۱۳۹۳ تیر ۵, پنجشنبه

از صراحت دیروز «بهشتی» تا تردید امروز در دوراهی «جهنّم و بهشت»


«راه طی شده»



از صراحت دیروز «بهشتی» تا تردید امروز در دوراهی «جهنّم و بهشت»





کالبد شناسی محتوایی صف بندیهای دهه شصت که در شهادت شهید بهشتی به اوج رسید و همین‌طور نگاهی به جوهره صف بندیهای دهه نود اساس بحث استاد حسن رحیم‌پور ازغدی در چهلمین شماره از هفته‌نامه صوتی است.





به گزارش تریبون مستضعفین شماره ۴۰ از هفته نامه صوتی درس‌گفتارهای استاد حسن رحیم‌پور ازغدی به مناسبت هفت تیر و شهادت هفتاد و دو تن در حزب جمهوری اسلامی منتشر شد.




این شماره به کالبد شناسی محتوایی صف بندیهای دهه شصت که در شهادت شهید بهشتی به اوج رسید پرداخته و با طرح عناوینی از این قبیل به جوهره صف بندیهای دهه نود نیز پرداخته است:
















۱-تأویل شعارهای دهه شصت به دو معنا

۲-تفکر حرفه ای و طبقه بندی شعارها (نسبت ایدئولوژی با عقل، محبت و مدارا، برابری، آزادی و پیشرفت چگونه صورت بندی شد؟)

۳-ایدئولوگها از کندیاک تا پوزیتیوست ها و سپس مارکس و سوسیالیست ها و نسبت آن با تبیین ارزش های انقلاب اسلامی

۴-طرح «دوقطبی سازی های» قلاّبی جهت دوقطبی «حق وباطل» و «عدل و ظلم».

۵-مشروعیت دینی و نقد حاکمیت (قداست ستیزی جهت قداست سازی «بَدیل»)

۶-سختی زیستن مؤمنانه در زمانه خود (دین، یک فرضیه میان فرضیه ها نیست)

۷-ردیابی خطاهای شخصی و اینهمانی وجود «انقلاب» با ماهیتش

۸-درست کیشانی که همواره شبهه دارند و طرح «سفسطه» علیه «بیعت»

۹-پارادوکس «براندازی قانونی»، ضربه به سیستم به کمک امکانات سیستم

۱۰-امتناع جمع بندی نظریاتی که حاصل جمع مشترک ندارند (التقاط ایدئولوژیک)

۱۱-اختیارات انقلابی که هدر می رود و بدهکارانی که چون طلبکاران سخن می گویند.

۱۲-ارزش‌ها،«محتوی» دارند یا فقط «اهمیت»؟(بازی با الفاظ و مدیریت افکار عمومی)

۱۳-«اندیشه‌های اتوپیک و ایدئولوژیک» همچون «تروریزم»، از غرب آمد

۱۴-هویت آزمایشی و تغییر لهجه از دهه اول تا دهه چهارم جمهوری اسلامی

۱۵-تکثیر حقیقت، معرفت‌شناسی نسبی‌گرا و نسخه سازی تقلّبی

۱۶-مفاهیم سیاسی و «کاربردهای مهار ناشده»

۱۷-هاله سازی و هاله سوزی (دو تکنیک در تخریب انقلاب‌ها)

و …





ادامه مطلب ....



http://ift.tt/1qe6ha8



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: