۱۳۹۴ آبان ۳۰, شنبه

متاتگ چیست / تاثیر متاتگ روی سئو

متاتگها همچنان تاثیرات خود را روی موتورهای جستجو دارند و این عقیده که موتورهای جستجو دیگر هیچ توجهی به متاتگها ندارند اشتباه است. باید در طراحی سایت و بهینه سازی سئو توجه ویژه ای به متاتگها داشت و آنها را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کرد. در این مقاله ما به بررسی تاثیر متاتگها روی سئو و طراحی سایت می پردازیم. متاتگهایی که در گذشته تاثیر زیادی داشته اند اما حال دیگر قدرت قبلی خود را ندارند و متاتگهایی که همچنان برای موتورهای جستجو و بهینه سازی سایت مفید هستند. اما قبل از هر چیز ابتدا بهتر است با متا تگ در طراحی سایت آشنا شویم.

متاتگ چیست ؟
متاتگ ها اطلاعات بیشتری در مورد یک صفحه وب به موتورهای جستجو می دهند. این اطلاعات توسط بازدیدکننده ها قابل رویت نیست و فقط در سورس صفحه و هنگام طراحی وب سایت و یا انجام بهینه سازی سایت و سئو در کدهای صفحه قرار می گیرد و موتورهای جستجو برای شناسایی بهتر صفحه آنها را مورد بررسی قرار می دهند.
در طراحی سایت و هنگام بهینه سازی سایت متاتگ ها در قسمت <head> صفحه قرار می گیرند. بعضی ها متاتگ ها را در قسمت <body> قرار می دهند اما این کار اشتباه است و بهترین حالت قرار دادن متاتگ ها در قسمت <head> صفحه است. با قرار دادن آنها در body برخی از مرورگرها آنها را نمی شناسند و ایجاد مشکل می کند.
خوب اجازه دهید نگاهی به برخی از متاتگ ها بیاندازیم.

متاتگ توضیحات Meta Description
این متاتگ یکی از متاتگهای مفید در سئو و بهینه سازی سایت است. همانطور که از نام آن مشخص است، این تگ توضیحات کوتاهی در مورد صفحه ای که در آن قرار گرفته است به موتورهای جستجو می دهد.
این تگ جهت رتبه بندی صفحات مورد استفاده قرار می گرفت که به روز رسانی الگوریتم موتورهای جستجو تاثیر آن را کاهش داده است. به هر حال متاتگ توضیحات هنوز هم می تواند مفید باشد و دلیل آن نمایش این توضیحات در صفحه نمایش نتایج موتورهای جستجو است. به این معنی که هنوز هم می توان از آنها جهت افزایش نرخ کلیک از طریق نتایج صفحات جستجو استفاده کرد. توجه داشته باشید که طول توضیحات نباید از 160 کاراکتر بیشتر شود.
اما اگر تگ توضیحات خالی باشد چه اتفاقی می افتد ؟ موتورهای جستجو همچنان توضیحاتی از آن صفحه نشان خواهند داد اما متنی که آنها به عنوان توضیحات نشان می دهند متنی نیست که شما در تگ توضیحات نوشته باشید بلکه متنی است که خود موتور جستجو به تشخیص خود آن را از داخل متن اصلی صفحه انتخاب می کند و نمایش می دهد. متنی که موتورهای جستجو خودشان انتخاب می کنند و نمایش می دهند توضیحات خوبی برای متقاعد کردن کاربر نیست و شما یک فرصت برای جذب مخاطب در صفحه نتایج گوگل را از دست خواهید داد.

متا روبات Meta Robots
برای علاقه مندان به سئو و بهینه سازی سایت بگوییم که در مورد این تگ در مقالات به صورت کامل صحبت خواهیم کرد و شما را با طرز کار آن آشنا می کنیم. برچسب متا روبات برای مدیریت دسترسی به صفحات مورد استفاده قرار می گیرد به این معنی که شما می توانید با این تگ اجازه یا عدم اجازه دسترسی موتورهای جستجو به صفحه را تعیین کنید.
چرا تگ روبات برای سئو مفید است ؟ اول از همه برای جلوگیری از دسترسی موتورهای جستجو به محتوای تکراری، مثلا نسخه قابل چاپ! همچنین می توانید از تگ روبات برای محدود کردن دسترسی موتورهای جستجو به صفحات ناقص و یا صفحات و اطلاعات محرمانه استفاده کنید.

تگ عنوان
تگ عنوان یک متاتگ نیست اما به دلیل اهمیت آن ما آن را در دسته متاتگ ها قرار دادیم. ما آن را در این لیست قرار می دهیم چون برای بهینه سازی سایت بسیار مهم است. تگ عنوان باید تمام صفحات وجود داشته باشد. این تگ در عین سادگی بسیار قدرتمند است. یک عنوان مناسب باید شامل کلیدی آن مطلب باشد و بهتر است از کلمات کلیدی در ابتدای عنوان استفاده شود. توجه داشته باشید که اگر این کلمات کلیدی با عبارت جستجو شده توسط کاربر مشابه باشد آن کلمات را برجسته و متمایز نشان خواهد داد.
از نکات دیگری که در نوشتن عنوان مناسب و بهینه شده باید مدنظر قرار دهید طول عنوان است! طول عنوان نباید بیشتر از 70 کاراکتر شود.

دیگر متاتگ ها
پس از بررسی رایج ترین متاتگ ها اجازه دهید به سایر برچسب های متا هم نگاهی بیاندازیم.
متاتگ نوع محتوا Meta Content Type
این برچسب اینکودینگ صفحه را مشخص می کند. هنگام طراحی سایت و بهینه سازی سئو بهتر است این تگ یه صفحه اضافه شود تا خود مرورگر اینکودینگ صفحه را حدس نزنند! چون در مواردی باعث بهم ریختگی کاراکترها در صفحه می شود مخصوصا برای کاراکترهای فارسی.

مقالات طراحی سایت


ادامه مطلب ....

http://ift.tt/1MvkCrN

منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان

تبادل لينك

به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم

هیچ نظری موجود نیست: