۱۳۹۱ اسفند ۸, سه‌شنبه

سرنوشت اصحاب كهف پس از زنده شدن چه شد وقبور اصحاب كهف در كجا قرار دارد؟

اصحاب كهف پس از يك بار زنده شدن، مجددا از دنيا رفتند و ظاهرا بدن‏هاى آنان در همان غار به خاك سپرده شدو مسجدى نيز در آن مكان بنا گرديد. اينان از كسانى‏اند كه در آخرالزمان رجعت خواهند كرد.

در مورد قبر همسر ماكسي ميليام از اعضاي اصحاب كهف بايد گفت: در اين مورد به مآخذى كه در زير نام برده مى‏ شود، مراجعه كرديم ولى چيزى درباره همسر ما كسى ميليان و قبر او نيافتيم:

1. الميزان، ج 13، عربى، بيروت، چاپ دوم

2. تفسير نمونه، ج 12، چاپ اول

3. ناسخ التواريخ مجلد عيسى، جزء اول، ص 340 به بعد

4. لغتنامه دهخدا در كلمه اصحاب كهف

5. پژوهشى در قصه‏ى اصحاب كهف، جلال ستارى، 1376، چاپ اول

6. اصحاب كهف، محمد توفيق الحكيم، ترجمه سيد ابوالفضل طباطبايى، چاپ دوم، از انتشارات زوار. اين كتاب به صورت نمايشنامه است.

در بانك اطلاعات به كلمه‏ى هِلِنْ مراجعه كردم و اين كلمه در كتابهاى بحارالانوار، تاريخ طبرى و اخبار طوال يافت نشد.

يادآورى

آنچه درباره اصحاب كهف مهمّ است، ايمان ثابت و استوار آنان به خدا و معاد است و اطلاعات قابل اعتماد، فقط در قرآن است و قرآن تنها به جنبه‏هاى ارزشى اين قصه پرداخته است.

اگر همسر يكى از اصحاب كهف، در پايين همان كوه دفن شده باشد، به احتمال زياد از بين رفته باشد.

در اينكه غار «اصحاب كهف» در كجاست، اتفاق نظر نيست. در كره‏ى زمين غارهاى متعدّدى كشف شده كه بر ديوار آنها تمثال سه مرد، تمثال پنج مرد و تمثال هفت مرد به همراه سگى وجود دارد و اين غارها را به عنوان يادگار اصحاب كهف نگه داشته‏اند.

درباره‏ى آن غارى كه اصحاب كهف به آن پناه بردند اختلاف زيادى وجود دارد و چند غار نام برده شده است:

1. غار اِفِسُسْ كه در تركيه واقع است. ويرانه‏هاى شهر اِفِسُس هم اكنون در نزديكى از مير، در كنار قريه اياصولوك در كوه ينايرداغ موجود است. افسس تا ازمير 73 كيلومتر راه دارد. در اين غار كه يك كيلومتر مساحت دارد، صدها قبر وجود دارد. در ميان مسيحيان، غار اصحاب كهف همين غار است ولى مشخصاتى كه در قرآن آمده بر اين غار انطباق ندارد.

2. غار رجيب كه در شره عمان پايتخت اردن قرار دارد. اين غار تا شهر عمان هشت كيلومتر مسافت دارد. در اين غار چند قبر وجود دارد، هشت و يا هفت قبر است. در ديوارهاى غار نقوشى وجود دارد، صورت سگى هم در ديوار غار به چشم مى‏خورد. در بالاى غار آثار يك صومعه‏ى رومى ديده مى‏ شود و آثارى دارد كه دلالت مى‏ كند بر اينكه اين صومعه پس از استيلاى مسلمانان بر آن منطقه، به مسجد تبديل شده است. اين غار، متروكه بود و به مرور زمان خراب شده بود. اخيرا اداره‏ى آثار باستانى اردن، آن را احياء كرد. شواهدى وجود دارد كه نشان مى‏دهد غار اصحاب كهف، همين غار رجيب است.

3. غار قاسيون در نزديكى صالحيّه‏ى دمشق

4. غار تبرا در فلسطين

5. غار اسكاندنياوى در اروپاى شمالى

6. غار نخجوان در آذربايجان شوروى سابق

ياد آورى: براى آگاهى بيشتر درباه اصحاب كهف به تفسير الميزان، عربى، ج 13، از ص242 تا ص 299، از آيه 9 تا آيه 26 سوره كهف، مراجعه كنيد. به نظر مى‏رسد كاملترين بحث، درباره اصحاب كهف، در همين تفسير است. در تفسير نمونه، ج 12، چاپ اول، از ص 352 تا ص 412، از آيه 9 تا آيه 27 سوره كهف، تا درباره اصحاب كهف بحث و بررسى كرده است. مى‏توانيد به اين تفسير هم مراجعه كنيد. ناسخ التواريخ، مجلّد حضرت عيسى، جزء اول، ص 340 به بعد هم درباره‏ى اصحاب كهف مطالبى آورده است. لغتنامه‏ى دهخدا در كلمه اصحاب كهف، درباره اصحاب كهف مطالب زيادى آورده است.





ادامه مطلب ....



http://www.nooreaseman.com/forum67/thread48893.html



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: