کلید موفقیت در بهینه سازی سایت:شناخت مخاطب
اگه متخصص بهینه سازی سایت یا همون سئوکار سایت ، هدف سایت رو به خوبی مشخص نکنه بقیه مراحل هم درست پیش نمیره.
مشخص کردن هدف سایت با انتخاب کلمات کلیدی میسر میشه که مهمترین قسمت بهینه سازی سایت به حساب میاد.
ما بدون ابزار خاص نمیتونیم بفهمیم که مخاطبین ما چه کلماتی رو در اینترنت جستجو میکنن ، چون تمام افراد جامعه مثل ما فکر نمیکنن و دیدگاهشون متفاوته.
اولین قدم، به دست آوردن کلمه ی کلیدی مناسبه ،چون:
بهینه سازی سایت، هم زمان بر و هم هزینه بره
یک وبسایت با توان مالی محدود نمیتونه در تمام کلمات کلیدی رتبه مناسبی در گوگل به دست بیاره.
فرض کنیم شما صاحب یه شرکت مهاجرت و اعزام دانشجو هستین، ممکنه شما کلمه ی ” مهاجرت دانشجویی” رو به عنوان کلمه کلیدی انتخاب کنین و فکر کنین مخاطبین شما ، این کلمه رو بیشتر در گوگل سرچ میکنن، درصورتیکه کلمه های دیگه ای مثل اعزام دانشجو، ویزای دانشجویی، اقامت تحصیل، تحصیل درکانادا، و … هم ممکنه سرچ بشن.
پس باید تمرکز بیشتری روی انتخاب کلمه کلیدی مناسب بذارید و هزینه و زمانتون رو هدر ندید.
شرایط کلمات کلیدی مناسب:
مخاطبین زیادی این کلمه رو سرچ کنن و بتونیم پیش بینی کنیم مخاطبینی که این کلمه رو سرچ میکنن برای ما سودآور خواهند بود .
مثلا شما یک شرکت طراحی سایت دارید و کلمه “طراحی سایت رایگان” رو بعنوان کلمه ی کلیدی انتخاب میکنین. بعد از مدتی متوجه میشین مخاطبینی که این کلمه رو سرچ کردن و با شما تماس گرفتن، هرچند زیادن، اما حاضر نیستن هیچ مبلغی پرداخت کنن، و میخوان کارشون کاملا رایگان انجام بشه. این افراد بدون هیچ فایده ای ، زمان و انرژی شما رو هدر میدن.
اما اگه کلمه ای پیدا کنین که با وجود جستجوی کم، درصد زیادی از جستجوگرهاش برای شما سودآور بشن، نتیجه ی بهتری میگیرین درکلمه ی کلیدی فوق، رقیبای کمی داشته باشیم.
افزایش رتبه سایت در گوگل، درواقع یه مسابقه هست. هرچقدر تعداد رقبامون کم باشه راحت تر دراین مسابقه موفق میشیم.
رقیبای ما در این کلمه ی کلیدی ، قدرت زیادی نداشته باشن.
قدرت رقبا هم موضوع مهمیه چون اگه تعداد رقیبامون کم باشه اما همون رقبا خیلی ماهر باشن، بازم به موفقیت رسیدن ما سخت و پیچیده میشه.
پس هرکلمه ای که بیشتر سرچ بشه اما صفحات ایندکس شده ی کمتری مربوط بهش وجود داشته باشه، کلمه ی کلیدی مناسب تریه.
حالا سوال اینجاست که چطور بفهمیم مخاطبین ما چه کلماتی رو بیشتر جستجو میکنن
گفته شد که بدون ابزار خاص، این کار ممکن نیست. این ابزار عبارتند از:
۱- گوگل Keyword planner : ابزاریه که علاوه بر تعداد کلمات سرچ شده، تعداد صفحات ایندکس شده رو هم بالای صفحه نمایش میده.
۲- Google Trends : روند جستجوی کلمات کلیدی مختلف رو در یک بازه ی زمانی مشخص میکنه .
ما می تونیم اونا رو براساس مناطق جغرافیایی، طبقه بندی کرده و کلمات کلیدی مشابه رو پیدا کنیم.
برای دسترسی به این ابزار، میشه از آدرس googletrends.com استفاده کرد.
نکته جالب دیگه این که هرچی کلمات کلیدی شما خاص تر باشن، شما راحت تر به هدف میرسین و سئو سایتتون آسون تره.
مثلا اگه در زمینه ی فروش مبل راحتی فعالیت دارین، کلمه ی “مبل راحتی” رو انتخاب کنید، نه کلمه ی “مبل” .
چون همه ی جستجو گران کلمه ی مبل ، مشتری شما نیستن، به علاوه، رقبای بیشتری برای کلمه ی مبل وجود داره.
اگه متخصص بهینه سازی سایت یا همون سئوکار سایت ، هدف سایت رو به خوبی مشخص نکنه بقیه مراحل هم درست پیش نمیره.
مشخص کردن هدف سایت با انتخاب کلمات کلیدی میسر میشه که مهمترین قسمت بهینه سازی سایت به حساب میاد.
ما بدون ابزار خاص نمیتونیم بفهمیم که مخاطبین ما چه کلماتی رو در اینترنت جستجو میکنن ، چون تمام افراد جامعه مثل ما فکر نمیکنن و دیدگاهشون متفاوته.
آموزش افزایش رتبه سایت در گوگل
بهینه سازی سایت، هم زمان بر و هم هزینه بره
یک وبسایت با توان مالی محدود نمیتونه در تمام کلمات کلیدی رتبه مناسبی در گوگل به دست بیاره.
فرض کنیم شما صاحب یه شرکت مهاجرت و اعزام دانشجو هستین، ممکنه شما کلمه ی ” مهاجرت دانشجویی” رو به عنوان کلمه کلیدی انتخاب کنین و فکر کنین مخاطبین شما ، این کلمه رو بیشتر در گوگل سرچ میکنن، درصورتیکه کلمه های دیگه ای مثل اعزام دانشجو، ویزای دانشجویی، اقامت تحصیل، تحصیل درکانادا، و … هم ممکنه سرچ بشن.
پس باید تمرکز بیشتری روی انتخاب کلمه کلیدی مناسب بذارید و هزینه و زمانتون رو هدر ندید.
شرایط کلمات کلیدی مناسب:
مخاطبین زیادی این کلمه رو سرچ کنن و بتونیم پیش بینی کنیم مخاطبینی که این کلمه رو سرچ میکنن برای ما سودآور خواهند بود .
مثلا شما یک شرکت طراحی سایت دارید و کلمه “طراحی سایت رایگان” رو بعنوان کلمه ی کلیدی انتخاب میکنین. بعد از مدتی متوجه میشین مخاطبینی که این کلمه رو سرچ کردن و با شما تماس گرفتن، هرچند زیادن، اما حاضر نیستن هیچ مبلغی پرداخت کنن، و میخوان کارشون کاملا رایگان انجام بشه. این افراد بدون هیچ فایده ای ، زمان و انرژی شما رو هدر میدن.
اما اگه کلمه ای پیدا کنین که با وجود جستجوی کم، درصد زیادی از جستجوگرهاش برای شما سودآور بشن، نتیجه ی بهتری میگیرین درکلمه ی کلیدی فوق، رقیبای کمی داشته باشیم.
افزایش رتبه سایت در گوگل، درواقع یه مسابقه هست. هرچقدر تعداد رقبامون کم باشه راحت تر دراین مسابقه موفق میشیم.
رقیبای ما در این کلمه ی کلیدی ، قدرت زیادی نداشته باشن.
قدرت رقبا هم موضوع مهمیه چون اگه تعداد رقیبامون کم باشه اما همون رقبا خیلی ماهر باشن، بازم به موفقیت رسیدن ما سخت و پیچیده میشه.
پس هرکلمه ای که بیشتر سرچ بشه اما صفحات ایندکس شده ی کمتری مربوط بهش وجود داشته باشه، کلمه ی کلیدی مناسب تریه.
حالا سوال اینجاست که چطور بفهمیم مخاطبین ما چه کلماتی رو بیشتر جستجو میکنن
گفته شد که بدون ابزار خاص، این کار ممکن نیست. این ابزار عبارتند از:
۱- گوگل Keyword planner : ابزاریه که علاوه بر تعداد کلمات سرچ شده، تعداد صفحات ایندکس شده رو هم بالای صفحه نمایش میده.
۲- Google Trends : روند جستجوی کلمات کلیدی مختلف رو در یک بازه ی زمانی مشخص میکنه .
ما می تونیم اونا رو براساس مناطق جغرافیایی، طبقه بندی کرده و کلمات کلیدی مشابه رو پیدا کنیم.
برای دسترسی به این ابزار، میشه از آدرس googletrends.com استفاده کرد.
نکته جالب دیگه این که هرچی کلمات کلیدی شما خاص تر باشن، شما راحت تر به هدف میرسین و سئو سایتتون آسون تره.
مثلا اگه در زمینه ی فروش مبل راحتی فعالیت دارین، کلمه ی “مبل راحتی” رو انتخاب کنید، نه کلمه ی “مبل” .
چون همه ی جستجو گران کلمه ی مبل ، مشتری شما نیستن، به علاوه، رقبای بیشتری برای کلمه ی مبل وجود داره.
ادامه مطلب ....
http://ift.tt/2aAs47t
منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان
تبادل لينك
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر