۱۳۹۴ آبان ۶, چهارشنبه

خداوند به محب حسین اجازه انجام گناه را نمی دهد

حجت الاسلام ماندگاری؛
خداوند به محب حسین اجازه انجام گناه را نمی دهد

این که در هر زمانی وظیفه ما چیست و باید چه کاری را انجام دهیم، یکی لازمه های انسان حسینی است.


به گزارش روضه نیوز ؛حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری با تذکر نسبت به لزوم اجرای بایسته های حسینی بودن از سوی محبان سیدالشهدا(ع) اظهار داشت: مؤمن کسی است که خدا را دوست داشته و خدا هم او را دوست دارد، این به معنای عبد بودن است، حضرت ابوالفضل(ع) ابتدا عبد بود بعد برادر امام حسین(ع)، اگر قبل از عاشق امام حسین (ع) بودن عبد خدا شدیم، ابالفضل گونه از هستی خود در راه خدا می گذریم، مادران شهدا قبل از مادر بودن عبد بودند.
وی ادامه داد: مؤمن و دوستدار واقعی سید الشهدا(ع) باید از حرام الهی اجتناب کند؛ نمی شود هم عاشق امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) بود و هم بی حجاب و بی عفت بود و با لباس های زننده و تحریک کننده مردان و زنان غریبه در خیابان ها ظاهر شد، مؤمن بی حجاب نیست، مؤمن بی حیا نیست، دین باید و نباید هایی دارد که بایستی به آن ها عمل کنیم.
استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: نمی توان گفت من مسلمانم اما به دستورات اسلام عمل نمی کنم، نمی توان گفت من محب سیدالشهدا(ع) هستم اما لازمه های آن را رعایت نکرد، یکی از لازمه های اصلی حسینی بودن این است که، باید ها و نبایدهای حسینی بودن را بدانیم و به آن ها عمل کنیم.
وی افزود: این که در هر زمانی وظیفه ما چیست و باید چه کاری را انجام دهیم، یکی لازمه های انسان حسینی است.


جانبازان و خانواده شهدا با خدا عشق بازی می کنند
وی تأکید داشت: بعضی بی ادب ها می گویند جانبازها اگر جانباز شدند در عوض آن امتیازات و حقوق از دولت گرفتند، خانواده شهدا در ازای شهید خود سهمیه و اولویت و حقوق دریافت می کنند، یک بار در جلسه علنی خطاب به یکی از این بی ادب ها گفتم بلند شو و آماده شو تا دستت را قطع کنند، حالا بگو چقدر پول حاضری در ازای دست خود دریافت کنی، شهدا و جانبازان ما با خدا عشق بازی کردند و اصلاً ذره ای چشم به دنیا نداشتند.
حجت الاسلام ماندگاری گفت: کربلا برای یاران امام حسین(ع) معرکه عشق بازی است، چون عبد هستند و ولی خدا را هم دوست دارند، به امام حسین(ع) می گویند اگر 70 بار هم کشته و تکه تکه شویم و دوباره به این دنیا بازگردیم باز هم در کنار تو خواهیم بود و در رکابت می جنگید تا به شهادت برسیم و شما را تنها نخواهیم گذاشت.
وی توضیح داد: حضرت ابوالفضل العباس(ع) کاشف الکرب عن وجه الحسین(ع) بود، بیایید ما هم با اقتدا به حضرت عباس(ع) و شهدای کربلا بعد از بنده خدا شدن، کاری کنیم تا با پیروی از ولی خدا در زمان خود به وظیفه خود عمل کنیم و کاشف الکرب از چهره امام زمان و ولی عصر(عج) شویم.

عبد بودن به ما می گوید چه کسی را چقدر و تا چه زمانی دوست داشته باشیم
حجت الاسلام ماندگاری خاطرنشان کرد: وقتی کسی اول عبد بود، همین باعث می شود تا بداند چه کسی دوست داشته باشد، درا ین هنگام آن شخص دیگر دچار سر درگمی نمی شود، خداوند به حضرت علی(ع) دوست داشتن حضرت فاطمه(س) را امر کرد اما نگفت فاطمه(س) را بیشتر از من دوست داشته باش.
وی تصریح کرد: در بعضی جاها به خواست خداوند حضرت علی(ع) باید از فاطمه(س) بگذرد برای خدا، حضرت ابراهیم فرزندش اسماعیل را بسیار دوست داشت اما خداوند امر کرد باید او را در راه من قربانی کنی تا عبد بودن او را امتحان کند، ابراهیم(ع) باید بین خدا و اسماعیل یکی را انتخاب می کرد.

اگر اول عبد شدیم و بعد مالک پول هایمان بودیم دیگر آیه خمس را زیر پا نمی گذاریم
استاد حوزه و دانشگاه تأکید داشت: همان خدایی که فرموده جانت را دوست داشته باش و در روزه گرفتن اگر بیم ضرر جانی وجود داشته باشد، امر به روزه نگرفتن کرده است، همان خدا می گوید اگر لازم شد به امر من جانت را فدا کن، بچه هایت را دوست داشته باش، اما اگر من امر کردم بچه ات را فدا کن، به امام حسین(ع) می گوید علی اکبرت را فدای من کن.
وی گفت: امام حسین(ع) اول عبد بود بعد پدر علی اکبر(ع)، برادر ابوالفضل(ع)، برادر زینب(س)، ما هم اگر اول عبد شویم بعد مالک پول های جیبمان باشیم، از خود می پرسیم پول ها را کجا خرج کنم و چگونه خرج کنم، آیه خمس و زکات را زیر پا نمی گذاریم، دختری که می گوید لاک ناخن را دوست دارم اما نماز را هم دوست دارم، حالا چگونه هم لاک داشته باشم و هم نماز بخوانم، اگر عبد شد خدا به او می گوید که چه موقع لاک داشته باش و چه موقع نماز بخوان، خدا به لاک داشتن در نزد شوهر ثواب هم می دهد.
حجت الاسلام ماندگاری افزود: رزمنده ای که می خواست در زمان جنگ تحمیلی به جبهه برود و مادرش را هم خیلی دوست داشت، وقتی مادرش از قرار رفتن او مطلع شد به فرزند گفت پدرت رفته برادرت هم رفته اگر تو هم بروی من خواهم مرد، پس از دلجویی از مادر می گوید من تو را دوست دارم اما امروز دستور خدا رفتن به جبهه است، آن رزمنده عبد است.

قبل از عاشق حسین(ع) بودن عبد خدا باشیم/ خداوند به محب حسین(ع) اجازه انجام گناه را نمی دهد
کارشناس برنامه سمت خدا، اظهار داشت: اگر من عبد شدم، خدا به من اجازه نمی دهد هم محب امام حسین(ع) باشم و هم بی حیایی را دوست داشته باشم، هم ماهواره را دوست داشته باشم، خدا اجازه نمی دهد هم حسین(ع) را دوست داشته باشم و هم رشوه خواری کنم، اگر اول عبد شدیم و بعد از آن محب امام حسین(ع)، خدا به ما می گوید محبت سیدالشهدا(ع) با حرام الهی جمع نمی شود.


حجت الاسلام ماندگاری بیان داشت: آمار گناه در جامعه بالاست، معلوم می شود بسیاری از محبان حسین(ع) گناه را هم دوست دارند، بعضی ها در زمان جنگ اصلاً به جبهه نرفتند، بعضی ها هم تا 5 شهید از یک خانواده تقدیم اسلام و انقلاب کردند، تازه داماد ها در جبهه سوختند، مادران این جوانان اول عبد هستند بعد مادر، فرزندشان را خیلی دوست دارند اما خدا را بیشتر دوست دارند.
وی اذعان داشت: اگر عبد خدا بودن نبود، مادر با شهادت پنجمین فرزندش نمی گفت خدایا پنجمین قربانی را هم از من قبول کن، همین مادر اگر اول مادر بود و بعداً عبد، آخرتش را به خاطر همین فرزندش خراب می کرد و رو به خدا اعتراض می کرد که چرا همه فرزندانم را ازمن گرفتی.


ادامه مطلب ....

http://ift.tt/1HbpSfD

منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان

تبادل لينك

به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم

هیچ نظری موجود نیست: