۱۳۹۴ دی ۴, جمعه

سخنان ملک سلمان بايد به عربي هم ترجمه شود! + فيلم

سخنان بريده و نامفهوم شاه عربستان در افتتاح مجلس فرمايشي اين کشور، تمسخر و استهزاء کاربران را به دنبال داشت و برخي از آنان، استفاده از مترجم همزمان براي ترجمه سخنان سلمان به "عربي"! را پيشنهاد دادند.


پس از چندين روز مقدمه چيني و غوغاي رسانه اي درباره آنچه حاکم عربستان در افتتاح مجلس غير منتخب عربستان خواهد گفت، سلمان بن عبدالعزير حدود سه دقيقه صحبت کرد که با دقت بسيار در جملات بريده و نيم‌خوردۀ وي، به سختي مي توان فهميد که از ادارۀ "حکيمانه" کشور توسط خودش تمجيد کرده و "توجه و عنايت" خود به رعيت را ستوده است! هرچند نه حاضران در مجلس که -برخلاف فتواي جناب مفتي در تحريم کف زدن- برايش به شدت کف زدند؛ و نه ديگر شنوندگان در تلويزيون، چيزي از آن جملات نامفهوم و آميخته با واژگان محلي و بدوي نفهميدند و جز ناتواني شاه در تلفظ حروف و کلمات و جويده حرف زدن او، چيزي نشنيدند، تا جايي که حتي تبليغ کنندگان رسانه اي سخنراني پادشاه، در توصيف سخناني که روزها و هفته ها برايش انتظار کشيده و تبليغ کرده بودند، ناگزير چندين بار واژۀ «مختصر» را به کار گرفتند.

شاه عربستان امروز چهارشنبه در جلسه افتتاحيه مجلس فرمايشي اين کشور، کمتر از سه دقيقه سخنراني کرد، در حالي که بسياري معتقد بودند سخنان حاکم سعودي دست کم بايد يک ساعت به درازا بکشد و در آن به سياست و اقتصاد و مسايل امنيتي بپردازد، اقتصادي که به سبب کاهش بهاي نفت – با تلاش خود سعودي ها- رو به ضعف نهاده و سياستي که بر اثر اصرار بر حمايت از تروريست ها در نهان و ادعاي مبارزه با آنها در ظاهر، بيش از هر زمان ديگري دچار تناقض و تزلزل شده، اما زبان الکن و بيان نارساي شاه کاملا با آن تناسب و همگوني دارد!

براي مشاهده فيلم اينجا کليک کنيد


ادامه مطلب ....

http://ift.tt/1JzYNE6

منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان

تبادل لينك

به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم

هیچ نظری موجود نیست: