۱۳۹۳ مرداد ۹, پنجشنبه

ما با شهدای غزه‌ایم +تصاویر


واکنش ستارگان ورزش به نسل‌کشی؛









در حالی که جنایات رژیم صهیونیستی در غزه دل هر انسانی را به درد می آورد، ورزشکاران هم در شبکه های اجتماعی نفرت خود را از این جنایات نشان می‌دهند.


گروه ورزشي مشرق - رژیم سفاک و کودک‌کش صهیونیستی در اواخر جام جهانی که مصادف شد با آغاز ماه مبارک رمضان، حملات هوایی، دریایی و زمینی خود را به سمت نواز غزه آغاز کرد.



از این حملات خبرها و تصاویر دلخراشی منتشر شد که تا حدودی در سایه جام جهانی فوتبال قرار گرفت؛ اما برخی ستارگان محبوب ورزش ایران و جهان در صفحات مجازی و برخی رسانه ها حمایت خودشان را از مردم مظلوم فلسطین نشان دادند. در تصاویر زیر برخی واکنش‌های چهره‌های سرشناس فوتبال و سایر رشته ها را مشاهده می‌کنید؛ بدون شرح اضافی:




سردار آزمون بازیکن 20 ساله ایرانی با انتشار عکسی نوشت:" ایشالا درست می شه همه چی ولی من ناراحتم واسه ی بچه های بی گناه که یتیم یا کشته میشن/ خدایا نگاهشون کن



یکی از اولین واکنش های ستارگان ورزش پست اشکان دزاگه بر روی فیس بوک بود که با این عکس انزجار خود را نشان داد.



سید محمد موسوی ملی پوش والیبال ایران نیز این گونه به جنایات رژیم صهیونیستی واکنش نشان داده است.



علی کریمی با این عکس در اینستاگرامش حیوانات وحشی را شریف تر از صهیونیستها دانست.



فرهاد مجیدی ستاره سابق استقلال هم با انتشار این عکس نسبت به جنایات در غزه واکنش نشان داد.



مسعود اوزیل، بازیکن آلمانی در جریان بمباران غزه توسط اسرائیل در سال 2012 ناراحتی خود را بابت مرگ یک نوجوان 12 ساله فلسطینی به نام حمید ابودغه ابراز داشت. این نوجوان با گلوله یکی از سربازان اسرائیلی در حالی که با لباس اوزیل فوتبال بازی می‌کرد، کشته شد. این بازیکن آلمانی گفت: امیدارم که این نوجوان در آرامش به خواب ابدی برود. من برای تمامی قربانیان بی‌گناه جنگ غزه دعا می کنم و امیدوارم که فلسطین آزاد شود.



فغولی مهاجم الجزایر بیش از بقیه بازیکنان به وقایع غزه واکنش نشان داده‌ است. او عکس و پست‌های زیادی را برای حمایت از مردم مظلوم این کشور در صفحات اجتماعی مخصوصا صفحه توئیترش قرار می‌دهد. فغولی در یکی از پست‌هایش از کریس رونالدو بازیکن تیم ملی پرتغال تشکر کرده و نوشته:«کریس، دوست عزیزم! از تو تشکر می‌کنم که از مردم فلسطین حمایت کردی. این کار تو سرمشق بزرگی برای دیگران است.»



فردریک کانوته مهاجم مسلمان فرانسوی نیز به حملات هوایی نیروهای صهیونیستی واکنش نشان داد. او نیز در صفحه توئیترش نوشت: «بمباران غزه، یک مجازات دسته جمعی و غیرقانونی است. جهان در سکوت به تماشای این بی عدالتی و کشتار کودکان فلسطینی نشسته است.»



مدافع انگلیسی و مشهور تیم فوتبال منچستریونایتد قبلا چنین اظهارنظری درباره موضوعات این‌چنینی نکرده بود. اما با شروع حملات نظامی به غزه، 9 جولای مطلبی را در این خصوص در صفحه توئیترش قرار داد. فردیناند در صفحه توئیترش نوشت: « آیا جام جهانی واقعا مهم تر از فلسطین است؟ عشق، سلامت و ایمنی این مردم، همه لغو شده است»



جیان لوئیجی بوفون دروازه‌بان تیم ملی ایتالیا بار دیگر حمایتش را از مردم فلسطین را با انداختن شالی با نقش پرچم کشور فلسطین بر گردنش اعلام کرد.



تورام، بازیکن سال‌های نه چندان دور تیم ملی فرانسه نیز چند سال پیش در حمایت از برنامه‌های آموزشی و پرورشی به یکی از اردوگاه‌های پناهندگان فلسطینی با نام « قلندیا» در نزدیکی بیت المقدس رفت. تورام در این اردوگاه به کودکان فلسطینی آموزش فوتبال داد و با آنها فوتبال بازی کرد. این حرکت تورام نوعی حمایت از مردم مظلوم این کشور قلمداد شد.



ادین هازارد ستاره بلژیکی تیم فوتبال چلسی دو سال قبل به برگزاری جام ملت‌های اروپا زیر 21 سال در فلسطین اشغالی واکنش نشان داد. او و 62 نفر دیگر در طوماری خواستار تغییر میزبان مسابقات بودند. دلیل این مخالفت حملات نظامیان رژیم صهیونیستی به عزه در طول برگزاری مسابقات بود. آنها این موضوع را خلاف ارزش‌های ورزشی می‌دانستند.



رونالدو، بازیکن برزیلی فوتبال نیز فرصتی یافت تا به رام‌الله فلسطین سفر کند. وی از یکی از پروژه‌های مبارزه با فقر سازمان ملل در رام‌الله بازدید کرد و در جریان مصاحبه‌ای با شبکه خبری بی‌بی‌سی گفت: من از اینکه در رام‌الله هستم بسیار خوشحالم. مردم برای دیدن من آمدند و همگی خوشحال هستند.



رونالدو، بازیکن برزیلی فوتبال نیز فرصتی یافت تا به رام‌الله فلسطین سفر کند. وی از یکی از پروژه‌های مبارزه با فقر سازمان ملل در رام‌الله بازدید کرد و در جریان مصاحبه‌ای با شبکه خبری بی‌بی‌سی گفت: من از اینکه در رام‌الله هستم بسیار خوشحالم. مردم برای دیدن من آمدند و همگی خوشحال هستند.



حمایت‌ها از فلسطینی‌ها در مقابل حملات رژیم صهیونیستی تنها شامل اروپا نمی‌شود بلکه بعضی از بازیکنان برزیلی نظیر مارسلو نیز حمایت و همبستگی خود را با فلسطینیان ابراز داشته‌اند. وی در سال 2011 با آپلود عکسی در صفحه شخصی خود در فیس بوک که یک جوان فلسطینی‌ را نشان می‌داد که در حال پرتاب سنگ به سمت نیروهای ارتش اسرائیل است، به حمایت از فلسطینی‌ها پرداخت. وی در زیرنویس عکس عقیده خود را اینگونه بیان کرده بود: من از آنچه که مردم فلسطین علیه اسرائیل انجام می‌دهند حمایت می‌کنم.



کریس رونالدو کریس رونالدو ستاره پرتغالی باشگاه رئال مادرید و بهترین بازیکن جهان در سال 2014، کفش‌هایش را برای حمایت از مردم فلسطین فروخته و پول آن را برای ساخت مدارس و موسسه خیریه در این کشور فرستاده است. از کریس رونالدو عکسی هم منتشر شده که به همراه چند نفر شالی با نقش پرچم فلسطین را برگردن دارند.



کریستیانو رونالدو، بازیکن پرتغالی رئال مادرید در سال 2012 کفش طلایی‌اش را در معرض حراج گذاشت و پول آن را برای کودکان فلسطین اختصاص داد و پول حاصل از فروش آن به مدارس غزه اختصاص یافت که در جریان حملات اسرائیلی‌ها تخریب شدند.



فردریک کانوته، مهاجم سابق تیم سویا نیز به خاطر اینکه از فلسطینی‌ها و اقداماتشان علیه اسرائیل حمایت کرد در جریان یک بازی در سال 2009 کارت زرد گرفت و مبلغ چهار هزار دلار جریمه شد. وی در پیراهنی که زیر پیراهن فوتبالش پوشیده بود واژه "فلسطین" را چاپ کرده بود. بعدها این بازیکن تیم فوتبال در وب سایت رسمی خود نوشت: ما گزارش‌هایی را داریم مبنی بر اینکه در 10 نوامبر 2012 ارتش اسرائیل یک استادیوم ورزشی در غزه را بمباران کرده و طی آن چهار بازیکن فوتبال کشته شدند. این چنین اقداماتی غیرقابل قبول هستند چرا که کودکان حین بازی فوتبال کشته شدند.



کانوته با انتشار تصویری در صفحه توئیتر خود نوشت: "اگر من هنوز فوتبال بازی می‌کردم، در هر مسابقه این پیراهن را نشان می‌دادم؛ صرف نظر از عقوبت و نتیجه‌ای که برایم داشت. فلسطین آزاد".



مسوت اوزیل ستاره تیم ملی آلمان و آرسنال در راستای کمک های انسان دوستانه و جمع اوری کمک برای کودکان فقیر دنیا این بار در ترکیه با شرکت در یک خیریه در ترکیه به کمک کودکان غزه شتافت.



پس از آنکه تیم الجزایر پس از جام جهانی 2014 به کشورش بازگشت یکی از 11 بازیکن این تیم در جریان رژه‌ای در الجزایر پرچم فلسطین را در کنار پرچم الجزایر برافراشت و این تیم اعلام کرد که تمامی مبلغی را که در جریان این بازی‌ها به دست آورده در حمایت از فلسطینی‌ها خرج می‌کند.



اریک کانتونا، ستاره سابق تیم منچستر انگلیس نیز از اقدامات یوفا در تایید برگزاری تورنومنت U-21 در اسرائیل انتقاد کرد و این اتحادیه را به خاطر بی‌توجهی به اخبار درباره دستگیری محمود سرساک، بازیکن تیم فوتبال فلسطین توسط اسرائیل مورد انتقاد قرار داد. کانتونا با انتقاد از این اتحادیه گفت: نژاد پرستی، نقض حقوق بشر و قوانین بین‌الملل همواره و هر روز در اسرائیل رخ می‌دهد و هم اکنون زمان آن رسیده که این اقدامات پایان یابد و مولفه‌هایی چون برابری، عدالت و احترام به حقوق بین‌الملل همان است که ما به دنبال آن هستیم و باید در سایر کشورها نیز برقرار شود.



عدنان یانوزای ، بازیکن مسلمان بلژیکی تیم منچستر یونایند ، در حساب توییتر خود ، اعتراضش را نسبت به کشتار مردم بیگناه فلسطین اعلام کرد. عدنان در توییتر نوشت : "اسرائیل عزیز ! تو میتوانی مسلمانان را بکشی ! ولی هیچوقت نمی توانی اسلام را بکشی ! اسلام یک روز طغیان خواهد کرد ! این تمام آنچیزی است که باید نوشته می شد."



جوی بارتون، هافبک انگلیسی تیم فوتبال کوئینز پارک رنجرز با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به مردم بی‌دفاع غزه در صفحه شخصی «توئیتر» خود نوشت: اگر این تجاوزها از سوی کشوری دیگر بود غرب بلافاصله دخالت می‌کرد ولی چون پای اسرائیل در میان است، چیزی نمی‌گویند. این خشونت‌ها نباید ادامه پیدا کند چون در این بین کودکان بی‌گناه قتل‌عام می‌شوند. این خشونت‌ها باید متوقف شود. این جملات با توهین یوسی بنایون بازیکن اسرائیلی مواجه شد که بارتون هم جواب وی را داد.












ادامه مطلب ....



http://ift.tt/1twN3hv



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: