۱۳۹۴ آذر ۹, دوشنبه

انتظارِ حضرت مهدی علیه السلام از ما شیعیان چیست؟

حضرت فرمودند: برداشتن موانع ظهور من، به دست شيعيان من است. خداوند در قرآن به ما دستور داده اند که" و در راه نیکی و تقوا با یکدیگر همکاری کنید..."( ...وَ تَعاوَنوا عَلَي البِّر وَ التَّقوي... سوره مائده، آیه ۲ )

حضرت در نامه اي كه هزار سال پيش نوشته اند، علت تاخير خود را چنين بيان داشتند: اگر شيعيان در وفا كردن به عهد ما همدل و متحد بودند، مباركي ملاقات ما با آنها به تاخير نمي افتاد.
امام زمان برای ظهور بسیار مشتاقند و عجله دارند، اما آیا ما در وجودمان عجله اي برای این ملاقات سراغ داريم؟با این شکایتی که حضرت اباصالح از ما شیعیان ابراز داشتند، می توان دریافت که اگر همه ما به عهد خود (عهد امامت) وفادار بودیم، به یقین در ظهور ايشان اینقدر تاخير نمی افتاد. در زیارت حضرت که به زیارت آل یاسین مشهور است، خدمتشان عرض می کنیم؛
السَلامُ عَلَيكَ یا ميثاقَ الله الَذّي اَخَذَه وَ وكَّدَهُ...
سلام بر تو اي ميثاق خدا، كه براي تو، از ما عهد گرفته و تاكيد شده است.
برای جبران چنین خطای عظیمی که سالها ما را از سلامت زیستن باز داشته است، باید آستین ها را بالا بزنیم. اولین قدم برای جبران، آن است که تلاش کنیم تا عاشقش باشیم. کمی محبت و مودت که آن هم براي خودمان سودمند خواهد افتاد. اين محبت، چهره امام را در زندگي ما به عنوان يك عضو تاثير گذار که حضوری جدي در فعالیتهایمان دارد، تبدیل خواهد کرد. و داشتن یک الگوی معصوم، ما را به سرعت پیش خواهد برد.
بعد از قدم اول، وقت آن می رسد که دیگران را با امام آشتي دهيم. براي هموار نمودن راه ظهور ايشان و تحقق اهدافشان، همدلي وسيع ايجاد كنيم. حضرت فرمودند: برداشتن موانع ظهور من، به دست شيعيان من است. خداوند در قرآن به ما دستور داده اند که" و در راه نیکی و تقوا با یکدیگر همکاری کنید..."( ...وَ تَعاوَنوا عَلَي البِّر وَ التَّقوي... سوره مائده، آیه ۲ )
اندکی بیندیشیم؛آیا کار نیکی بالاتر از آماده نمودن جهان برای ظهور امام زمان وجود دارد؟
باید مراقب آخرت و ابديت همديگر باشيم. یکدیگر را تكذيب نكنيم، دائم ايراد نگيريم، حمايت كنيم، برای هم نگران باشیم و...
يكي از زمينه هاي ايجاد وحدت و همدلي، تمرین کردن در سايه ولايت فقيه است. كسي كه براي پذیرش ولايت فقيه آماده نیست، قطعا امام زمانش را نیز نخواهد پذیرفت. زمان ولايت فقيه دوره ایست برای تمرين روح. اگر حامی ولي فقيه بودیم، امام زمانمان را نیز حمايت و اطاعت خواهیم نمود.
علت شكست مردم در قيام خرداد ۴۲، عدم وجود وحدت و همدلي بود. اما از آن زمان تا انقلاب اسلامي ، روحانيت برای ايجاد وحدت و همدلي در میان مردم تلاش بسیاری كردند. تا اينكه در سال ۵۷ حس وفاداري به امام در وجود مردم شکوفا شده و با یاری همدیگر توانستند پيروز میدان شوند.


لینکهای مرتبط:
کتاب آشتی با امام زمان
پای درس استاد

برگرفته از مبحث ما و امام زمان، استاد محمد شجاعی


ادامه مطلب ....

http://ift.tt/1OsgbAC

منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان

تبادل لينك

به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم

هیچ نظری موجود نیست: