۱۳۹۴ مرداد ۴, یکشنبه

دلیل و اساس تخریب قبور ائمه (ع) چیست؟

سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (ع) در محفل یاس کبود+ گزارش تصویری؛
حجت الاسلام شاهرودی: دلیل و اساس تخریب قبور ائمه (ع) چیست؟




وارث: مراسم سالروز تخریب قبور ائمه بقیع علیهم السلام با سخنرانی حجت الاسلام شاهرودی و مداحی کربلایی حنیف طاهری و حاج حامد خمسه در محفل یاس کبود برگزار شد.


در ادامه خبر متن سخنان
حجت الاسلام شاهرودی را می خوانید:





"وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّن مَّنَعَ مَسَاجِدَ اللّهِ أَن يُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ وَسَعَى فِي خَرَابِهَا أُوْلَئِكَ مَا كَانَ لَهُمْ أَن يَدْخُلُوهَا إِلاَّ خَآئِفِينَ لهُمْ فِي الدُّنْيَا خِزْيٌ وَلَهُمْ فِي الآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ" بقره 114
در روز هشتم شوالفرقه سیاسی ضاله وهابیت با لشکری از عربستان به سمت عتبات عراق حمله کرد و بعد از تخریب قبور مقدسه حضرت خدیجه سلام‌ الله‌ علیها و قبور اسلاف خاتم الانبیا صلی ‌الله‌ علیه‌ و ‌آله و اماکن مقدس و قبر حمزه سید الشهدا علیه‌السلام و قبرستان اُحد و قبور شهدای اُحد را تخریب کردند. قبور ائمه بقیع علیهم السلام و تقریبا 200 قبر را تخریب کردند. سپس به کربلا رفتند. اطلاع داشتند که در روز غدیر اغلب مردم به نجف می روند. اینان منتظر ماندند در روز غدیر که کربلا از مردم خالی شد به کربلا حمبه کردند . 500 نفر را که دخیل بر حرم شده بودند، در حرم کشتند و بعد قصد کردند که به نجف بروند اما در راه مردم را دیدند و به سوی حجاز حرکت کردند. در کربلا و نجف و حوزه ها این روز را عزاداری می کردند. الحمدلله در غالب بلاد شیعه این روز، یعنی روز هدم بقیع را گرامی می دارند. امام صادق علیه‌السلام فرمودند: هر دو نفری که برای جدم حسین عزاداری کنند نفر سوم مادرم زهرا سلام‌ الله‌ علیها است. لذا نوکر امام حسین علیه‌السلام باید مجلس یک نفره هم برود، مجلس 1میلیونی هم برود.
ترجمه آیه شریفه ای که ابتدا مجلس تلاوت شد این است: «و کیست ظالم تر از کسی که از مساجد خدا جلوگیری کرد از اینکه نام او در آنها برده شود و در ویرانی آنها تلاش نمود؟ آنها را نرسد و سزاوار نباشد که در آن وارد شوند جز بیمناک ( از مردم یا از خدا ) برای آنها در دنیا خواریی است و در آخرت عذابی بزرگ دارند.»
خرابی بنیان دونوع است. خرابی مادی و خرابی معنوی . تخریب مادی این که بنا و ساختمانی را خراب کنند. تخریب معنوی آن که مانع شوند مردم به زیارت آن عتبه بروند.
اصل و اساس تخریب اماکن چیست؟ دلیلشان برای تخریب چه بود؟
هیچ کدام از مذاهب اسلامی قائل به تخریب قبور نیستند. وهابیت لعنة الله علیه ابتدا می خواستند قبر پیامبر صلی ‌الله‌ علیه‌ و ‌آله را تخریب کنند که مصری ها مقابله کردند. آن هایی هم که کربلا آمدند یک دلیل و خبر واحد داشتند، روایتی از عایشه که راوی آن مُغِیرة بن شعبه است. یکی از 6 نفری که حضرت صدیقه سلام‌ الله‌ علیها را کتک زدند. امام حسن مجتبی علیه‌السلام در مجلس معاویه چشمش به او افتاد و فرمود: تو همانی هستی که مادر مرا به گونه ای زدی که خون از بدنش جاری شد. پس دو خبر هست که راوی اش مُغیِره است. متن روایت این است که پیامبر صلی ‌الله‌ علیه‌ و ‌آله فرمودند: "لعن اللهُ اليهود والنّصارى اتّخذوا قبور أنبيائهم مساجد " «خدا لعنت کند یهود و نصاری را که قبور انبیا خودرا عبادتگاه و مساجد قرار دادند. »
در بین یهود و نصاری اگر هم بوده است قبر پیامبرشان را می پرستیدند و عبادت می کردند. ما که قبور را عبادت نمی کنیم . ما خدا را در کنار قبور عبادت می کنیم و می پرستیم.
وهابیت یک حزب ساخت انگلیس است و به هیچ عنوان فرقه و مذهب نیست. مرجع قدیم آن ابن تیمیه لعنة الله علیه بوده است که سراسر وجودش بغض علی علیه‌السلام و فاطمه سلام‌ الله‌ علیها است. مرجع اخیرشان محمد بن عبدالوهاب است و از همین رو این حزب وهابیت نامیده شدند. پیرمرد خرفت ، خبیث و نجسی بود که آمد کنار قبر پیامبر صلی ‌الله‌ علیه‌ و ‌آله، مسجد مملو از جمعیت بود، عصایی در دستش بود اشاره کرد به قبر رسول الله صلی ‌الله‌ علیه‌ و ‌آله و گفت: ای مردم عصای در دست من ارزشش بیشتر از محمد صلی ‌الله‌ علیه‌ و ‌آله است و فایده اش بیشتر از محمد صلی ‌الله‌ علیه‌ و ‌آله است.
آیا قبل از این برهه زمانی، قبوری بوده که مردم آن را زیارت کنند؟
زیارتی که اینان می گویند شرک است ده هزار سال ریشه دارد. اولین قبری که زیارت شد قبر حضرت آدم علیه‌السلام درمکه بود. حضرت در مکه زندگی می کردند و بعد از هزار سال در کنار کعبه درگذشتند. تاریخ می نویسد نسل آدم که او را تشیع کردند 40 هزار تن بودند. وص آدم در کوه ابی قبیس دفن کرد و اولادش او را زیارت می کردند. شاید بگویید ما قبر آدم علیه‌السلام را در نجف زیارت می کنیم. بله بدن آدم علیه‌السلام تا زمان طوفان نوح علیه‌السلام در کوه ابی قبیس بود یعنی هزار سال وقتی طوفان و آب همه جا را فرا گرفت تا به کعبه رسید توقف کرد. خداوند بیت را از طوفان حفظ کرد لذا یکی از نامهایش بیت العتیق است. قبر حضرت خراب شد وخاک ها کنار رفتند، آمدند و دیدند انگار خوابیده است و بدنش گرم است. دیدند بدن مکشوف است و دوباره تشیع کردند و به نجف بردند و در آنجا دفنش کردند و قبری برای خود و قبری هم در بین آنها برای حضرت امیر علیه‌السلام حفر کرد.
حجر اسماعیل علیه‌السلام یعنی قبرهاجر. سعی می کنیم بین صفا و مروه. صفا نام آدم علیه‌السلام است. مروه یعنی مرء یعنی زن. به مادر چه بهایی داده است اسلام که در ضمن مطاف است و اگر قبرهاجر را زیارت نکنید و اگر طواف نکنید، طوافتان باطل است. یهودی ها می روند به زیارت. واژه زیارت قبور، پیشینه ای ده هزار ساله دارد.
مسلمان هم خودش محترم است، هم قبرش محترم است. نبش قبر برای همین حرمت دارد. حال ببینید اگرذ قبر بزرگی را منهدم کنند چه می شود؟


ادامه مطلب ....

http://ift.tt/1IlD0y6

منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان

تبادل لينك

به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم

هیچ نظری موجود نیست: