۱۳۹۳ مرداد ۵, یکشنبه

زندگی به سبک روح الله

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیک یا صاحب الزمان(ع)

السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

پیامبر گرامی اسلام (ص) می فرمایند:» با خانواده خوب و شایسته وصلت کنید. زیرا رگ و ریشه اثر دارد.

همسر من باید کفو باشد.

ملاک امام برای ازدواج این بود که از یک خانواده ی متدین و شناخته شده,همسر بگیرد. وقتی که قصد ازدواج داشتند گفته بودند : من نمی خواهم از خمین همسر بگیرم, چون می خواهم کفو خودم باشم. اگر خودم درس می خوانم می خواهم همسری بگیرم که همفکر من باشد . در نتیجه باید از قم زن بگیرم و از خانواده ی روحانی و هم شان خودم.

اقای لواسانی به امام گفت : اقای ثقفی و خانواده اش این خصوصیات را دارند,علاوه بر اینکه متدینند, از لحاظ فکری هم روشن فکر اند.

بعد از خواستگاری و مراسم معمول,امام منزلی در قم اجاره کردند و جهیزیه خانم را اوردند و عروسی کردند

کفو : هم طراز

زندگی به سبک روح الله (برش هایی از سیره خانوادگی امام خمینی (ره)

علی اکبر سبزیان





ادامه مطلب ....



http://ift.tt/1uwEODz



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: