۱۳۹۴ آبان ۳, یکشنبه

عاشورا و مهدویت؛ عوامل قدرت شیعیان

بيشترين مقاومت های انجام شده در برابر ابرقدرت ها، از جانب مسلمانان و مخصوصاً شيعيان به عرصه عمل در آمده است.دشمنان اعتراف کرده اند که از وجود دو فرهنگ عاشورا و مهدويت در بين شيعیان وحشت دارند که اگر همین دو اعتقاد در میان مردم ما نبود به یقین این همه جسارت از خود بروز نمی دادند.

حضور منجی موعود در تمام ادیان
در همه مكاتب غربي و شرقي، بشارت آمدن يك منجي موعود به چشم می خورد. اما آیا انسانی که شیعه به عنوان منجي از او نام می برد با منجی هایی که در ادیان دیگر از آنها یاد شده متفاوت است؟
منجي موعود شیعه فرزندی است از نسل آخرین پیامبر که در قید حیات بوده و با برخی از مردم و علما در ارتباط است. پدرش امام یازدهم شیعیان حضرت حسن بن علی العسگری، مادرش نرجس خاتون و تاریخ تولدش ۲۵۵هجری قمری درشهر سامرا . او به دنبال شهادت مظلومانه پدرانش به فرمان خداوند از دیده ها نهان شد تا زمین از آخرین تجلی خداوند خالی نماند و در زمانی معین که کسی بر آن واقف نیست ، به دستور پروردگار، برای برپایی حکومت عدل جهانی ظهور خواهد نمود. منجی موعود شیعه حتی بعد از غیبت کبری نیز در جهان منشا اثر بوده و يا حداقل الهام بخش شیعیانش می باشد. پيروانش را یاری کرده و به آنها قدرت می بخشد تا در مقابل دشمنان جهاني اسلام به راحتي بايستند.
اما منجي هاي موعود در ديگر ادیان یا از دنیا رفته اند یا قرار است در آینده متولد شوند و یا تاثیر چندانی در حال کنونی جهان ندارند. با این تفاسیر، شما کدام منجی را برمی گزینید؟
عاشورا و مهدویت؛ عوامل قدرت شیعیان
بيشترين مقاومت های انجام شده در برابر ابرقدرت ها، از جانب مسلمانان و مخصوصاً شيعيان به عرصه عمل در آمده است.دشمنان اعتراف کرده اند که از وجود دو فرهنگ عاشورا و مهدويت در بين شيعیان وحشت دارند که اگر همین دو اعتقاد در میان مردم ما نبود به یقین این همه جسارت از خود بروز نمی دادند. روحانيت نیز با بهره گيري از این دو فرهنگ برای برقراري حكومت الهي امام زمان و رسیدن به لحظه ی انتقام خون امام حسین، انگیزه های بلند و وحدت را در میان مردم ایجاد نمودند.
جهان غرب تاكنون از روحانيت سيلي بسياري خورده است. مردم ما به عشق امام زمان مراجع را محترم شمرده و آنها را نماينده امام زمانشان مي دانند.
امام خميني (ره) فرمودند : مملكت ما، مملكت امام زمان علیه السلام است و ما سربازان ايشان هستيم. تصمیم گیریهای بزرگ تاریخ ایران جز به فرمان امام زمان نبود؛ فتواي منع استفاده از توتون و تنباكو، ساخت مسجد جمكران، انقلاب اسلامي ايران و ... دستور مستقیم حضرت اباصالح المهدی است.
روحانيون بزرگ نیز برای مبارزات خود از وجود مبارک امام زمان کمک مي گرفتند. به عنوان مثال آيه الله سيستاني در عراق به تنهايي در برابر استكبار ايستادند. موفقیت روحانیون و مردم مبارزی که توانستند در مقابل پرتغاليها و انگليسيها در تنگستان و بوشهر مقاومت كنند، جز با استعانت از امام زمان نبود. اسراييل كه ارتش خود را چهارمين ارتش جهان مي دانست يقين داشت مي تواند لبنان را در چنگالش بگیرد، اما به ذهنش هم خطور نمی کرد که حزب الله شيعه بتواند در برابرش بايستند. صدام حسین در جنگ با ايران اعلام كرده بود که سه روزه تهران را فتح خواهد کرد، اما عاقبت کار چه شد؟...
ابعاد مبارزه غرب با مهدویت:
۱- فكري و اعتقادي
الف-تلاش برای ظهور مسيح
ترویج این اعتقاد که شرط اصلي ظهور حضرت عیسی بن مریم(منجی موعود در مسیحیت)، برگشتن يهود به سرزمين شان و تشكيل كشور مستقل اسرائيل در خاورميانه است. آنها معتقدند که بعد از این اتفاق، جنگ نهايي آرمگدون صورت گرفته و مسیح ظهور می نماید.از همین رو تقويت اسرائيل،قدرت یافتن يهودیان و تجمعشان در يك كشور را به عنوان یک وظيفه الهي برای خود تلقی می کنند.
ب-القاء تنفر و ترس از حضرت مهدی
بنابر منابع ديني شيعه حضرت مسيح به عنوان وزير و معاون امام زمان در رکاب حضرت ظهور مي کنند. اما دشمنان اين دو نفر را از هم تفكيك نموده و حضرت مهدی را ضد مسيح معرفي كردند. آنها تلاش می کنند تا نگاه مردم جهان را نسبت به امام زمان منفی نموده و از ایشان چهره ای سرشار از ترس و آغاز کننده جنگها و خونریزیهایی عظیم بسازند. به همین سبب مطالعات بسیاري بر روي اتفاقات و دگرگونی های آخر الزمان و احوالات جهان در زمان ظهور انجام داده اند، و هر چه بیشتر از زمان می گذرد و ما به لحظات پرشکوه ظهور نزدیکتر می شویم بر وحشتشان افزوده می گردد، چرا که تمام قدرتها و منافع پلیدشان را در خطر و از دست رفته می بینند.
این ترس آنچنان در جانشان رخنه کرده که از هیچ فعالیتی برای بدبین نمودن جهان نسبت به امام زمان فروگذار نمی کنند. از مقالات و سخنرانیها گرفته تا ساختن فیلمهایی علیه امام زمان و تبلیغات شبانه روزی برای قدرتمند نمودن یهود، همه و همه از راههایی است که به آن متوسل شده اند.صنعت فيلم سازي هاليوود، فيلم هاي بسياري عليه امام زمان تولید نموده است. بعد از انقلاب در فيملهاي پیشگویی های نوسترداموس ، جن گير، طالع نحس و... چهره خشن و ترسناكي از ايشان به نمایش در آمده، تا جایی که از مردم خواسته شده که براي نيامدن چنين شخصيتي بسیار دعا كنند. آنها در ترجمه كتاب نوسترداموس كه پيشگويي هاي او در خصوص آخر الزمان و پيروزي امام زمان و حتی نکاتی در ارتباط با انقلاب ايران بوده دست برده و آنرا تحريف نمودند.
۲- نظامي و سياسي
علاوه بر جنگ نرم، شیطان بزرگ، آمریکا فعالیت های نظامی و سیاسی خود را علیه برپایی حکومت جهانی و الهی امام زمان به تدریج آغاز نموده است.
بوش در زمان رياست جمهوري خود با صراحت اعلام نمود كه از طرف خداوند به او وحي شده و ماموريت آخر الزمان به او سپرده شده است . کمی مضحک است که ترس از دست دادن قدرت تا جایی بر روان او تاثیر گذارده که خود را نماينده خداوند در زمين مي داند. این اندازه از وحشت در دل مستکبران نشان می دهد که آنها به نزدیک بودن زمان ظهور و اتفاقات مبارکی که بعد از آن برای مظلومین رخ می دهد بیشتر از ما یقین دارند، چرا که سخت کوشانه به مبارزه با آن برخاسته اند.
آنها در تمام سياست گذاري هاي جهاني خود مبارزه با مهدی را مورد توجه قرار داده و با اقدامات نظامي و سیاسی سعی در ایجاد آمادگی های لازم برای ایستادگی در مقابل دگرگونی های زمان ظهور و مبارزه با تشکیل حکومت عدل الهی را دارند.
ديوارهاي اورشليم را با اعتقاد مي بوسند و همواره به انتقام جنگهاي صليبي فكر مي كنند. بلر مي گويد: ميوه هاي شيرين حمله به افغانستان و عراق را در ايران جستجو مي كنيم. آنها معتقدند براي ظهور مسيح بايد تمام کشورهای خاورمیانه و اطراف مکه که پایگاه های ظهور و تشکیل حکومت امام زمان است، فتح شوند. آمريكايي ها در محاصره افغانستان با جديت اعلام كردند که ما براي ممانعت از ظهور پسر پيامبر اسلام آمده ايم. آنها سعی دارند تا مسجد الاقصی را بتدريج خراب کرده و به معبد تبدیل کنند، اما تاكنون که نتوانستند. آیا موفق خواهند شد؟..

برگرفته از مبحث ما و امام زمان، استاد محمد شجاعی


ادامه مطلب ....

http://ift.tt/1jKa6n3

منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان

تبادل لينك

به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم

هیچ نظری موجود نیست: