۱۳۹۳ اسفند ۴, دوشنبه

رئیس جمهور: تورم بهمن ماه صفر بود!

به نقل از مهر، رئیس جمهور در همایش روز ملی مهندسی با اشاره به افتخارات و خدمات جامعه مهندسی کشور گفت: اینکه غربی ها می گویند ایران در فناوری هسته‌ای پنهان کاری کرده، دروغ بزرگ است. ما برای غنی‌سازی اول به سراغ اروپایی‌ها رفتیم و این موضوع را با کشورهای غربی مطرح کردیم و این غنی‌سازی را هم برای اهداف صلح آمیز و برای انرژی نوین هسته ای می خواستیم.



وی افزود: یکی از کشورهای اروپایی یک مدتی وقت ما را تلف کرد و قول هایی داد و در نهایت ما قبول نکردیم. یک مدت با روس ها صحبت کردیم البته برخی از تکنولوژی ها را از آنان گرفتیم اما در نهایت حاضر نشدند فناوری غنی‌سازی را به ما بدهند. سپس با چین صحبت کردیم هر کدام یک بهانه آوردند و بعد خودمان تلاش کردیم و اولین بار وقتی با مهندسین صحبت کردیم، ۳ ماه بعد رفتیم برای بازدید و اولین غنی سازی توسط یک سانتریفیوژ انجام گرفته بود.



رئیس جمهور با بیان اینکه بخشی از افتخارات و دستیابی ما به دانش فناوری نوین مرهون تلاش و زحمات مهندسین است، تصریح کرد: این ماهواره ای که اخیرا پرتاب شد، یک گام جدید در مسیر هوا و فضا بود و این کار بسیار پرافتخار است.



روحانی با بیان اینکه در مسائل علمی و مهندسی نباید نگاه سیاسی داشته باشیم، اضافه کرد: در علم و فناوری و افتخارات ملی باید این خط و آن خط، سیاسی و جناحی نگاه کردن را کنار بگذاریم؛ چراکه مهندسین چپ و راست کنار هم بودند و سانتریفیوژ را راه انداختند.



وی همچنین با اشاره به تلاش های دیپلمات‌ها و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای توضیح داد: آنها هم در میدان رقابت هستند. میدان بزرگی که بزرگترین کشورهای جهان در آن حضور دارند که در مسائل فنی، حقوقی و سیاسی بحث می کنند. تاریخ بعدها شهادت خواهد داد که چه زحماتی کشیده اند و ما هیچ دست کمی از دنیا نداریم و در میدان رقابت موفق هستیم.



رئیس جمهور خاطر نشان کرد: موفقیت هایی که تاکنون دیپلمات های ما به دست آورده اند، با توجه به تلاش هایی که کرده اند، چه در توافق نهایی موفق بشویم و چه نشویم، دیپلمات‌های ما افتخار تاریخ کشور هستند، همانطور که مهندسان ما در اصفهان، نطنز و فردو افتخار ما بوده اند و خواهند بود و این مهندسان، جهادگران خط مقدم امروز کشور در علم و فناوری هستند.



روحانی با بیان اینکه رتبه ما در بسیاری از زمینه های علمی قابل قبول است، بیان کرد: ما باید با دنیا در علم و فناوری رقابت کنیم و در این صحنه رقابت پیروز باشیم، لذا باید قدم های جدی و جدیدی برداریم.



وی در ادامه با بیان اینکه موفقیت های دولت یازدهم مرهون حمایت های مردم، تلاش فرهیختگان و حمایت مقام معظم رهبری است، خاطر نشان کرد: آمار دیروز مرکز آمار نشان می دهد که تورم بهمن ماه صفر بوده است.



رئیس جمهور کشورمان تاکید کرد: همه اقتصاددانان می دانند که ماه بهمن و اسفند دو ماهی است که بیشترین تورم را دارد. سال گذشته تورم بهمن ۵.۵ درصد بود و من در جلسات اقتصادی که هر ۲ ماه یکبار با حضور اقتصاددانان شرکت می‌کنم، هیچکس پیش‌بینی نمی‌کرد که تورم بهمن ماه صفر باشد و این اولین‌بار است که در کشور چنین چیزی را شاهدیم که کار عظیم و بزرگی است.

____________________

پ ن:

یعنی هزینه درمان، قیمت میوه و آجیل و خودرو و اجاره خانه و غیره که الان گران شدند، چی هستند اونوقت؟!!!





ادامه مطلب ....



http://ift.tt/1Gkojg2



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: