۱۳۹۲ اسفند ۶, سه‌شنبه

تجسس باعث اختلاف در زندگی‌ها می‌شود


تجسس باعث اختلاف در زندگی‌ها می‌شود







یک مدرس حوزه و دانشگاه قرآن و علوم حدیث گفت: وقتی انسان وارد حریم خصوصی دیگران می‌شود یکسری رفتارها را می‌بیند که شاید در ملاء عام، فرد آن رفتارها را نداشته باشد پس ما حق نداریم وارد حوزه خصوصی اشخاص شویم.





حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی ایازی با بیان این‌که « بر اساس آیات قرآن تجسس هم ردیف غیبت محسوب می‌شود» اظهار کرد: در آیه 12 سوره حجرات، خداوند می‌فرماید «لاتجسسوا» یعنی در زندگی یکدیگر تجسس نکنید که امری نکوهیده است. وی با تاکید بر این‌که «تجسس باعث می‌شود که در زندگی‌ها اختلاف ایجاد شود» گفت: قرآن خیلی صریح و قاطع مساله تجسس را رد می‌کند و تمامی علما بر اساس آیه 12 سوره حجرات می‌فرمایند تجسس یکی از محرمات الهی است بنابراین ما باید آیه قرآن را مبنای زندگی خود قرار دهیم.

ایازی در ادامه با اشاره به این‌که «خداوند انسان‌ها را از سوء ظن، تجسس و غیبت بر حذر می‌دارد» تصریح کرد:‌ برای این که امر تجسس در خانواده‌ها و جامعه از بین برود باید مسائل آموزشی و تربیتی در این راستا داشته باشیم. فرزندان باید از کودکی یاد بگیرند که تجسس یک امری نادرست است و ما حتی حق نداریم در زندگی خصوصی افراد خانواده خود دخالت کنیم.

وی تصریح کرد:‌ در امر تجسس مهمتر از همه حکومت است شاید حکمرانان بنا به مسائل امنیتی جاهایی لازم باشد که از تجسس استفاده کنند ولی حق ندارند در زندگی هر کسی که با عقیده آن‌ها مخالف است تجسس کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان گفت: برای این که تجسس در زندگی ما از بین برود ابتدا باید تربیت را از درون خانواده‌ها، نظام تعلیم و تربیت، نظام قضایی کشور و پس از آن از حکمرانان و قدرت‌های کشور شروع کنیم و حکمرانان نیز نباید به هر بهانه‌ای در زندگی خصوصی افراد سرک بکشند.



منبع:ایسنا





ادامه مطلب ....



http://ift.tt/1fCWHr0



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: