اشخاص و بازدیدکنندگان طراحی سایت ها می خواهند تا به صورت آنلاین، اطلاعات مورد نظر شان را سرچ نمایند. اشخاص بیشتر از اینکه از لپ تاپ یا دستکتاپ برای جستجوی محتواهای خود بهره بگیرند، به سمت دستگاه های تلفن همراه رو می آورند.
نه تنها استفاده از مدیا ها در دنیای اینترنت عوض شده، بلکه بهره گیری اشخاص از تلفن های هوشمند هم، روز به روز در حال زیاد شدن می باشد و این مسئله در دنیای فناوری، چالش های بسیاری را پدید آورده است.
بازدیدکنندگان طراحی سایت ها، از تلفن های هوشمند خود برای انجام مجموعه کارهای ویژه نظیر بررسی مقصد، جدول زمانی حمل و نقل های همگانی و تراز نامه های بانکی استفاده می کنند. اشخاص به آسانی قادرند به وسیله مرورگر های تلفن همراه و کامپیوترهای خود در طراحی سایت، آن چه که بخواهند را بیابند. به عنوان نمونه به جای این که از خانه بیرون بیایند و ساعت ها منتظر اتوبوس باشند، در منزل شان نشسته و خیلی راحت به وسیله اینترنت، به اطلاعات مورد نظر خود دست می یابند.
فضای صفحه نمایش ها در دستگاه های هوشمند ، محدود شده است. بازدیدکنندگان خیلی پرمشغله هستند. آن ها اغلب مجبورند تا چند کار را به صورت همزمان انجام دهند. درنتیجه بایست برای رسیدن به هدف خود، فقط از یک انگشت برای جستجوی محتواهای مورد نظر استفاده کنند.
به خاطر همین، سرچ در تلفن های هوشمند ، به نسبت سخت تر از طراحی سایت های قدیمی است. درک سوالات، نوع نیاز بازدیدکنندگان طراحی سایت، محدودیت دستگاه ها و مایوس شدن بازدیدکنندگان در روند سرچ، همه بر روی طراحی منوهای سرچ در وب تلفن همراه ها اثر می گذارند.
هنگامی که بازدیدکنندگان تلفن همراه آنلاین هستند، آن ها چه پرسش هایی را در طراحی سایت مطرح می کنند؟
پژوهش های برگرفته شده از Compuware ها در سال 2011 نشانگر آن است که بازدیدکنندگان در تلفن های هوشمند خود، اطلاعات محلی را به طور آنلاین در طراحی سایت ها سرچ می کنند. بنابراین طراحان طراحی سایت بایست در طراحی منوهای سرچ دقت زیادی به خرج دهند.چرا که بازدیدکنندگان طراحی سایت محتواهای مورد نظر خود نظیر مکان یابی یا اطلاعات تماس را در این منوهای طراحی سایت سرچ می نمایند.
خودتان را جای بازدیدکنندگان طراحی سایت بگذارید. نگاهی به آما بازدید تلفن همراه ها بکنید. شما طراحان طراحی سایت بایست 3 تا 4 دسته بندی فوق العاده را بیابید و برای هر یک ، عنوانی را لحاظ کنید. انتخاب این عنوان بایست بر مبنای زیادترین سرچ های انجام شده در طراحی سایت باشد.
اگر تلفن همراه طراحی سایت برای کسب و کار آجر و سنگ طراحی شده است، بنابراین مناسب تر می باشد که دکمه ای به منظور مکان و اطلاعات تماس لحاظ شود.
ما طراحان طراحی سایت همواره لینک " از طراحی سایت ما بازدید کنید" را به طراحی سایت خود افزوده و طراحی سایت تلفن همراه خود را دقیقا در جهت به روزترین نسخه تلفن همراه ها اجرا می کنیم تا بازدیدکنندگان خیلی آسان در منزل یا محیط کار نشسته و اطلاعات مورد نظر شان را به وسیله طراحی سایت ها به آسانی سرچ کنند.
طراحی سایت برای محیط های گوناگون
هنگامی که طراحان طراحی سایت در حال طراحی منوهای سرچ در سایت های مبتنی برای تلفن همراه و تبلت هستند، بایست افزون بر در نظرگرفتن مولفه ها و اثرات مرتبط با محیط های خارجی، خود دستگاه های تلفن همراه را هم مورد بررسی قرار دهند.
طراحان طراحی سایت هم بایست نظیر معماران که دقیقا طراحی یک ساختمان را برای شهر، بیابان و یا جنگل در نظر نمی گیرند، بایست یک سری فرصت ها و محدودیت های محیطی مربوط به دستگاه های تلفن همراه را لحاظ کنند تا مناسب ترین منو را برای سرچی بازدیدکنندگان وب طراحی کنند.
مشکل این جاست که طراحان وب دقیقا نمی دانند که بازدیدکنندگان از چه دستگاهی برای جستجوی داده هایشان بهره می گیرند. طراحان بایست تلفن همراه ها را به گونه ای طراحی کنند که استفاده از طراحی واکنشگرا نظیر درخواست های رسانه CSS را برای یافتن مکان ها و همچنین اندازه دستگاه و اندازه محتواهای در آن ها را مد نظر قرار دهند. خواه طراحان بخواهند یک مارک تجاری در طراحی سایت ها ، البته با توجه به طراحی واکنشگرا طراحی کنند و یا طراحی سایتی را برای تلفن همراه ها طراحی کنند، بایست منوهای سرچها را به مناسب ترین نحو برای بازدیدکنندگان طراحی سایت طراحی کنند.
منوهای سرچ برای صفحه نمایشگرهای کوچک
طراحان طراحی سایت بایست بدانند که استفاده بازدیدکنندگان از دستگاه های هوشمند برای سرچی محتواهای در طراحی سایت، بسیار متفاوت تر از desktop یا لپ تاپ ها می باشد. طراحی منو برای این دستگاه های کوچک ، کار ظریف و حساسی است و طراحان طراحی سایت بایست در طراحی منوها دقت کافی به خرج دهند.
4 دکمه سرچ و رزرو رایگان نشان داده شده در تلفن همراه وب Loews Hotel ، این طراحی سایت را بسیار کاربر پسند کرده و بازدیدکنندگان به آسانی می توانند از منوهای سرچ استفاده کنند.
مناسب ترین کار اول : کاستن تعداد دکمه های منو
طراحان طراحی سایت بایست تلفن همراهی را برای بازدیدکنندگان خود طراحی کنند که کاربر پسند باشد. آن ها بایست بر خلاف دسکتاپها که لینک های زیادی دارند، تعداد دکمه های منوی سرچ را درطراحی وب تلفن همراه ها به 5 و یا کمتر برسانند و در صورت نیاز، منوهای اضافی را طراحی کنند.
مناسب ترین کار دوم: پایین آوردن تعداد تاپ ها
تا آن جایی که می تواندی، تعداد تاپ را در طراحی تلفن همراه ها پایین بیاورید. هرچه تعداد tap ها و کلیک کردن ها در تلفن همراه ها اندک باشد، بازدیدکنندگان به آسانی می توانند دنبال محتوای مورد نظر شان بگردند. شما طراحان طراحی سایت بایست به این مورد توجه داشته باشید که تا آن جایی که می توانید تعداد خطاهای طراحی خودتان را کم کنید تا بازدیدکنندگان مجبور نشوند با به کارگیری از دکمه بک به منوی قبلی برگردند. طراحی سایت شما بایست بازدیدکنندگان را جذب کند ، نه این که آن ها را مایوس و خسته نماید.
مناسب ترین کار سوم: اسکرول کردن در منوی سرچ
طراحان طراحی سایت بایست اصلی ترین مولفه ها را در بخش بالای طراحی سایت بگذارند. دستگاه های تلفن همراه، هر یک اندازه های متمایزی دارند. اگر طراحان از منو ها و فهرست های بیشتری در طراحی تلفن همراه وب ها بهره بگیرند، پس بازدیدکنندگان طراحی سایت مجبور می شوند تا برای یافتن محتوای مورد نظر شان، در این صفحه نمایشگرهای کوچک مرتبا اسکرول کنند.
مناسب ترین کار چهارم : دکمه های که روی هم می افتند
بازدیدکنندگان ، طراحی سایت شما را همانند یک تابلوی نقاشی می بینند، نه یک منظره نظیر دسکتاپ. شما بایست منوهای سرچ را به طور عمودی و نه افقی طراحی نمایید. مناسب ترین کار آن است که برای طراحی سایت تلفن همراه حداکثر از 5 دسته بندی برای طراحی منوهای طراحی سایت خود بهره بگیرید. البته اگر آنها به منوهای زاید نیاز داشتند، می توانند تعداد دسته بندی ها را بیشتر کنند که البته خیلی دور از ذهن می رسد.
مناسب ترین کار پنجم : منوهای تودرتو
منوهای تودرتو به منزله منوی جستجوی تاشو معروف است که برای طراحی سایت هایی مناسب می باشد که به منوهایی برای گذاشتن محتواهایی در طراحی سایت احتیاج دارند و مجبورند تا دسته بندی ها و آیتم های زیادی را به منو سرچ بیفزایند.
سئو منوهای جستجوی تلفن همراه برای دکمه ها و صفحه های لمسی کوچک
طراحان تلفن همراه وب ها بایست در طراحی های خود به صفحه های لمسی و دکمه های خیلی کوچک دقت کنند. الان دیگر بازدیدکنندگان طراحی سایت ها ، برای سرچ نیاز های خود از ماوس های زیبا کمک نمی گیرند. آن ها از انگشتان شان یاری می گیرند و بر روی نقطه مورد نظر اشاره می نمایند. البته دقت استفاده از انگشتان برای سرچها به مراتب کمتر از کار با ماوس ها است و در نتیجه اگر بازدیدکنندگان سریع قادر نباشند به هدف شان دست یایند، به شدت مایوس خواهند شد.
طراحان طراحی سایت ها بایست برای طراحی سایت در جهت تلفن همراه ها ، فضای زیادی را در کناره لینک منوها لحاظ کنند و یا می توانند برای آسانی کار بازدیدکنندگان، لینک ها را با دکمه هایی برای دسته بندی منوها تعویض نمایند.
هنگامی که بازدیدکنندگان از فضاهای وسیع تری برای سرچ محتواهای خود کمک می گیرند، سریع تر می توانند بر روی دکمه های کوچک کلیک نموده و با tap ها را با انگشتان خود لمس کنند. سایز بهتر برای کاربری که انگشت متوسطی دارد، دست کم 44 در 44 پیکسل است و در نتیجه دکمه ها و منوهای سرچ می توانند سایر محتواهای طراحی سایت را به روشنی نشان دهند. البته اگر هدف بازدیدکنندگان طراحی سایت، منوی آیتم ها باشد نه استفاده از صفحه اصلی.
برای طراحی استاندارد برای تلفن همراه های لمسی، طراحان مناسب تر می باشد که دکمه منوهای سرچ را در صورت نیاز درشت تر لحاظ کنند.
نکته هایی برای سئو طراحی سایت
انتخاب منو در بالا یا پایین صفحه نمایشگر، به هدف بازدیدکنندگان طراحی سایت وابسته است. اگر آن ها به دنبال محتواهای یا اسکرول هستند، مناسب است که منو ها در پایین صفحه نمایش طراحی گردد تا بازدیدکنندگان طراحی سایت قادر باشند از طراحی سایت شما بهره بهینه را ببرند، نه اینکه دنبال طراحی سایتی دیگری برای رسیدن به هدف هایشان باشند.
تا آنجایی که می توانید، برای جا دادن محتواها درصفحه نمایش طراحی وب سایت ، منو ها را پنهان کنید و هنگامی که بازدیدکنندگان بر روی آن ها تاپ می کنند، منوها را نشان دهید. شما طراحان طراحی سایت قادرید بدون حذف محتواها، منوها را در بخش جلو یا میانه طراحی سایت طراحی نمایید.
لینک منو را در بالای صفحه نمایش بگذارید و دکمه سرچ را به طراحی سایت خود بیفزایید.
برای نمونه های خیلی بزرگ ، از منوهای سرچ دراز و باریک، و برای تلفن همراه ها ، از منوهای عریض و کوتاه بهره بگیرید. این منوهای عریض و کوتاه به شما بازدیدکنندگان طراحی سایت کمک می کنند تا عنوان ها و محتواهای را بهتر مشاهده کنند.
طول سر فصل تصویرها را پایین آورده و برای طراحی لوگوهای کوچکتر، آن ها را با هم بیامیزید تا فضای منوی سرچ بازتر گردد.
طراحی برند های تجاری را با توجه با سبک، رنگ و نوع دکمه های سرچ اجرا کنید. تاکید خود را برروی فضای تصویرها یا گرافیک ها قرار ندهید.
محتواها را مخصوصا در دکمه های منو و فهرست عنوان ها محدود کنید. در برخی اوقات که مطالب بیش از اندازه دشوار هستند، از منوهای روی هم با فضای بیشتر انتخاب کنید تا بتوانید هر خط را به روشنی مشاهده کنید.
تا آن جایی که می توانید، منوهای سرچ را خیلی ساده طراحی نمایید. طراحان طراحی سایت می توانند بایست صفحه های اصلی را حذف کرده و بیشتر بر روی آیتم هایی پافشاری نمایند که مورد نیاز بازدیدکنندگان هستند.
توجه به منوهای جستجو در طراحی سایت موبایل
بازدیدکنندگان طراحی سایت، خیلی درگیر و حواس پرت هستند. آن ها نمی خواهند که دکمه های سرچ را تغییر دهند. این بازدیدکنندگان صرفا به سرچ های خود در طراحی سایت ادامه داده و در آخر خسته می شوند و سایت را ول می کنند.
طراحان طراحی سایت ها نبایست انتخاب های زیادی را در اختیار بازدیدکنندگان طراحی سایت بگذارند
طراحی سایت نبایست به صورت افقی باشد تا بازدیدکنندگان مجبور شوند که hover و اسکرول نمایند. منوهای اسلاید برای بازدیدکنندگان خسته کننده هستند. اگر شما طراحان قرار است که منوهای سرچ را طراحی کنید، بایست خیلی ساده آنها را طراحی کرده تا بازدیدکنندگان از کار با آنها خسته نشوند. طراحی با خلاقیت منوهای سرچ، کار خیلی آسانی می باشد. بازدیدکنندگان طراحی سایت بایست به آسانی بتوانند منوها را مشاهده کنند و اطلاعات مورد نیاز شان را در طراحی سایت سرچ نمایند.
رعایت نکته های بالا در طراحی سایت فروشگاهی نیز خیلی اثرگذار است منوهای طراحی سایت فروشگاهی باید به گونه ای باشد که جوابگوی نیازهای مشتری ها و بازدیدکننده های سایت باشد به صورتی که آنها بتوانند بوسیله منوها به تمام قسمت های فروشگاه ساز شما دسترسی داشته باشند و بدون تلف کردن زمان و کمترین مدت به خواسته ها و نیازهایش خود جوابی بیابند.
ادامه مطلب ....
http://ift.tt/2bfiOJw
منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان
تبادل لينك
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر