۱۳۹۴ آبان ۶, چهارشنبه

از لوکس‌نشینان مستأجر تا ازدواج کارتن‌خواب‌ها!

از لوکس‌نشینان مستأجر تا ازدواج کارتن‌خواب‌ها!

نقل قول:

این یخچال که با همت گروه مردمی پایان کارتن خوابی نصب شد با هدف رفع گرسنگی از این قشر جامعه صورت گرفت. ازین پس مردم شهر می‌توانند نذورات و خیرات خود را برای سیر کردن گرسنگان در این یخچال قرار دهند...


جشن ازدواج در بین کارتن خواب های تهران

پایگاه خبری انصارحزب‌الله: هرانسانی حق شادی و خوشحالی دارد و شرکت در مراسم شاد از نیازهای روحی و روانی همه آدمهاست. یک زوج جوان با همین نیت جشن ازدواج و مراسم عروسی خودرا در کنار زنان کارتن‌خواب بهبود‌یافته برگزار کردند.

عطیه دختر ۲۸ساله، به همراه همسر خود مهدی، به این تفاهم رسیدند که مراسم جشن ازدواجشان را درمیان افرادی برگزار کنند؛ شاید سالهاست در هیچ مراسم جشنی حضور پیدا نکرده‌اند.

او می‌گوید: وقتی یک دختر از نعمت سرپناه امن و مطمئن با نام خانواده محروم است همه آرزوهای زنانه خودرا بربادرفته می‌بیند و مدام یک حسرت عمیق و کهنه را با خود یدک می‌کشد.

من و همسرم از این جهت تصمیم گرفتیم (که حالا به همت یک موسسه خیریه، دیگر کارتن‌خواب و معتاد نیستند) هدیه ای به آنها بدهیم. میهمانان جشن عروسی ما، ماه‌ها یا حتی سالهاست که با اراده خود با آن حسرت تلخ وداع کرده‌اند.

عطیه، عروس این جشن ازدواج معتقد است:‌ اگر نجات و تسکین درد انسانها یکی از اهداف جامعه بشری باشد، مردم و مسئولین بایستی با حضور به موقع و موثر به وظایف خود دراین زمینه عمل و درجهت مرتفع‌کردن مشکلات آسیب‌دیدگان اجتماع تلاش کنند. ای‌کاش روزی فرا برسد که همه زنان و کودکان در کانون گرم خانواده باشند و لذت حضور در جمع صمیمی خانواده، این حسرت آزاردهنده را جبران کند.

اجاره ویلاهای مسکونی برای مستاجران خاص

در شرایطی که عمده متقاضیان مسکن در بازار اجاره، به دنبال رهن یا اجاره واحدهای مسکونی آپارتمانی هستند، در بخش دیگری از بازار اجاره، مالکان ویلاهای مسکونی، ملک خود را برای مستاجران خاص به بنگاه‌های املاک معرفی می‌کنند.

در حال حاضر عمده تقاضای مسکن در بازار اجاره معطوف به آپارتمان‌های مسکونی است که مستاجران متناسب با سطح درآمد و منطقه‌ای که خواهان زندگی در آن هستند برای اجاره به بنگاه‌ها مراجعه می‌کنند. متناسب با این حجم تقاضا، اغلب اطلاعات املاک مالکان هم که به بازار اجاره معرفی می‌شود شامل واحدهای مسکونی آپارتمانی است.

اما در وادی دیگر بازار اجاره، ویلاهای مسکونی، طرفداران خاص خود را دارد.
این دسته از متقاضیان بازار اجاره، افرادی هستند که از سطح درآمدی بسیار زیادی برخوردارند و به‌دلیل اینکه سرمایه خود را در چرخه تولید یا تجارت به‌کار گرفته‌اند از خرید واحدهای لوکس منصرف می‌شوند و ترجیح می‌دهند به‌عنوان مستاجر در ویلاهای مسکونی زندگی کنند.

این در حالی است که اغلب ویلاهای مسکونی لوکس عموما در مناطق ۱ تا ۳ تهران متمرکز شده‌اند هر چند در سایر مناطق پایتخت نیز می‌توان واحدهای ویلایی لوکس یا غیر لوکسی را پیدا کرد که متقاضیان خاص خود را در بازار اجاره دارد.

با این حال، شاید حجم واحدهای مسکونی ویلایی در مقایسه با آپارتمان‌های لوکس، کمتر از یک دهم املاک می باشد که به بازار اجاره مسکن در نواحی ویژه پایتخت یا سایر مناطق شهر تهران عرضه می‌شوند.

به‌عنوان مثال، مالکی ویلای مسکونی خود را واقع در شهرک غرب، خیابان...، با متراژ ۳۰۰ مترمربع، ۵ خوابه و با امکانات کامل با شرایط ۵۰ میلیون تومان ودیعه و ماهانه ۱۲ میلیون تومان اجاره عرضه کرده است.
مالک دیگری در همین منطقه، ویلای مسکونی ۳۰۰ مترمربعی خود را با ۷۰۰ میلیون تومان رهن کامل قیمت گذاری کرده است، این واحد دارای ۴ اتاق خوابه و «باغ‌بام»است.

نکته دیگر اینکه، در شرایطی که عموم متقاضیان واحدهای مسکونی ویلایی و لوکس مناطق خاص تهران یعنی مناطق ۱ تا ۳، ثروتمندانی هستند که در هر گروه سنی و شرایط شغلی -گروه‌های مختلف پردرآمد- قرار دارند، اما عمده مستاجرانی که در مناطق متوسط شهری بیشتر اجاره واحد مسکونی ویلایی یا به اصطلاح حیاط دارند سالمندانی هستند که تمایلی به زندگی آپارتمان‌نشینی ندارند.

نخستین یخچال ویترینی کشور برای رفع گرسنگی کارتن خوابها

نخستین یخچال ویترینی کشور، ظهر روز پنجشنبه ۲۳ مهرماه ۱۳۹۴ و همزمان با اولین روز از ماه محرم در میدان شوش نصب شد.

این یخچال که با همت گروه مردمی پایان کارتن خوابی نصب شد با هدف رفع گرسنگی از این قشر جامعه صورت گرفت. ازین پس مردم شهر می‌توانند نذورات و خیرات خود را برای سیر کردن گرسنگان در این یخچال قرار دهند.

گفتنی است در نصب این یخچال، عوامل اجرایی سامانه ۱۳۷ ناحیه ۴ منطقه ۱۲شهرداری تهران و مدیر اجتماعی فرهنگی این ناحیه همکاری داشتند.




ادامه مطلب ....

http://ift.tt/1KFD78H

منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان

تبادل لينك

به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم

هیچ نظری موجود نیست: