۱۳۹۴ دی ۴, جمعه

تفتيش عقايد شيعيان توسط الازهر!

مرکز اسلامي الازهر در ادامه سياست‌هاي خود عليه شيعيان ۲۰ کتاب مرجع شيعي را به منظور تفتيش عقايد پيروان اهل بيت(ع) نقد و بررسي مي‌کند!


الازهر اعلام کرد که تصميم دارد 20 کتاب تأليف شده شيعيان را که از کتب مرجع هستند، بررسي کرده و توسط تعدادي از علماي اين مرکز و اساتيد دانشگاه الازهر به مسائل اعتقادي شيعيان که در اين کتب آمده است، پاسخ دهد. از شاخص‌ترين کتبي که توسط الازهر مورد بررسي قرار مي‌گيرد، اصول کافي شيخ کليني است که از کتب اربعه شيعه و مورد توجه و اهتمام همه علماي اسلام است.
الازهر در اين حرکت ناقض وحدت اسلامي، قصد دارد عقايد شيعيان درباره مسأله امامت، تقديس و زيارت ائمه و همچنين سب صحابه را مورد نقد و بررسي قرار دهد.

نظارت مستقيم شيخ الازهر بر تفتيش عقايد شيعيان
مرکز اسلامي الازهر اعلام کرد که احمد طيب، شيخ الازهر خود مستقيما بر اين کار نظارت خواهد کرد.

استقبال سلفي‌ها
گزارش ديگري نيز حاکي است که ياسر برهامي، نايب‌رئيس جبهه سلفي مصر از اين حرکت ضد ديني و ضد شيعي الازهر استقبال کرده و آن را اقدامي تاريخي خوانده است!
وي بررسي کامل کتب مرجع شيعي را خواستار شده و براي مشارکت در اين طرح اعلام آمادگي کرده است.
الازهر در حالي تفتيش عقايد شيعيان را در دستور کار قرار داده است که شيعيان عقايدي محکم، مستند و مستدل دارند و تلاش‌هاي مغرضانه براي مقابله با اين عقايد، بي‌نتيجه مانده و هرگز نتوانسته است اساس عقايد راسخ شيعيان را سست يا متزلزل کند.
در حال حاضر تعداد شيعيان در جهان اسلام به سرعت رو به افزايش است و مطابق آمار غير رسمي اين تعداد پس از پيروزي انقلاب اسلامي به طرز قابل ملاحظه‌اي افزايش يافته است. اکثريت مطلق شيعيان، اثني عشري (12 امامي) هستند؛ بنابراين به نظر مي‌رسد که يکي از اهداف اين اقدام الازهر مقابله با رشد تشيع در جهان باشد.
با توجه به اين که الازهر مرکز اسلامي مورد اعتماد جهان اسلام به ويژه افکار عمومي کشورهاي عربي است، انتظار مي‌رود که اين مرکز به جاي تفتيش عقايد هر فرقه يا مذهبي به ويژه اعتقاد پيروان اهل بيت(ع)، در راستاي وحدت و انسجام هرچه بيشتر مسلمانان در شرايط حساس امروز جهان اسلام گام بردارد.

منبع: ايکنا


ادامه مطلب ....

http://ift.tt/1OrynvE

منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان

تبادل لينك

به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم

هیچ نظری موجود نیست: