۱۳۹۱ اسفند ۱۰, پنجشنبه

چند ایرانی در فیس بوک عضو هستند؟

وی به بزرگترین سایت مجازی دنیا از اطلاعات افراد اشاره کرد و گفت: سایت فیس‌بوک بعد از دو کشور چین و هندوستان در اصطلاح سومین کشور پرجمعیت دنیا محسوب می‌شود که بیش از یک میلیارد نفر عضو این سایت هستند.

عرش نیوز :

به گزارش جهان به نقل از فارس، کارشناس شبکه‌های اجتماعی با بیان اینکه آمریکا از شبکه فیس‌بوک حمایت می‌کند، گفت: 4 میلیون ایرانی در فیس‌بوک عضویت دارند.




حسن میثمی بعد از ظهر امروز در چهارمین همایش ناتوی فرهنگی در دانشگاه ملایر با اشاره به اینکه تاکنون تعدادی گزارش از طریق پلیس فتا از دزدی‌های اطلاعات شخصی افراد منتشر شده است، اظهار داشت: این دزدی‌ها از طریق افراد سودجو و فرصت‌طلب از اطلاعات افراد بوده که در فضای مجازی منتشر شده است. وی به بزرگترین سایت مجازی دنیا از اطلاعات افراد اشاره کرد و گفت: سایت فیس‌بوک بعد از دو کشور چین و هندوستان در اصطلاح سومین کشور پرجمعیت دنیا محسوب می‌شود که بیش از یک میلیارد نفر عضو این سایت هستند.



کارشناس شبکه‌های اجتماعی کشور، فیس‌بوک را ساده‌ترین راه برای استفاده از اطلاعات شخصی افراد برشمرد و ادامه داد: افرادی که عضو این سایت می‌شوند، عکس و اطلاعات شخصی خود را در این سایت قرار می‌دهند که باعث سوءاستفاده از اطلاعات آنها می‌شود.



وی خاطرنشان کرد: بین سه تا چهار میلیون ایرانی و فارسی‌زبان عضو این شبکه اجتماعی هستند که طبیعتاً عضویت این افراد نمی‌تواند به عنوان نماینده جامعه ایران محسوب شود.



میثمی عضویت این افراد را پا گذاشتن در خاک آمریکا برشمرد و تصریح کرد: بسیاری از این افراد ناخواسته و یا به سفارش دوستان عضو این شبکه اجتماعی می‌شوند و بعد از عضویت اخلاق و رفتار آنها کاملاً عوض می‌شود.



وی به عضویت برخی از جوانان مذهبی در این شبکه مجازی اشاره کرد و افزود: متأسفانه اخلاق این جوانان بعد از عضویت در شبکه مجازی عوض شده و این دقیقاً همان اتفاقی است که در شبکه‌های اجتماعی به ما ضرر می‌زند.



کارشناس شبکه‌های اجتماعی کشور با اشاره به اینکه فیس‌بوک می‌تواند به عنوان یک دوست ناباب زندگی افراد را نابود کند، عنوان کرد: متأسفانه بسیاری از اعضای این شبکه از عواقب آن مطلع نیستند و ناخواسته عضو این سایت می‌شوند.



وی با بیان اینکه دولت آمریکا شدیداً از این شبکه حمایت می‌کند، بیان داشت: این در حالی است که کمتر افرادی از کشور آمریکا عضو این شبکه هستند و رئیس جمهور آمریکا ادعا می‌کند که خود و خانواده‌اش عضو این شبکه نیستند.



میثمی در ادامه خطاب به دانشجویان گفت: ما مخالف عضویت افراد در این شبکه نیستیم، اما معتقدیم افرادی که وارد این شبکه اجتماعی می‌شوند؛ اگر احتمال می‌دهند بعد از عضویت اخلاق و رفتارشان عوض نمی‌شود، عضو شوند، اما در اغلب موارد بر رفتار و افکار اعضا اثر گذاشته است.



وی با تأکید به دانشجویان گفت: اگر هم عضو این شبکه می‌شوید، سعی کنید از قرار دادن اطلاعات کامل شخصی خود در این شبکه بپرهیزید.



کارشناس شبکه‌های اجتماعی کشور در ادامه ابراز داشت: ما در برخی دیپلماسی‌ها ضعیف عمل می‌کنیم، در صورتی که باید در دیپلماسی عمومی قوی‌تر عمل کنیم و مانند کشورهای پیشرفته در این زمینه فعال شویم.



وی با بیان اینکه ما در شبکه‌های اجتماعی نیاز به ساخت کلیپ‌هایی از واقعیت‌های جامعه داریم، اذعان داشت: رمز موفقیت غرب در تسخیر شبکه‌های مجازی دنیا ساخت کلیپ‌ها و برنامه‌هایی است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده هویت غربی را ترویج می‌دهد.



میثمی با تأکید بر لزوم توجه نسل امروز به برنامه‌ها و کلیپ‌های فرهنگی که نشان از عرق ملی و فرهنگ ایرانی باشد، گفت: اگر بتوانیم در این زمینه قدم برداریم، بی‌شک جوانان ما از فرهنگ‌ غرب فاصله رفته و نسبت به فرهنگ کشور خود حساس می‌شوند.






ادامه مطلب ....



http://www.nooreaseman.com/forum41/thread48935.html



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: