برخلاف وهابيت که عمليات هاي تروريستي مي کنند، رسول خدا (ص) هرگز با کشوري که با ايشان در جنگ نبود وارد نزاع نشده و از داخل به آنها ضربه نزده اند اين يعني عکس کاري که متاسفانه داعش به اسم اسلام در فرانسه انجام داد.
متاسفانه اين روزها بيشتر از آنکه اسلام از دشمن خارجي ضربه بخورد به قول معروف از خودي لطمه مي بيند و مدعيان اسلام ناب! مي کوشند با تکفير، ترور و ارعاب چهره اي خشن از اسلام محمدي و پيامبر رحمتش (ص) را به ذهن جهانيان مخابره کنند.
با توجه به اين موضوع که نبي مکرم اسلام حضرت محمد (ص) به تعبير قرآن رحمتي براي عالميان هستند با يک کارشناس درباره بدعت ها و انحرافاتي که وهابيت و تکفيري ها به اسم اسلام و سنت انجام مي دهند و مثال هاي نقض اين جنايات در سيره رسول خدا (ص) به گفت و گو پرداخته ايم که مشروح آن را مي خوانيد:
حجت الاسلام حبيب عباسي، مدير بخش پاسخ به شبهات شبکه جهاني ولايت با اشاره به انحرافات و بدعت هايي که وهابيت به اسم سنت نبوي به جامعه اسلامي عرضه مي کند، گفت: ادعاي وهابيت اين است که هر کاري انجام مي دهد بر اساس سنت است و خلاف سنت نبوي و قرآن کاري نمي کند، بنابراين اعمال نارواي خود را به قرآن و سنت نسبت مي دهد!
وي با اشاره به تکفير مسلمانان توسط وهابيت، سلفيون و گروه هاي افراطي اظهار کرد: يکي از اين بدعت ها و انحرافات مسئله تکفير مسلمين و دادن نسبت کفر به آنها است که اين عمل خود را به پيامبر (ص) منسوب مي کنند و مدعي هستند که اين مسئله جزء سنت است! در حالي که در سنت نبوي چنين نيست و پيامبر گرامي اسلام (ص) هرگز مسلمانان را تکفير نکرده اند.
حجت الاسلام عباسي تصريح کرد: سنت پيامبر اکرم (ص) اين است که مسلمانان را از تکفير ديگر مسلمين (يعني گويندگان شهادتين) منع کرده اند؛ در صحيح بخاري نيز اين مسئله ذيل آيه 94 سوره مبارکه نساء که مي گويد: «وَ لا تَقُولُوا لِمَنْ أَلْقي إِلَيْکُمُ السَّلامَ لَسْتَ مُؤْمِناً؛ به کسي که اظهار صلح و اسلام مي کند نگوييد: «مسلمان نيستي»» همراه با ماجراي برخورد يکي از صحابي با فردي که شهادتين را بيان کرد و سلام گفت، نقل شده است.
مدير بخش علمي موسسه تحقيقاتي وليعصر (عج) ادامه داد: نقل است فردي از صحابي شخص تازه مسلماني را کشت و گفت: او از ترس شمشير اسلام آورده است!، پيامبر (ص) فرمودند: «آيا قلب او را نشکافتي؟ (کنايه از اينکه آيا بدون اطلاع از قلب او اين کار را انجام دادي يا از مکنونات قلبي او مطلع بودي؟!). بنابراين، تکفير مسلمانان توسط وهابيت نه تنها برگرفته از قرآن و سنت نبوي نيست بلکه در تضاد کامل با آن قرار دارد.
وي با ابراز تاسف از اينکه وهابيت جنايات و انحرافات خود را به نام پيامبر اکرم (ص) تمام مي کند، بيان کرد: متاسفانه اين رويکرد وهابيت و سلفي ها ضربه زننده به جايگاه اسلام و پيامبر (ص) نزد غربي ها و غيرمسلمانان است چراکه با افرادي مواجه مي شوند که به نام اسلام و سنت نبوي فجيع ترين جنايات را رقم مي زنند!
حجت الاسلام عباسي با بيان اينکه پيامبر (ص) به عنوان رحمه للعالمين نه تنها از تکفير مسلمانان نهي کرده اند بلکه با غيرمسلمانان نيز رفتاري توام با رافت و رحمت دارند، تاکيد کرد: رفتار پيامبر (ص) با غيرمسلمانان هم به گونه اي بود که در درجه نخست با آنها صلح و پيمان و زندگي مسالمت آميز داشتند و نمونه آن ورود به مدينه و پيمان بستن با يهوديان و عدم جنگ با آنها است؛ به تصريح تاريخ پيامبر (ص) تنها زماني با غيرمسلمانان وارد جنگ شده اند که آنها عهد و پيمان خود را نقض کرده و آن را زير پا گذاشته اند.
وي با اشاره به اقدامات تروريستي گروه هاي تکفيري در کشورهاي مختلف حتي اروپا و فرانسه ابراز کرد: برخلاف وهابيت که عمليات هاي تروريستي مي کنند، رسول خدا (ص) هرگز با کشوري که با ايشان در جنگ نبود وارد نزاع نشده و از داخل به آنها ضربه نزده اند اين يعني عکس کاري که متاسفانه داعش به اسم اسلام در فرانسه انجام داد.
حجت الاسلام عباسي تاکيد کرد: ناامن سازي، تروريسم و ارعاب خلاف سنت نبوي است و پيامبر (ص) يا با دشمن در ميدان مي جنگيده اند يا در صلح بوده اند و نمونه اي بين اين دو وضعيت که حضرت (ص) در جنگ نباشند اما اينکه دست به ترور و ناامني بزنند هرگز در سيره نبوي وجود نداشته است. حتي اگر مجموع جنگ هاي عصر پيامبر (ص) و تعداد کشتگان آنها را بررسي کنيم تعداد را بسيار کمتر از آن چيزي مي يابيم که کتب مسيحيان به پيامبران ديگر نسبت داده اند و جالب آنکه رسول اکرم (ص) هرگز خود را پيامبر شمشير معرفي نکرده اند!
مدير بخش پاسخ به شبهات شبکه جهاني ولايت درباره نوع مواجهه پيامبر (ص) با ناقضان پيمان و عهد همچون يهود گفت: پيامبر (ص) در مواجهه با يهود و نصارا به صلح و انعقاد قرارداد با آنها اقدام کردند تا زماني که عهدشان را زير پا گذاشتند حتي وقتي يکي از اقوام يهود که خيانت کرده و توسط سپاه اسلام محاصره شده بود از پيامبر (ص) درخواست کرد تا منطقه را ترک کند، حضرت (ص) بدون اينکه گزندي به آنها برسد شرايط اين خروج را براي آنها فراهم کردند و همچنين در مواجهه با کفار مکه که بيشترين دشمني ها را عليه ايشان روا داشته بودند نيز با رافت و رحمت و فارغ از تکفير و کشتار برخورد کردند.
وي افزود: ايشان در روز فتح مکه فرمودند: «اليوم، يوم المرحمه» و حتي خانه ابوسفيان که دشمني هاي بسياري عليه ايشان کرده بود را امن قرار داده و در کنار خانه خدا اعلام کردند پناهندگان به خانه ابوسفيان در امنيت خواهند بود؛ و چنين سبک و روشي در برخورد با دشمن در تاريخ بي سابقه است!
حجت الاسلام عباسي در پاسخ به اين سوال که وهابيت و سلفي ها کداميک از ديگر جنايات خود را به رسول اکرم (ص) نسبت مي دهند، بيان کرد: يکي از جنايات آنها نوع برخوردشان با اسراي جنگي و آزار و شکنجه آنها است يعني وقتي بر گروهي غلبه مي کنند از هيچ گونه آزاري فروگذار نکرده و حتي اسراء را سر بريده و زنان مسلمان را به بردگي مي گيرند! که چنين کاري به هيچ وجه در آموزه هاي اسلام و سنت رسول رحمت (ص) جايي ندارد.
وي درباره مثال هاي نقض چنين رفتاري در سيره نبوي اظهار کرد: اگرچه وهابيت مي کوشد جنايات خود را به سنت نسبت دهد اما مي بينيم در جريان جنگ بدر حضرت رسول (ص) به اسراء فرمودند: اگر مسلمان شويد و يا اگر به مسلمانان سواد خواندن و نوشتن ياد دهيد، آزاد مي شويد. فراتر از اين مي بينيم حتي وقتي اسراي دشمن از ميان کشتگان عبور داده شده و متاثر مي شوند پيامبر (ص) مسلمانان را نکوهش مي کند که چرا اسراء را آزرده خاطر کرده اند.
حجت الاسلام عباسي با بيان اينکه رسول خدا (ص) حتي به کشته هاي دشمن نيز احترام مي گذاشتند، تصريح کرد: ايشان از ضربه زدن، جسارت و مُثله کردن اجساد کشته هاي دشمن نهي کرده اند اما مي بينيم سلفي ها و داعشي هاي تکفيري در سوريه جگر يک مسلمان را از بدنش خارج مي کنند!!
اين کارشناس فرقه هاي انحرافي با اشاره به مباح دانستن اموال مسلمانان براي خود توسط تکفيري ها و وهابيت بيان کرد: آنها وقتي به جايي حمله مي کنند مال مسلمانان را براي خود مباح دانسته و اموالشان را غارت مي کنند. اما مي بينيم وقتي خالدبن وليد، فرستاده پيامبر (ص) به اموال قوم يهود آسيب رساند، ايشان اميرمومنان (ع) را براي دادن خسارت اموال آنها فرستادند و حتي پول ظرف غذاي سگ هاي آنها که شکسته شده بود را پرداختند و فرمودند: «خدايا! من از اقدامي که خالد انجام داده بيزاري مي جويم.»
وي درباره راهکارهايي که مي توان با آنها ضدتبليغات وهابيت عليه سنت نبوي را خنثي کرد، خاطرنشان کرد: بهترين کار آن است که ما همان سيره نبوي را پياده کنيم و براي جهانيان به نمايش بگذاريم چراکه وقتي نور به نمايش در آيد خوبي ها و بدي ها در پرتوي آن مشخص مي شوند و آنگاه انسان ها با عقل خود سره را از ناسره و صواب را از ناصواب تمييز و تشخيص مي دهند.
منبع: قدس آنلاين
با توجه به اين موضوع که نبي مکرم اسلام حضرت محمد (ص) به تعبير قرآن رحمتي براي عالميان هستند با يک کارشناس درباره بدعت ها و انحرافاتي که وهابيت و تکفيري ها به اسم اسلام و سنت انجام مي دهند و مثال هاي نقض اين جنايات در سيره رسول خدا (ص) به گفت و گو پرداخته ايم که مشروح آن را مي خوانيد:
حجت الاسلام حبيب عباسي، مدير بخش پاسخ به شبهات شبکه جهاني ولايت با اشاره به انحرافات و بدعت هايي که وهابيت به اسم سنت نبوي به جامعه اسلامي عرضه مي کند، گفت: ادعاي وهابيت اين است که هر کاري انجام مي دهد بر اساس سنت است و خلاف سنت نبوي و قرآن کاري نمي کند، بنابراين اعمال نارواي خود را به قرآن و سنت نسبت مي دهد!
وي با اشاره به تکفير مسلمانان توسط وهابيت، سلفيون و گروه هاي افراطي اظهار کرد: يکي از اين بدعت ها و انحرافات مسئله تکفير مسلمين و دادن نسبت کفر به آنها است که اين عمل خود را به پيامبر (ص) منسوب مي کنند و مدعي هستند که اين مسئله جزء سنت است! در حالي که در سنت نبوي چنين نيست و پيامبر گرامي اسلام (ص) هرگز مسلمانان را تکفير نکرده اند.
حجت الاسلام عباسي تصريح کرد: سنت پيامبر اکرم (ص) اين است که مسلمانان را از تکفير ديگر مسلمين (يعني گويندگان شهادتين) منع کرده اند؛ در صحيح بخاري نيز اين مسئله ذيل آيه 94 سوره مبارکه نساء که مي گويد: «وَ لا تَقُولُوا لِمَنْ أَلْقي إِلَيْکُمُ السَّلامَ لَسْتَ مُؤْمِناً؛ به کسي که اظهار صلح و اسلام مي کند نگوييد: «مسلمان نيستي»» همراه با ماجراي برخورد يکي از صحابي با فردي که شهادتين را بيان کرد و سلام گفت، نقل شده است.
مدير بخش علمي موسسه تحقيقاتي وليعصر (عج) ادامه داد: نقل است فردي از صحابي شخص تازه مسلماني را کشت و گفت: او از ترس شمشير اسلام آورده است!، پيامبر (ص) فرمودند: «آيا قلب او را نشکافتي؟ (کنايه از اينکه آيا بدون اطلاع از قلب او اين کار را انجام دادي يا از مکنونات قلبي او مطلع بودي؟!). بنابراين، تکفير مسلمانان توسط وهابيت نه تنها برگرفته از قرآن و سنت نبوي نيست بلکه در تضاد کامل با آن قرار دارد.
وي با ابراز تاسف از اينکه وهابيت جنايات و انحرافات خود را به نام پيامبر اکرم (ص) تمام مي کند، بيان کرد: متاسفانه اين رويکرد وهابيت و سلفي ها ضربه زننده به جايگاه اسلام و پيامبر (ص) نزد غربي ها و غيرمسلمانان است چراکه با افرادي مواجه مي شوند که به نام اسلام و سنت نبوي فجيع ترين جنايات را رقم مي زنند!
حجت الاسلام عباسي با بيان اينکه پيامبر (ص) به عنوان رحمه للعالمين نه تنها از تکفير مسلمانان نهي کرده اند بلکه با غيرمسلمانان نيز رفتاري توام با رافت و رحمت دارند، تاکيد کرد: رفتار پيامبر (ص) با غيرمسلمانان هم به گونه اي بود که در درجه نخست با آنها صلح و پيمان و زندگي مسالمت آميز داشتند و نمونه آن ورود به مدينه و پيمان بستن با يهوديان و عدم جنگ با آنها است؛ به تصريح تاريخ پيامبر (ص) تنها زماني با غيرمسلمانان وارد جنگ شده اند که آنها عهد و پيمان خود را نقض کرده و آن را زير پا گذاشته اند.
وي با اشاره به اقدامات تروريستي گروه هاي تکفيري در کشورهاي مختلف حتي اروپا و فرانسه ابراز کرد: برخلاف وهابيت که عمليات هاي تروريستي مي کنند، رسول خدا (ص) هرگز با کشوري که با ايشان در جنگ نبود وارد نزاع نشده و از داخل به آنها ضربه نزده اند اين يعني عکس کاري که متاسفانه داعش به اسم اسلام در فرانسه انجام داد.
حجت الاسلام عباسي تاکيد کرد: ناامن سازي، تروريسم و ارعاب خلاف سنت نبوي است و پيامبر (ص) يا با دشمن در ميدان مي جنگيده اند يا در صلح بوده اند و نمونه اي بين اين دو وضعيت که حضرت (ص) در جنگ نباشند اما اينکه دست به ترور و ناامني بزنند هرگز در سيره نبوي وجود نداشته است. حتي اگر مجموع جنگ هاي عصر پيامبر (ص) و تعداد کشتگان آنها را بررسي کنيم تعداد را بسيار کمتر از آن چيزي مي يابيم که کتب مسيحيان به پيامبران ديگر نسبت داده اند و جالب آنکه رسول اکرم (ص) هرگز خود را پيامبر شمشير معرفي نکرده اند!
مدير بخش پاسخ به شبهات شبکه جهاني ولايت درباره نوع مواجهه پيامبر (ص) با ناقضان پيمان و عهد همچون يهود گفت: پيامبر (ص) در مواجهه با يهود و نصارا به صلح و انعقاد قرارداد با آنها اقدام کردند تا زماني که عهدشان را زير پا گذاشتند حتي وقتي يکي از اقوام يهود که خيانت کرده و توسط سپاه اسلام محاصره شده بود از پيامبر (ص) درخواست کرد تا منطقه را ترک کند، حضرت (ص) بدون اينکه گزندي به آنها برسد شرايط اين خروج را براي آنها فراهم کردند و همچنين در مواجهه با کفار مکه که بيشترين دشمني ها را عليه ايشان روا داشته بودند نيز با رافت و رحمت و فارغ از تکفير و کشتار برخورد کردند.
وي افزود: ايشان در روز فتح مکه فرمودند: «اليوم، يوم المرحمه» و حتي خانه ابوسفيان که دشمني هاي بسياري عليه ايشان کرده بود را امن قرار داده و در کنار خانه خدا اعلام کردند پناهندگان به خانه ابوسفيان در امنيت خواهند بود؛ و چنين سبک و روشي در برخورد با دشمن در تاريخ بي سابقه است!
حجت الاسلام عباسي در پاسخ به اين سوال که وهابيت و سلفي ها کداميک از ديگر جنايات خود را به رسول اکرم (ص) نسبت مي دهند، بيان کرد: يکي از جنايات آنها نوع برخوردشان با اسراي جنگي و آزار و شکنجه آنها است يعني وقتي بر گروهي غلبه مي کنند از هيچ گونه آزاري فروگذار نکرده و حتي اسراء را سر بريده و زنان مسلمان را به بردگي مي گيرند! که چنين کاري به هيچ وجه در آموزه هاي اسلام و سنت رسول رحمت (ص) جايي ندارد.
وي درباره مثال هاي نقض چنين رفتاري در سيره نبوي اظهار کرد: اگرچه وهابيت مي کوشد جنايات خود را به سنت نسبت دهد اما مي بينيم در جريان جنگ بدر حضرت رسول (ص) به اسراء فرمودند: اگر مسلمان شويد و يا اگر به مسلمانان سواد خواندن و نوشتن ياد دهيد، آزاد مي شويد. فراتر از اين مي بينيم حتي وقتي اسراي دشمن از ميان کشتگان عبور داده شده و متاثر مي شوند پيامبر (ص) مسلمانان را نکوهش مي کند که چرا اسراء را آزرده خاطر کرده اند.
حجت الاسلام عباسي با بيان اينکه رسول خدا (ص) حتي به کشته هاي دشمن نيز احترام مي گذاشتند، تصريح کرد: ايشان از ضربه زدن، جسارت و مُثله کردن اجساد کشته هاي دشمن نهي کرده اند اما مي بينيم سلفي ها و داعشي هاي تکفيري در سوريه جگر يک مسلمان را از بدنش خارج مي کنند!!
اين کارشناس فرقه هاي انحرافي با اشاره به مباح دانستن اموال مسلمانان براي خود توسط تکفيري ها و وهابيت بيان کرد: آنها وقتي به جايي حمله مي کنند مال مسلمانان را براي خود مباح دانسته و اموالشان را غارت مي کنند. اما مي بينيم وقتي خالدبن وليد، فرستاده پيامبر (ص) به اموال قوم يهود آسيب رساند، ايشان اميرمومنان (ع) را براي دادن خسارت اموال آنها فرستادند و حتي پول ظرف غذاي سگ هاي آنها که شکسته شده بود را پرداختند و فرمودند: «خدايا! من از اقدامي که خالد انجام داده بيزاري مي جويم.»
وي درباره راهکارهايي که مي توان با آنها ضدتبليغات وهابيت عليه سنت نبوي را خنثي کرد، خاطرنشان کرد: بهترين کار آن است که ما همان سيره نبوي را پياده کنيم و براي جهانيان به نمايش بگذاريم چراکه وقتي نور به نمايش در آيد خوبي ها و بدي ها در پرتوي آن مشخص مي شوند و آنگاه انسان ها با عقل خود سره را از ناسره و صواب را از ناصواب تمييز و تشخيص مي دهند.
منبع: قدس آنلاين
ادامه مطلب ....
http://ift.tt/1OtwHvH
منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان
تبادل لينك
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر