۱۳۹۳ مرداد ۹, پنجشنبه

اینگونه و به سادگی کمر شیطان را بشکنید!





این پنج روش شامل انواع اعمال عبادی می شوند. یکی مانند روزه، عملی است فردی که هزینه ندارد ولی بدون رنج و سختی هم نیست! یکی هم چون صدقه و انفاق عملی اجتماعی است که اتفاقاً برعکس روزه باید برای رسیدن به آن از مال دنیا گذشت.



پیامبر اکرم (ص) در پاسخ حضرت علی (ع) پنج روش را برای دور کردن شیطان ذکر نمودند. پنج روشی که خارج از توان ما نیستند و فقط به یک چیز احتیاج دارند: همت و همت و همت!






یکی از دغدغه های انسان های دیندار در طول زندگی غلبه بر وساوس شیطان است تا از طریق بتوانند آن طور که دین برایشن تعیین نموده زندگی کنند. در همین راستا روایت زیبایی از مولای متقیان نقل شده است که می تواند برای ما بسیار راهگشا باشد.



امیرالمؤمنین على عليه السلام از پيامبر صلى اللّه عليه و آله و سلم پرسيدند:

«چه كنيم كه شيطان از ما دور شود؟

حضرت فرمودند:

الصوم يسود وجهه، روزه روى شيطان را سياه مى كند؛

و الصدقة تكسر ظهره، و صدقه و انفاق در راه خدا پشت او را مى شكند؛

و الحب فى الله و المواظبة على العمل الصالح يقطع دابره، و دوست داشتن به خاطر خدا، و مواظبت بر عمل صالح دنباله او را قطع مى كند؛

و الاستغفار يقطع وتينه، و استغفار رگ قلب او را مى برد!» (بحارالانوار، ج ۹۳، ص ۲۵۵)






سه نکته کوتاه:

* پیامبر اکرم (ص) در پاسخ حضرت علی (ع) پنج روش را برای دور کردن شیطان ذکر نمودند. پنج روشی که خارج از توان ما نیستند و فقط به یک چیز احتیاج دارند: همت و همت و همت!





** این پنج روش شامل انواع اعمال عبادی می شوند. یکی مانند روزه، عملی است فردی که هزینه ندارد ولی بدون رنج و سختی هم نیست! یکی هم چون صدقه و انفاق عملی اجتماعی است که اتفاقاً برعکس روزه باید برای رسیدن به آن از مال دنیا گذشت. به همین سبب خیلی ها حاضرند سخت ترین اعمال عبادی را انجام دهند ولی از مال دنیا گذر نکنند! استغفار هم عملی است بینی و بین الله و سختی ندارد ولی توفیق می خواهد و هر کسی چنین توفیقی پیدا نمی کند. دوست داشتن به خاطر خدا و مواظبت بر عمل صالح نیز هم فردی اند، هم اجتماعی و هم بینی و بین الله اند.





*** با خواندن این روایت تازه می فهمیم چرا شیطان در ماه مبارک رمضان چنین ناتوان و ضعیف می شود چرا که مردم هم روزه اند، هم میزان انفاق و کمک به نیازمندان در این ماه بسیار زیاد می شود، هم عموم مسلمانان و خصوصاً جوانان با شرکت در مجالس و محافل جمعی و همچنین با خواندن ادعیه و حضور در مراسم شب های قدر به استغفار مشغولند، هم مواظبت بر اعمال صالح در بین بندگان در حال روزه داری بیشتر از همیشه است و هم محبت ها و دوستی ها در این ماه مبارک و عزیز رنگ خدایی به خود می گیرند.



با این توضیح معلوم شد که در ماه رمضان با یک تیر پنج نشان زده ایم! هم روى شيطان سياه؛ هم پشت او شکسته؛ هم دنباله او قطع و هم رگ قلب او بریده می شود! در یک کلام شیطان در ماه مبارک بیچاره و ذلیل و ناتوان است!





ادامه مطلب ....



http://ift.tt/1psz7RQ



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: