۱۳۹۵ شهریور ۱, دوشنبه

چرا مقامات دولت روحانی به جان هم افتادند؟/ ترکان تفنگ نداشت!

آقای رئیس‌جمهور دقیقاً چه‌ می‌کند؟ چرا نمی‌تواند مقامات عالیه‌ دولتش را از این آبروریزی آن‌هم پیش مردم باز دارد؟ چنین دولتی آیا می‌تواند مدعی حل مشکلات خلق‌الله باشد؟!
گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «از این برادر خوبم گله ندارم، ممکن است شما خبرنگاران او را سؤال‌پیچ کرده باشید و ایشان در نتیجه عصبانی شده باشد.» وزیر صنعت، معدن و تجارت روز گذشته گفت، در نشست خبری؛ وقتی خبرنگاران از وی درباره‌ی ترکان و توفانی که به پا کرده بود، پرسیدند. به نظر می‌رسید نعمت‌زاده «متن و حاشیه»ی شنبه شب را ندیده. احتمالاً اگر دیده بود به این سادگی ماجرا را برپا نمی‌کرد. دستکم آن «برادر خوب»ش که ساده نگرفته بود. ترکان سرِ جنگ داشت! آمده بود تا تمام منتقدین گسترش مناطق آزاد را با خاک یکسان کند. از نعمت‌زاده گرفته تا محجوب، تا احمد توکلی تا نمایندگان مردم، تا زمین و زمان و عالم و آدم! ترکان آن شب فقط تفنگ نداشت! نعمت‌زاده آیا واقعاً از نظرات پیشین خود درباره‌ی مناطق آزاد عقب‌نشینی کرده است؟ چرا مقامات عالیه‌ی دولتی اینگونه آشکارا به جان هم افتاده اند؟


مشاور ارشد روحانی چه گفت؟/ ترکان تفنگ نداشت!
«نعمت‌زاده بدون اطلاع و بی‌هوا حرف می‌زند. خوب است آیا من هم مطالبی را درباره‌ی ایشان بیان کنم؟! بنده خجالت می‌کشم یکسری مسائل را در خصوص ایشان به زبان بیاورم. نعمت‌زاده مواظب حرف زدنش باشد و اگر نه از کوره در می‌روم و چیزهایی را که نباید، می‌گویم!» مشاور ارشد آقای رئیس‌جمهور روی آنتن زنده‌ی کانال سه این‌طوری از خجالت وزیر صنعت روحانی درآمد. او درباره‌ی نعمت‌زاده چه می‌داند که این‌طور "بگم-بگم" به راه انداخته است؟
نعمت‌زاده آیا عقب‌نشینی کرد؟
تکِ سنگین ترکان، پاتک نداشت. نعمت‌زاده آنقدر آرام از کنار این موضوع رد شد، که خیلی‌ها خیال کردند استاد اساساً نمی‌داند ترکان چه گفته؛ حکماً «متن و حاشیه» را ندیده و کُلاً در جریان نیست. اگر چه بعضی‌ها هم اظهارات آقای وزیر را حمل بر عقب‌نشینی کردند. یک عقب‌نشینی تاکتیکی که احتمالاً عیار قدرت مشاور روحانی را آشکار می‌کرد. مشاوری که در غیاب "جمع‌کنندگی" شخص رئیس کابینه، حسابی وزرای دولت را امر و نهی می‌کند.


نعمت‌زاده سابقاً گفته بود: «مناطق آزاد یکی از گلوگاه‌های واردات و قاچاق است. واردات کالای مردم به عنوان سوغات مشکلی ندارد. وقتی می‌بینیم برخی افراد نیسان یا تریلی‌های مملو از کالا را روانه سرزمین اصلی می‌کنند، روشن است هدف واردات و به عبارت دیگر قاچاق کالاست.» حالا آقای وزیر اما ظاهراً کوتاه آمده؛ ترجیح می‌دهد در برابر یار گرمابه و گلستان آقای رئیس‌جمهور، گوشه‌ی سلامت اختیار کند. شرط مصلحت این است!

برای اطلاعات بیشتر این گزارش را بخوانید: پشت‌پرده تلاش دولت برای افزایش مناطق آزاد چیست؟

چرا مقامات دولت روحانی آشکارا به جان هم افتاده‌اند؟
معلوم نیست روحانی کجاست؟ روشن اما خلأ قدرتی است که درون کابینه‌ی تدبیر و امید بیداد می‌کند. قدرتی که می‌توانست و می‌باید مقامات گوناگون دولتی را جمع و جور می‌کرد؛ و نیست. قدرتی که البته باید از جانب رییس هیأت وزیران اعمال می‌شد. ترکان همان شب در ادامه گفته: «حرف زدن وزرا علیه دولت دموکراسی نیست؛ هرج و مرج است. من هم می‌توانم حرف بزنم؛ بزنم؟» آقای رئیس‌جمهور دقیقاً چه می‌کند؟ چرا نمی‌تواند منصوبین و مقامات عالیه‌ی دولتش را از این آبروریزی آن هم پیش دیدگان مردم باز دارد؟ چنین دولتی آیا می‌تواند مدعی حل مسائل و مشکلات بی‌شمار معیشتی خلق‌الله باشد؟!


مهدی محمدی نوشت: «نشانه‌ها مي‌گويد درون دولت فروپاشيده است. اكبر تركان دستش اگر مي‌رسيد نعمت‌زاده را به خاك و خون مي‌كشيد! كسي هم ظاهراً نيست كه ميانه‌ی كار را بگيرد و دعوا را جمع كند. وزرا آن‌طور كه دورادور مي‌توان فهميد رييس‌جمهور را همانقدر مي‌بينند كه مردم عادي؛ يعني "تقريبا هيچ"! خلاصه، دولتي كه نمي‌تواند اندروني خود را جمع كند، توقع بي جايي است كه انتظار داشته باشيم مشكلات كشور را حل کند.»


ترکان دیگر چه گفت؟/ قاچاقچی‌ها به خط!
«نعمت‌زاده گفت یک نیسان پُر می‌کنند، شبانه می‌برند بیرون؛ گیت دارد، گمرک دارد، نیروی انتظامی دارد، چطوری شبانه می‌برند بیرون؟!» ترکان مدعی است کُلاً از مناطق آزاد قاچاقی صورت نمی‌گیرد. برای همین هم می‌گوید نعمت‌زاده «روی هوا» حرف زده و اصلاً این بحث‌ها چیست؟ قاچاق؟ منطقه آزاد؟ شیب؟ بام؟!

تصاویر منتشره اما مؤید حرف‌های آقای وزیر است. تصاویری که به خوبی عملیات قاچاق شبانه از مناطق آزاد به سرزمین اصلی را در سایه‌ی غفلت مسؤلین «گیت» و «گمرک» ترکان نشان می‌دهد. نعمت‌زاده راست می‌گفت، نیسان-نیسان قاچاق شبانه از مناطق آزاد ترکان و شرکا قاچاق می‌شوند. خبرگزاری دانشجو افکار عمومی را به تماشای این اسناد دعوت می‌کند؛ ببینید:
عاقبت داستان مناطق آزاد ترکان و رفقا چه خواهد شد؟
پورابراهیمی از کسانی است که علیه سخنان سخیف ترکان، موضع گرفت. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفته: «صحبت‌هایی که آقای ترکان مطرح کرد اصلاً در حد و اندازه یک مسئول اجرایی کشور نیست و نشان از عصبانیت ایشان داشت. اینکه دربرنامه زنده سیما با وزیر صنعت، این‌طور برخورد شود؛ به وزارت اطلاعات، سازمان بازرسی و مجلس هجمه وارد شود، بسیار اشتباه است، آقای رئیس‌جمهور باید در خصوص نحوه مدیریت مناطق آزاد حتماً تجدیدنظر کند.»

کمیسیون اقتصادی همان کمیسیونی است که مأموریت داشت لایحه‌ی افزایش مناطق آزاد دولت را بررسی کند. حالا رئیس این کمیسیون با اشاره به این لایحه‌ می‌گوید: «ما توافقی با دولت نکرده‌ایم، عملکرد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نشان‌دهنده این است که وضعیت اداره آنها بسیار وضعیت نامناسبی در اقتصاد کشور است. چه آقای ترکان قبول کند و چه قبول نکند. بحث‌های ما کاملاً کارشناسی است. نیازی نیست ایشان چیزی به ما یاد بدهد، ما به اندازه کافی در مباحث خود مسلط هستیم و روی این موضوعات در کمیسیون کار کرده‌ایم.»

رئیس کمیسیون اقتصاد مجلس با انتقاد از ارائه اطلاعات غلط از سوی مسئولان اجرایی از تذکرش به رئیس جمهور در این خصوص خبر داد و گفت: «در جزئیات بررسی این لایحه نیز ۱۵ شرط مهم و اساسی گذاشتیم و کلیات لایحه با ۱۵ شرط مجلس به تصویب رسید.»

پورابراهیمی گفت: «لایحه‌ای که در خصوص ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به مجلس ارائه شده است، به امضای شخص آقای ترکان است، کاری که در بودجه آقای نوبخت می‌کند، در مناطق آزاد نیز آقای ترکان انجام می‌دهد و به جای اینکه با هیأت وزیران توافق کند، خودشان رأساً لایحه و نامه می‌دهند.»

وی تصریح کرد: «مجلس شورای اسلامی هیچ مصوبه‌ای در مناطق آزاد نخواهد داشت تا نقشه‌ ایجاد مناطق آزاد جدید به تصویب هیأت وزیران برسد»
SNN.ir - .: Student News Agency :. - خبرگزاري دانشجو - چرا مقامات دولت روحانی به جان هم افتادند؟/ ترکان تفنگ نداشت!.


ادامه مطلب ....

http://ift.tt/2bIL98i

منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان

تبادل لينك

به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم

هیچ نظری موجود نیست: