شاید شما تصور کنید که در یک سوپرمارکت محصولات بدون ترتیب خاصی در قفسه چیده می شوند، اما در حقیقت برای اینکه کدام محصول در کدام قفسه قرار بگیرد تکنیک های بسیاری وجود دارد.
برای سازماندهی به قفسه بندی فروشگاهی و افزایش سطح درآمد سوپرمارکت، قفسه ها با در نظر گرفتن عواملی چون شرایط منطقه ای، طرز حرکت مشتری ها در فروشگاه، دسترسی آسان به کالاها، ورودی و خروجی فروشگاه در کنار یکدیگر در سوپرمارکت ها چیده می شوند و محصولات مختلف در این قفسه ها قرار می گیرند.
معمولا میانگین فضای قفسه ها در یک سوپرمارکت از برندهای محلی تشکیل شده است که در طبقه بالای قفسه ها چیده می شوند و معمولا در زمان ورود مشتری فورا جلب توجه نمی کنند.
احتمالا اکثر صاحبان سوپرمارکت ها بر این باورند که طبقه بالای قفسه ها بهترین مکان برای عرضه اجناس است، اما در حقیقت طبقه های وسط بهترین گزینه هستند چرا که هم سطح با چشم و بیشتر در معرض دید مشتری است. برندهای اصلی و کالاهای پرفروش باید در این طبقات قرار بگیرند تا اولین چیزی باشند که به چشم مشتری می خورد. این محصولات معمولا گرانتر از سایر محصولاتی که در اطرافشان چیده می شوند هستند.
طبقه های پایین قفسه فروشگاهی نیز معمولا از اجناس مشابه طبقه وسط اما ارزانتر پر می شوند.
این روش چیدمان برای بسیاری از مردم بسیار منطقی و معمول است، اما طبقه ای که بسیاری از سوپرمارکت ها به آن اهمیت نمی دهند، طبقه ای است که در معرض دید کودکان است. در این طبقه باید بیشتر محصولاتی چیده شود که برای کودکان جذابیت دارند. این روش بسیار زیرکانه است. کودکان معمولا علاقه دارند که در خرید نقشی داشته باشند و معمولا به خریدهایشان پافشاری می کنند.
در پایین ترین طبقه قفسه های فروشگاهی معمولا محصولات سنگین، جاگیر و با فرم های نا منظم قرار میگیرند تا از افتادن ناگهانی آنها جلوگیری شود.
منبع : قفسه بندی
برای سازماندهی به قفسه بندی فروشگاهی و افزایش سطح درآمد سوپرمارکت، قفسه ها با در نظر گرفتن عواملی چون شرایط منطقه ای، طرز حرکت مشتری ها در فروشگاه، دسترسی آسان به کالاها، ورودی و خروجی فروشگاه در کنار یکدیگر در سوپرمارکت ها چیده می شوند و محصولات مختلف در این قفسه ها قرار می گیرند.
معمولا میانگین فضای قفسه ها در یک سوپرمارکت از برندهای محلی تشکیل شده است که در طبقه بالای قفسه ها چیده می شوند و معمولا در زمان ورود مشتری فورا جلب توجه نمی کنند.
احتمالا اکثر صاحبان سوپرمارکت ها بر این باورند که طبقه بالای قفسه ها بهترین مکان برای عرضه اجناس است، اما در حقیقت طبقه های وسط بهترین گزینه هستند چرا که هم سطح با چشم و بیشتر در معرض دید مشتری است. برندهای اصلی و کالاهای پرفروش باید در این طبقات قرار بگیرند تا اولین چیزی باشند که به چشم مشتری می خورد. این محصولات معمولا گرانتر از سایر محصولاتی که در اطرافشان چیده می شوند هستند.
طبقه های پایین قفسه فروشگاهی نیز معمولا از اجناس مشابه طبقه وسط اما ارزانتر پر می شوند.
این روش چیدمان برای بسیاری از مردم بسیار منطقی و معمول است، اما طبقه ای که بسیاری از سوپرمارکت ها به آن اهمیت نمی دهند، طبقه ای است که در معرض دید کودکان است. در این طبقه باید بیشتر محصولاتی چیده شود که برای کودکان جذابیت دارند. این روش بسیار زیرکانه است. کودکان معمولا علاقه دارند که در خرید نقشی داشته باشند و معمولا به خریدهایشان پافشاری می کنند.
در پایین ترین طبقه قفسه های فروشگاهی معمولا محصولات سنگین، جاگیر و با فرم های نا منظم قرار میگیرند تا از افتادن ناگهانی آنها جلوگیری شود.
منبع : قفسه بندی
ادامه مطلب ....
http://ift.tt/1M4m7QE
منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان
تبادل لينك
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر