۱۳۹۵ خرداد ۸, شنبه

آيت‌الله العظمي مکارم شيرازي:بيشتر شبکه‌هاي اجتماعي و ماهواره‌ها به لجن‌زار تبديل شده

آيت‌الله العظمي مکارم شيرازي: بيشتر شبکه‌هاي اجتماعي و ماهواره‌ها به لجن‌زار تبديل شده‌اند
يکي از مراجع تقليد با بيان اينکه هجوم فرهنگي در عصر ما در همه تاريخ بي‌سابقه است ابراز کرد: ماهواره‌ها و شبکه‌هاي اجتماعي به جز بخش کوچکي از آنها تبديل به لجن‌زار متعفني شده‌اند و بر جامعه تاثير مي‌گذارند.


آيت‌الله ناصر مکارم شيرازي پيش از ظهر امروز در ديدار با اعضاي شوراي فرهنگي ستاد وزارت کشور و استانداري‌ها که در مدرسه علميه امام سجاد(ع) برگزار شد گفت: مسائل فرهنگي از مسائل سياسي و اقتصادي جدا نيستند و نابساماني در آنها حتي مي‌تواند مايه ايجاد نابساماني در امور نظامي شود.
وي افزود: جدا دانستن فرهنگ از سياست و اقتصاد اشتباه است و اصلاح فرهنگ باعث اصلاح همه امور خواهد شد.
اين مرجع تقليد تاکيد کرد: اگر يک تاجر انسان باايماني باشد احتکار، رانت‌خواري، پول‌شويي و قاچاق نمي‌کند.
وي با بيان اينکه هجمه فرهنگي در عصر ما در طول تاريخ بي‌سابقه است ابراز کرد: ماهواره‌ها و شبکه‌هاي اجتماعي به جز بخش کوچکي از آنها تبديل به لجن‌زار متعفني شده‌اند و بر جامعه تاثير مي‌گذارند.
اين مرجع تقليد ادامه داد: جواني که در خط مقدم جبهه حضور مي‌يابد و براي ما جانفشاني مي‌کند شب پيش از آن در سنگر زيارت‌عاشورا مي‌خوانده است.
وي با بيان اينکه دشمن با تهاجم فرهنگي مي‌خواهد ما را از درون تهي کند تصريح کرد: دشمن در وهله نخست مي‌خواهد ما را از درون تهي کند و سپس بر ما مسلط شود به همين دليل مسؤولان بايد برنامه منسجمي را با همکاري جمعي از روحانيون، روان‌شناسان و جامعه‌شناسان براي رويارويي با آسيب‌هاي فرهنگي فراهم کنند.
آيت‌الله مکارم شيرازي با اشاره به برنامه‌هاي شوراي فرهنگي ستاد وزارت کشور ابراز کرد: برنامه‌هايي همچون ترويج نماز و قرآن بسيار خوب هستند اما جامعه نياز به يک برنامه جامع دارد و تصور من اين است که هنوز کار جامعي در اين زمينه انجام نشده است.
وي تاکيد کرد: حوزه علميه ظرفيت بزرگي است و خدماتش را رايگان ارائه مي‌دهد بنابر اين شوراي فرهنگي ستاد وزارت کشور بايد از حوزه کمک بگيرد.
اين مرجع تقليد خاطرنشان کرد: وجود 400 مرکز پژوهشي در قم سفره آماده‌اي است که بايد از آن بهره برد.
وي با بيان اينکه بايد از ابرازهاي فرهنگي مختلف استفاده کرد گفت: فيلم، نمايشنامه، جلسات هم‌انديشي، مصاحبه، منبر و بسياري از برنامه‌هاي ديگر امور تاثيرگذاري هستند که بايد در راه فرهنگ اسلامي از آنها استفاده کرد.
آيت‌الله مکارم شيرازي با اشاره به اينکه امروز حجاب به يک مسأله سياسي تبديل شده است گفت: غرب مي‌گويد اگر ما بتوانيم حجاب را از سر زنان ايراني برداريم، 50 درصد نظام را تخريب کرده‌ايم.
وي افزود: هنگامي که ما بر سر مسؤولان اروپايي که به ايران مي‌آيند حجاب مي‌پوشانيم خودمان نيز بايد اين امر را در نهادهاي دولتي رعايت کنيم.

منبع: فارس


ادامه مطلب ....

http://ift.tt/1sTTxtJ

منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان

تبادل لينك

به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم

هیچ نظری موجود نیست: