۱۳۹۱ اسفند ۷, دوشنبه

زنان ایرانی بدون نان شب هم روضه می گرفتند


لاله افتخاری:



زنان ایرانی بدون نان شب هم روضه می گرفتند













رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: بانوان ایران اسلامی با وجود ترفندهای رضاخانی راه اسلام را رها نکرده اند.

















لاله افتخاری اظهار داشت: حتی با ترفندهای رضا خانی هم نشد که مِهر امام حسین (ع) و روضه و عزاداری از دل مردم بیرون برود؛ بنابراین به دنبال این بودند که یک جامعه اسلامی داشته باشند.

رئیس فراکسیون زنان مجلس ادامه داد: به دنبال همین امر بود که با رهنمودهای حضرت امام (ره) در همان محیط خفقان با آن همه شکنجه و آزار این ها از پا ننشستند و حرکت کردند و بنا به فرمایش امام زنان نیز در کنار مردان و گاهی حتی جلوتر از آنها حرکت کردند تا این انقلاب به پیروزی رسید.






















افتخاری افزود: آنها شهید دادند، جوان های خود را نثار انقلاب کردند و خانه های خودشان را سنگر کسانی که در خیابان مورد حمله قرار می گرفتند گذاشتند، به خاطر اینکه بتوانند دفاع کنند از شعارهایی که می دادند.

وی با بیان خاطره ای از ایام انقلاب ادامه داد: در آن زمان فرزندم پنج، شش ماهش بود، وقتی که از مقابل تفنگداران رژیم شاه حرکت می کردیم من فرزندم را به طرفی می گرفتم که اسلحه آنها نباشد و خودم را حائل می کردم بین او و تفنگداران؛ که اگر تیری شلیک شد به من اصابت کند نه فرزندم.

رئیس فراکسیون زنان مجلس افزود: ما با این شرایط راهپیمایی ها را شرکت می کردیم و اینگونه رفت و آمد می کردیم؛ بعد از ان نیز همینطور زنانی بودند که صبر و استقامت کردند، ایثار و گذشت داشتند و ایستادگی کردند و ایستادند تا به پیام شهدا و آنچه که پیام اهل بیت (ع) است عمل کنند.

افتخاری گفت: هم در بحث حجاب و عفاف و گسترش فرهنگ قرآن و عترت در جامعه همه این زنان تلاش کردند و ایستادند پای ولایت، با هر سختی که بود مقاومت کردند.


وی افزود: امروز ما افتخار آفرینی هایی داریم که بخشی از آن را مدیون همان مادرانی هستیم که هم خودشان ولایتمدار بودند و هم دامن ولایتمدار پروری داشتند.

رئیس فراکسیون زنان مجلس در ادامه با توصیه ای به بانوان مسلمان وانقلابی ایران گفت: آنچه را که خداوند برای خانم ها در نظر گرفته است، به آن عمل کنند؛ اگر خیر دنیا و آخرت را می خواهند، اگر رشد و ارتقاء می خواهند؛ اگر هویت، شخصیت و کرامت می خواهند؛ سلامت و نشاط واقعی می خواهند؛ باید به دنبال آن چیزی بروند که دین می گوید دنبال آن هویتی بروند که دین مطرح کرده است.

افتخاری ادامه داد: ما در غرب می بینیم که آنها خیلی بهتر از ما وسایل نشاط ظاهری دارند ولی خودکشی و افسردگی به ویژه در خانم های انها خیلی بیشتر از بقیه است و حتی دگر کشی بدبختی خیلی بالا است؛ این را نه اینکه بنده بخواهم شعار بدهم آمار و ارقامی است که سازمان ملل، خود آنها و نمایندگانشان اعلام کرده اند.

وی افزود: در نتیجه انسان به دنبال شادی و نشاط؛ افتخار و مقام و موقعیت است اما اینکه این ها را از کجا بدست بیاورد، به چه قانع بشود آن مهم است؛ و آب را برای رفع تشنگی خود در نظر بگیرد یا سراب که بین این دو خیلی تفاوت وجود دارد.

رئیس فراکسیون زنان مجلس عنوان کرد: جوانان ما واقعا باید قدر این نظام و انقلاب را بدانند؛ ماهی ها در آبی هستند که شاید قدر آن را ندانند، که اگر یک لحظه از آب بیرون بیافتند متوجه می شوند که چطور لقمه حلال در جامعه راحت قابل کسب است و لقمه غیر حلال برای ما مفهومی ندارد؛ در حالی که در جوامع دیگر لقمه حلال برایشان بی معناست، چون باید آن را به زحمت به دست بیاورند.

افتخاری گفت: بانوان ایران می توانند با حجاب تحصیل کنند و با عفت و عصمت بتوانند در جامعه کار کنند؛ در خیلی از کشورهای دیگر اینگونه نیست؛ بنده با توجه به مسئولیت هایی که دارم مرتبط هستم با مهمانان خارجی از همه کشورها و با اطلاع صحبت می کنم.

رئیس فراکسیون زنان مجلس در پایان گفت: بنده در کشورهای مختلف رفته ام و با آنها صحبت کردم به عنوان رئیس فراکسیون حمایت از نخبگان و مخترعان اقتصاد دانش بنیان، آنها حسرت می خورند و به می گویند که شما یک قدم بلندی از ما جلوتر هستید. امیدواریم که جوان های ما قدر بدانند که البته می دانند و ما باید همیشه بدانیم که وامدار چه کسانی هستیم.





منبع: مرصاد

عقیق





ادامه مطلب ....



http://www.nooreaseman.com/forum76/thread48859.html



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: