۱۳۹۲ اسفند ۷, چهارشنبه

توصیه آیت‌الله جوادی آملی به اساتید آمریکا


توصیه آیت‌الله جوادی آملی به اساتید آمریکا










آیت‌الله جوادی آملی در توصیه‌ای به اساتید و فرهیختگان غربی و آمریکایی گفت: این برادران بکوشند فرهنگ عقلانیت را احیاء کنند، چراکه همه انبیاء الهی از جمله حضرت موسی(ع) و عیسی(ع) حرفشان همین است. اگر مانند حضرت مسیح و حضرت مریم بیندیشید، می‌توانید صلح را تبدیل به یک فرهنگ عقلانی کنید.











آیت‌الله جوادی آملی گفت: عدل و صلح که واژه های شیرینی هستند با عاطفه، رهبری نمی‌شوند؛ بلکه رسیدن به صلح به رهبری عقل نیاز دارد. تا عقلانیت در جهان رشد نکند صلح جهانی محقق نمی‌شود و عقل خود می‌گوید نیازمند وحی است.



جمعی از اساتید دانشگاه EMU آمریکا و نیز مسئولین موسسه NNC کانادا با حضور در محل بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با آیت‌الله جوادی آملی دیدار و گفتگو کردند و از رهنمودهای ایشان در زمینه راهکارهای گسترش عدالت و صلح جهانی بهره مند شدند.


آیت‌الله جوادی آملی در این دیدار با آرزوی قبولی فعالیت های بشر دوستانه و صلح طلبانه همه موسسات و افراد فعال در این زمینه به درگاره الهی بیان داشتند: جریان صلح و عدالت با عناصر سه گانه ای آمیخته است که تا آن عناصر مشخص نشود نه معنای صلح و نه معنای عدل مشخص نخواهد بود. جریان اخلاق، حقوق، فقه و قانون حتماً این سه عنصر را خواهد داشت؛ اول مواد، دوم مبانی و سوم منبع، عدالت، شرافت، آزادی و کرامت از جمله مهم‌ترین مبانی وضع مواد قانونی است.


وی مهم‌ترین و کلیدی‌ترین مبنا در میان مبانی را عدالت دانست و گفت: مهم‌ترین و کلیدی‌ترین مبنا در میان مبانی عدالت است که سایر مبانی باید در دامان او پرورانده شوند. معنای عدل هم مشخص است و آن این است که هر چیزی را در جای خود قرار دهیم تا اینجا هیچ اختلافی بین ادیان و افراد نیست.


آیت‌الله جوادی آملی وحی و اهل بیت(ع) را تنها منابع راستین معارف بشری معرفی کرد و گفت: اینکه جای افراد و جای اشیاء کجاست را تنها اشخاص‌آفرین و اشیاء‌آفرین میداند و اینجاست که بسیاری از کشورها از عنصر سوم یعنی منبع غافل‌اند.


وی خاطرنشان کرد: استکبار و صهیونیست این منبع را باور ندارند و چون این منبع را قبول ندارند، هر روز عدل و صلح را به میل خود و در راستای منافع خود تفسیر و معنا می کنند لذا گاهی از روی منفعت خود، گزینه نظامی را روی میز مذاکره قرار می دهند و گاهی یک گروه مبارز و ظلم ستیز مانند حزب الله را تروریست معرفی می کنند.


آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به نقش مهم رشد عقلانیت در تحقق صلح جهانی اظهار داشت: عدل و صلح که واژه های شیرینی هستند با عاطفه، رهبری نمی‌شوند بلکه رسیدن به صلح به رهبری عقل نیاز دارد. تا عقلانیت در جهان رشد نکند صلح جهانی محقق نمی شود و عقل خود می گوید نیازمند وحی است. تا عقل نباشد خطر شروع جنگ جهانی سوم وجود دارد.


وی در توصیه‌ای به اساتید و فرهیختگان غربی و آمریکایی گفت: این برادران بکوشند فرهنگ عقلانیت را احیاء کنند، چراکه همه انبیاء الهی از جمله حضرت موسی(ع) و عیسی(ع) حرفشان همین است. اگر مانند حضرت مسیح و حضرت مریم بیندیشید، می‌توانید صلح را تبدیل به یک فرهنگ عقلانی کنید
.



منبع:تسنیم

عقیق





ادامه مطلب ....



http://ift.tt/1ptE4Kl



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: