یکی از روش های کسب درآمد در دنیای دیجیتالیِ امروز راه اندازی فروشگاه اینترنتی می باشد. با توسعه تکنولوژی های دنیای امروز و افزایش روش های ارسال کالا به هر نقطه ای، فرآیند خرید اینترنتی برای کاربران ساده تر و سریعتر است و با افزایش تعداد کاربرانی که خرید اینترنتی را به دردسرهای خرید حضوری ترجیح می دهند، رونق کسب و کار صاحبان فروشگاه اینترنتی نیز بیشتر می شود. اما واقعیت این است که برخی افراد، بدون داشتن آگاهی کافی در این زمینه برای کسب درآمد اقدام به راه اندازی فروشگاه اینترنتی می کنند و متاسفانه به دلیل عدم بهینه سازی صحیح و استفاده از ابزارهای مدیریتی نا مناسب، پس از مدتی شکست می خورند.
راه اندازی فروشگاه اینترنتی
نکته هایی برای شروع راه اندازی فروشگاه اینترنتی
در این مطلب می خواهیم نکته هایی را به شما آموزش بدهیم که پیش از راه اندازی فروشگاه اینترنتی بایست از آنها مطلع باشید و برای رونق کسب و کارتان از این نکته ها استفاده کنید.
اولین نکته :
نخست بایست بدانید که می خواهید چه نوع محصولی را به فروش برسانید. این نکته می تواند در آینده، بازار هدف شما را معین نماید.
بازار هدف شما چیست؟
در ساده ترین وضعیت بازار هدف تعریفی از اشخاصی است که کالاهای شما را می خرند و یا دسته ای از افراد هستند که کالاهای شما مورد توجه آنها و مورد نیازشان می باشد.
بازار هدف تان را به خوبی بیابید. مثلا اگر می خواهید محصولی را به صورت عمده بفروشید بایست به متصدیان و فروشندگان آن کالا پیام یا ایمیل و غیره بدهید نه صرفا به تعدادی شماره و ایمیل که در اختیار دارید. یا اگر فروشنده لوازم لوکس خانگی می باشید خانم های خانه دار بازار هدف شما می باشند. بنابراین هر بازار هدفی را به خوبی شناسایی کنید و بعد به تبلیغات نسبت به آن اقدام نمایید.
دومین نکته:
نکته بعدی که به منظور راه اندازی فروشگاه اینترنتی آنلاین بایست به آن توجه کنید این است که چگونه می خواهید محصولات تان را مدیریت کنید. احتمال دارد فکر کنید که یک فروشگاه اینترنتی که دربرگیرنده ۳۰ کالا یا کمتر برای فروش است مدیریت پیچیده ای ندارد. در صورتی که این دیدگاه اشخاص حرفه ای فعال در این عرصه نمی باشد... در حوزه تکنولوژی همواره باید دیدگاه خود را نسبت به آینده توسعه بدهید و از همین حالا برای چند ماه بعد خود برنامه ریزی کنید.
شیوه های متنوعی برای مدیریت فروشگاه آنلاین وجود دارد که از جمله شیوه های پر کاربرد، بهره گیری از کامپوننت های مدیریت فروشگاه است. احتمالا فکر می کنید که با کمک گرفتن از یک کامپوننت و افزونه ای که در قسمت مدیریت سایت خود دارید می توانید بخش عمده ای از کار را اجرایی کنید. ولی این نیز باز همه خواسته های مدیریتی یک فروشگاه اینترنتی نمی باشد.
مدیریت محصولات در سمت سایت بوسیله کامپوننت های مدیریت فروشگاه انجام می گردد ولی به منظور ارزیابی و مدیریت سوددهی فروشگاه اینترنتی خود، یک نرم افزار حسابداری مناسب می تواند به شما در این باره یاری رسان باشد. نرم افزار یکپارچه ERP پارمیس استار این توانایی را برای مخاطبان مهیا کرده است. در این نرم افزار شما قادرید با بهره گیری از نرم افزار فروشگاه اینترنتی، محصولات تان را در یک نرم افزار یکپارچه مدیریت نمایید و با کمک گرفتن از قابلیت های این نرم افزار حسابداری یکپارچه، محصولات تان را در فروشگاه اینترنتی سایت، انبار، پخش و ... مدیریت نمایید.
سومین نکته :
فروشگاه باید کالایی با کیفیت و مناسب داشته باشد. کیفیت و قیمت کالاها باید طوری باشد که بتواند با فروشگاهها و مغازه های بازارهای سنتی رقابت کند یا دست کم کالاهای شما در حد و اندازه کالاهای آنها باشد.
چهارمین نکته :
مدیر فروشگاه باید اطلاعات تخصصی دقیقی از کالاهای خود داشته باشد. افزون بر داشتن کالا، باید اطلاعات فنی و تخصصی خوبی در باره کالاهای خودتان داشته باشید تا در صورتیکه کاربران با شماره تلفنی که در فروشگاه ساز خود گذاشته اید تماس گرفتند بتوانید آنها را به خوبی راهنمایی نمایید.
پنجمین نکته :
انتخاب هوشمندانه دامنه یکی از اصلی ترین کارهای شماست. دامنه باید کوتاه و با معنی در نظر گرفته شود تا به سرعت به خاطر بازدیدکنندگان بیاید. اگر اسم مناسبی انتخاب نکنید تبدیل فروشگاه شما به یک برند شناخته شده و پر سروصدا کار دشواری خواهد بود.
امکاناتی که نرم افزار راه اندازی فروشگاه اینترنتی باید داشته باشد
نرم افزار فروشگاه اینترنتی باید امکانات متنوعی داشته باشد. برخی از این امکانات عبارتند از:
- معرفی دقیق و همراه با جزئیات کامل کالاها
- درج چندین تصویر برای کالا
- امکان به اشتراک گذاری و فرستادن محصول به دیگران
- نشان دادن میزان محبوبیت محصول توسط کاربران
- و غیره.
نکته هایی برای فروش بیشتر در فروشگاه اینترنتی
برای فروش بیشتر در فروشگاه اینترنتی اندکی درباره موارد زیر تامل نمایید...
- چه کسانی سایت شما را می بینند ؟
- از کجا سایت شما را می شناسند ؟
- آیا کسی وجود دارد که سایت شما را ببیند ؟
- اگر بر فرض کسانی به سایت شما آمدند چه دلیلی دارد که از شما خرید کنند ؟
- اگر مشتری می تواند کالای سایت شما را در نزدیکی منزلش به آسانی خریداری نماید، چرا باید از سایت شما خرید کند و ساعت ها منتظر آن بماند و احتمالا هزینه پستی هم پرداخت کند؟
- حتی شاید بعد از آنکه کالای مورد نظرش را از وب سایت شما خرید و به دستش رسید، احتمال دارد عیبی داشته باشد و مشتری در این شرایط آیا باز هم به فکر خرید از شما می افتند؟
روش های تبلیغات در فروشگاه اینترنتی
شیوه های فروش به حدی زیاد است که احتمال دارد شما نیز یک روششیوه فروش در ذهن تان داشته باشید که به فکر هیچکسی نرسد. ولی این شیوه ها پس از راه اندازی فروشگاه اینترنتی هرچه که باشند باید نکته های زیر در آن مراعات شده باشد:
- هزینه ای که قرار است برای تبلیغات بپردازیدباید صرفه اقتصادی داشته باشد و بوسیله فروش جبران گردد.
- تبلیغات شما از دروغ هایی نظیر : شما برنده شده اید و ... به دور باشد.
- تبلیغات هدفمند باشد.
تبلیغات بعد های مختلفی دارد مثلا تبلیغات زیر را در نظر بگیرد :
تلویزیونی ، برورشور ، پیامک ، ایمیل ، تماس تلفنی ، سئو ( بهینه سازی موتور های جستجو ) و .....
سعی کنید تبلیغات خود را با مفاهیمی نظیر: تخفیف ، حراج و ... ارائه کنید.
هر مشتری که بوسیله تبلیغات جذب فروشگاه اینترنتی شما می شود را راضی نگه دارید. چون نگهداری مشتری خود برترین تبلیغ برای شماست.
در موقع تبلیغات همه صورت های ممکن را در نظر بگیرید و بهینه فکر کنید. تصور کنید شما یک تبلیغ تلویزیونی گرفته اید و در موقع تبلیغات شماره تماس اعلام می کنید. اگر شخصی که تلفن را جواب می دهد به خوبی با مشتری حرف نزند. مشتری را از دست خواهید داد و هزینه تبلیغات تان نیز از دست خواهد رفت و این یک اتفاق بد برای شما در تبلیغات خواهد بود.
ارائه شرایط خشنود کننده در موقع تبلیغ . به عنوان مثال ( دریافت وجه موقع تحویل ، شرایط اقساطی و غیره) هم می تواند اثرگذار باشد.
راه اندازی فروشگاه اینترنتی براساس اصول سئو
همه نکته های فوق خیلی مهم هستند ولی بسیاری از افرادی که یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی می نمایند دنبال شیوه بدون هزینه هستند تا بتوانند زودتر به فروش برسند و یکی از مناسب ترین شیوه های آن بوسیله سئو سایت امکان پذیر می باشد، به این معنا که شما وب سایت تان را در نتیجه های جستجوی کلمه ی مخصوصی در موتورهای جستجو به نتیجه های بالاتر می آورید تا بتوانید فروش خوبی را از طریق اینترنت تجربه کنید.
انواع فروشگاه اینترنتی
راه اندازی فروشگاه اینترنتی در OpenCart
OpenCart نیز یکی از قویترین و قدیمیترین سیستم های مدیریت محتوای فروشگاهی می باشد و دارای امکانات فراوانی می باشد. این فروشگاه سازی نسخه کاملا فارسی دارد و همچنین قالب های رایگان راست به چپ بسیاری برای این سیستم مدیریت محتوا وجود دارند. قابلیت های هسته اصلی این فروشگاه ساز برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی کامل مناسب می باشد.
راه اندازی فروشگاه اینترنتی در جوملا
جوملا یکی از قویترین سیستم های مدیریت محتوای تحت وب می باشد که دارای کامپوننت های فراوانی برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی می باشد و برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی مورد نظر کافی است کامپوننت مورد نظر را در سیستم مدیریت محتوای جوملای خود نصب نمایید. VirtueMart , Joom Shopping , HikaShop و j2store جزو محبوب ترین آنها می باشند و تمامی این کامپوننت های دارای فایل زبان فارسی می باشند و به طور کامل فارسی سازی شده اند. جوملا دارای قالب های رایگان فارسی شده فراوانی می باشد که با استفاده از این قالب ها و نصب کامپوننت مورد نظر به راحتی می توانید طراحی سایت فروشگاهی خود را راه اندازی نمایید.
راه اندازی فروشگاه اینترنتی در وردپرس
وردپرس نیز یکی از قویترین سیستم های مدیریت محتوا می باشد که به عنوان محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا هر ساله انتخاب می گردد. این سیستم مدیریت محتوا همچنین دارای پلاگین های فراوانی جهت طراحی سایت فروشگاهی می باشد که به راحتی می توانید پلاگین مورد نظر را در سیستم فروشگاهی خود نصب و راه اندازی نمایید. WooCommerce و WP eCommerce جزو محبوب ترین پلاگین های فروشگاه ساز وردپرس می باشد که دارای امکانات و قابلیت های فراوانی می باشند. وردپرس نیز دارای قالب های رایگان فارسی فراوانی می باشد که با استفاده از این قالب ها به راحتی می توانید سایت فروشگاهی خود را راه اندازی نمایید.
راه اندازی فروشگاه اینترنتی در دروپال
دروپال نیز یکی دیگر از بهترین و مطرح ترین سیستم های مدیریت محتوای رایگان می باشد که دارای پلاگین ها، ماژول های فراوانی جهت راه اندازی فروشگاه اینترنتی می باشد. دروپال ابزاری بسیار ویژه با نام Drupal Commerce جهت راه اندازی فروشگاه اینترنتی دارد که این ابزار نیز دارای فایل زبان فارسی و قالب های فراوان راست به چپ می باشد. دروپال نیز در ایران دارای جامعه کاربری نسبتا بزرگی می باشد و مطالب آموزشی آن به فراوانی در اینترنت یافت می شود.
برای همه این فروشگاه ساز ها نسخه فارسی و قالب های راست و به چپ وجود دارند اما چالشی که برای همه این قالب ها مطرح است راه اندازی درگاه پرداخت آنلاین بانک های ایران می باشد که نیاز به تخصص و برنامه نویسی و تجربه کافی دارد. برای هر گونه مشاوره در زمینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود با دارکوب در تماس باشید. این مجموعه می تواند وب سایت فروشگاهی شما را به هر یک از این سیستم های مدیریت محتوا و یا از پایه راه اندازی نماید.
* توجه * مشاوره رایگان برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی
اگر شما به دنبال راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی هستید و می خواهید از مشاوری مطمئن و کاربلد مشورت بگیرید، با شماره تماسهای وب کندو در تماس باشید تا در این مورد مشاوره رایگان راه اندازی فروشگاه اینترنتی از متخصصان وب کندو دریافت نمایید.
ادامه مطلب ....
http://ift.tt/2bXUKMT
منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان
تبادل لينك
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر