۱۳۹۳ مرداد ۹, پنجشنبه

قدردانی فلسطینیان از مواضع جمهوری اسلامی





ملت فلسطین از مواضع مسئولان جمهوری اسلامی ایران در حمایت از قضیه فلسطینی و محکومیت تجاوز به نوار غزه و کشتار فلسطینیان تقدیر وتشکر کردند.











موضع مسئولان جمهوری اسلامی ایران در قبال تجاوز رژیم صهیونیستی با تشکر و تقدیر فلسطینیان درحالی همراه است که همچنان بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی در برابر کشتارها و قتل‌عام‌های فلسطینیان سکوت اختیار کرده‌اند.



سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله) در روز عید فطر به ویژه هنگامی‌که «اسرائیل» را به «سگ هار» تشبیه کرده بودند و همچنین پیام سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده لشکر قدس خطاب به ملت و مقاومت فلسطین دارای بازتاب‌های خاصی در نوار غزه بود.



ایمن ابوعیشه: موضع ایران رسا و قدرتمند است



در این ارتباط «ایمن ابوعیشه»، رئیس مرکز مطالعات وطن در غزه تاکید کرد: مواضع مسئولان جمهوری اسلامی ایران و مردم این کشور در قبال تجاوز به نوار غزه رسا و قدرتمند بود و دارای بازتاب‌ها و تاثیرات گسترده‌ای است.



ابوعیشه افزود: با دقت بسیار راهپیمایی‌های مردمی که در سراسر استان‌ها و شهرهای ایران در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به مناسبت روز جهانی قدس و اعلام همبستگی با نوار غزه و یاری قضیه فلسطینی برگزار شد، را پیگیری کردیم، همانگونه که از دیگر فعالیت‌های محکوم کننده تجاوز رژیم صهیونیستی و کشتارهای فلسطینیان در غزه از جمله تجمع در برابر مقر سازمان ملل در تهران آگاه هستیم که در آن صدها زن ایرانی نیز مشارکت داشت.



وی تصریح کرد: مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال قضیه فلسطینی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تاکنون تغییر نکرده و به اصول و اعتقادی تکیه دارد که امام راحل(ره) پایه‌گذار آن بودند.



ابوعیشه تاکید کرد: فلسطینیان قدردان مواضع جمهوری اسلامی ایران و حمایت‌های آن از فدارکاری‌ها و از خودگذشتگی‌های فلسطینیان و مقاومت آنها هستند.



نشات الاقطش: موضع ایران در قبال قضیه فلسطینی است



در همین راستا «نشات الاقطش»، استاد علوم سیاسی و رسانه و ارتباطات پیرزیت نیز تاکید کرد: مواضع جمهوری اسلامی ایران موضع جدید یا عجیبی نیست و مواضعی است که حامی مقاومت فلسطینی است.



الأقطش تاکید کرد: اگر ایران نبود، مقاومت فلسطینی هیچ‌گاه به سلاح مجهز نمی‌شد وهمین افتخار برای آن کافی است که تنها کشوری است که با قدرت از قضیه فلسطینی و حق ملت فلسطین در آزادسازی سرزمین و مقدساتش دفاع و حمایت می‌کند.



وی افزود: ملت فلسطین در این جنگ ددمنشانه حامی غیر از ایران نداشته و در این میان حکومت‌های اندکی بوده‌اند که جرات اتخاذ چنین موضعی را داشته‌اند.



الاقطش تاکید کرد که مواضع ایران در تاریخ ایران ثبت خواهد شد، چون به خود جرات داد و به خاطر غزه جهانیان را به چالش طلبید و در این بین تردید وجود ندارد که کشورهای عربی بخشی از ائتلاف «اسرائیل» و جهان غرب علیه ملت فلسطین است.



اکرم عطا الله: ایران همواره حامی قضیه فلسطینی بوده است



از جهتی دیگر «اکرم عطا الله»، نویسنده و تحلیلگر فلسطینی با تقدیر و تشکر از مواضع ایران که همواره حامی ملت فلسطین بوده، گفت: پیام سردار سلیمانی به ملت فلسطین با توجه به بحرانی که در آن به سر می‌برند، حمایت روحی و معنوی از آنها به شمار می‌آید.



عطا الله تاکید کرد: نمی‌توان نقش حامیانه ایران از قضیه فلسطینی را نادیده گرفت یا پنهان کرد و فلسطین همواره با قدرت در سیاست‌های ایران حضور داشته و یکی از مهمترین پایه‌ها و اصول این کشور را تشکیل داده است.



عادل سماره: موضع ایران شرافتمندانه است



اما «عادل سماره»، اندیشمند فلسطینی تصریح کرد: مواضع ایران در قبال قضیه فلسطینی شرافتمندانه است و تاکنون نه تنها وظیفه خود را در قبال این قضیه ادا کرده، بلکه فراتر از آن نیز بوده است.



سماره گفت: ملت فلسطین از هرآنچه ایران در حمایت از قضیه فلسطینی انجام داده، از آن تقدیر و تشکر می‌کند و می‌داند که ایران در سرلوحه محور مقاومت و حمایت از قضیه فلسطینی است.




منبع: فارس





ادامه مطلب ....



http://ift.tt/1oU6Rs4



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: