۱۳۹۱ اسفند ۷, دوشنبه

زنی که به خاطر تنها گذاشتن مسلم همسر خود را به خانه راه نداد!


رحیم‌پور ازغدی بیان کرد:



زنی که به خاطر تنها گذاشتن مسلم همسر خود را به خانه راه نداد!










حسن رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در سخنرانی که روز جمعه، 4 اسفند ماه از شبکه یک سیما پخش شد، در جمع زنانی که در زمان شاه و قبل از انقلاب در زندان بازداشت بودند و احیانا مورد شکنجه قرار گرفتند و فرزندان ایشان با تأکید بر اینکه دختران باید در جریان فداکاری مادران خود قرار گیرند به بررسی مبارزه زنان و زنان مبارز در طول تاریخ اسلام و ایران پرداخت.



زنان کوفه به خاطر شکستن عهد مردان خود، علیه آنان شورش کردند!


در کلام 220 نهج البلاغه حضرت امیرالمومنین (ع)می‌فرمایند: «طوری زنان حتی دختران جوان با هلهله، برای بیعت، به سمت من آمدند که بسیاری از آنان روی خود را باز کردند،به طوری که توجه نداشتند حجاب از سر برخی افتاد.»




زنی که به خاطر تنها گذاشتن مسلم همسر خود را به خانه راه نداد




بسیاری از این زنان بر سر بیعت خود ماندند. من در جایی ندیدم از زنان کوفه سخن گفته شود. در زنان کوفه کسانی بودند که، با خیانت همسرانشان به سیدالشهدا، علیه مردان خود شورش کردند. در روایت هست که وقتی مرد از ترس، مسلم را تنها گذاشت، زن در را به روی همسر خود باز نکرد و گفت یا تو به داخل خانه می آیی و من میروم و یا تو حق نداری بیایی!




زنان غنایم قاتلین کربلا را از در و پنجره بیرون ریختند




نقل شده است، برخی از مردان که در قتل سیدالشهدا شرکت داشتند و غنیمت آورده بودند، زنان این غنایم را از در و پنجره بیرون ریختند و گفتند اجازه آلوده کردن خانه را با غنایمی،که آغشته به خون فرزندان پیغمبراست، نخواهند داد. نقل است زنی در کوفه بعد از حادثه عاشورا، در کوچه شمشیر به دست گرفته و می‌گفت اگر به دنبال بیعت کنندگان با حسین می‌گردید من هم هستم! اگر همه را می‌کشید من را از قلم نیندازید.






منبع: خبرگزاری دانشجو

عقیق







ادامه مطلب ....



http://www.nooreaseman.com/forum76/thread48858.html



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: