۱۳۹۴ آبان ۵, سه‌شنبه

نكاتي در مورد عكاسي از كودك



در كنار شناخت تكنيكهاي عكاسي پرتره كودك ،داشتن صبر و حوصله فراوان، علاقه به كودك و شناخت روحيه حساس و لطيف آنها و همچنين توانايي در برقراري ارتباط نزديك درمدت زمان كوتاه ،جذب كودك در هنگام عكاسي و
شكار لحظه هاي حساس از حالات و پٌزهاي خاص كودكانه و شيرين، شروط اصلي موفقيت در اين شاخه از عكاسي پرتره مي باشند كه البته با پشتكار و ممارست در حين كار بدست آمده اند و بسياري از نكته هاي ظريف آن آموختني نيستند. از آنجا كه كودكان و نوزادان باوجود شباهتهاي مختلف در سنين يكسان تفاوتهاي بسياري نيز از نظر خلق و خو دارند با عكاسي و برخورد مداوم با كودكان است كه اين تجارب بدست آمده اند .



عكاسي از كودك همچون عكاسي خبري نياز به سرعت عمل و تحرك بسيار نيز دارد و در آتليه كودك اين امر مشكلتر از منزل خود را نمايان مي سازد. با وجود اينكه همه كودكان خلق و خو و حالات مشابهي دارند اما گاهي عكاس كودك را با پُزها و شيطنتهاي خود شگفت زده مي نمايند اما با وجود خستگي بسيار كه در حين كار به وجود مي آيد ،جدابيت ، شيريني و معصوميت كودك و نوزاد و عكسهاي زيبايي كه حاصل مي شوند ، اين حرفه را بسيار جذاب مي نمايد.
البته داشتن تخصص در نورپردازي مناسب كودكان به طوري كه معصوميت و خواص كودكانه حفظ شوند نيز ضروي است كه اين نكته و نكات ظريف ديگري كار عكاس حرفه اي كودك را با ديگران ،متمايز مي نمايد.
كودكان گلهاي معصوم نازي هستند كه صدا و نگاه محبت آميز هر كسي را پاسخ مي دهند ،بسرعت احساسات ديگران را درك نموده، واكنش نشان مي دهند و عكاسي از آنها درعين دشوار بودن بسيار دلنشين و لذت بخش است. عكاسي نوزاد تازه متولد شده نيز ظرافتهاي
خاص خود را دارد و نياز به صبوري با نوزاد و حوصله فراوان از طرف عكاس و والدين نوزاد دارد و مانند عكسهاي خبري بايد لحظه ها را براي شكار حالات زيبا و بامزه كودكانه در آتليه غنيمت شمرد و از آنجا كه نوزاد يا كودك زود خسته مي شود، سرعت عمل نيز بسيار مهم است.


كودك ممكن است در بدو ورود به آتليه خواب باشد كه در اينصورت ممكن است بتوان با توجه به شرايط و نياز نبودن به تعويض لباس كودك و با توجه به دكوهاي مناسب سن وي و انتخاب والدين، كار عكاسي از وي را با عكاسي از خواب شروع نمود البته بايد يادآور شويم كه بهترين سن براي عكاسي از خواب كودكان در آتليه كودك،بين 20 روزگي تا حدود 1.5 ماهگي مي باشد البته اگر ناراحتي گوارشي نداشته باشند سريعتر انجام ميشود لي هنگامي كه كودك ناراحتي گوارشي داشته باشد گرفتن عكس خواب بسيار دشوار و زمانبر مي باشد. ما عكاسي از نوزاد زير 20 روز را در آتليه با وجود امكاني كه حالات و اندازه و انعطاف پذيري بدن او براي برداشت عكسهاي زيبا به عكاس مي دهد به خانواده ها توصيه نمي كنيم.

بر خلاف انتظار و برداشت اكثر مادران و پداران،آتليه تخصصي كودك نسبت به منزل محيط مناسبتري براي عكاسي از كودك و حتي نوزاد 20 روزه به بالا مي باشد.

آتليه كودك در تهران



ادامه مطلب ....

http://ift.tt/1kLsM6e

منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان

تبادل لينك

به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم

هیچ نظری موجود نیست: