقتی جاذبه های دنیایی مطرح می شود نماز در چشم انها رنگ می بازد در مقابل چنین افرادی قرآن از برخی انسانها نیز در رابطه با اقامه نماز تجلیل می کند و مهمترین ویژگی ها را اقامه نماز در جامعه برمی شمرد. "الذین یومنون بالغیب و یقیمون الصلوة" یعنی مهمترین ویژگی بعد از ایمان به غیب و توجه به خداوند اقامه نماز ذکر شده است.



حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به سفارش قرآن به صاحبان قدرت و ثروت تصریح کرد: قرآن به افرادی که در زمین صاحبان قدرت و ثروت هستند دو توصیه در رابطه با نماز دارد و دلیل اشاره مستقیم به صاحبان قدرت و ثروت ان است که قدرت و ثروت انسان را به سرکشی وا می دارد بنابراین قرآن درباره اهل قدرت توصیه می کند که "الذین ان مکناهم فی الارض اقاموا الصلاة".



دبیر ستاد اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اقدامات موثر انجام شده در زمینه ترویج فرهنگ نماز تصریح کرد: اخیراً طرح جامعه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در دست اقدام است که در این طرح ابعاد مختلف فعالیت ها برای تبدیل انها به ارزش پیش بینی شده است و این طرح با همکاری ستاد اقامه نماز کشور به عنوان نقشه راه آینده ما آماده شده که مبدا حرکت و مقصد ما را معین می کند.



در ادامه این برنامه ضمن ارایه گزارشی از عملکرد ستاد اقامه نماز وزارت فرهنگ در سال گذشته از فعالان این عرصه در معاونت ها و ادارات زیرمجموعه وزارت ارشاد و مدیران استانی برگزیده در رابطه با نماز تقدیر و تشکر شد. همچنین در این همایش کارگردان و تهیه کننده فیلم سر به مهر (تنها فیلم مرتبط با موضوع نماز در جشنواره فجر امسال) مورد تقدیر و تشکر قرار گرفتند.



شایان ذکر است ستاد عالی هماهنگی و نظارت برکانونهای فرهنگی مساجد در این همایش به عنوان یکی از مجموعه های موفق در زمینه اقامه نماز مورد تقدیر قرار گرفت
.




منبع: شبستان

عقیق





ادامه مطلب ....



http://www.nooreaseman.com/forum209/thread48865.html



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: