۱۳۹۳ اسفند ۴, دوشنبه

آدم‌خوری به سبک افراد متمدن!

( پیشاپیش از گذاشتن عکس ها عذر میخوام )



آدم‌خوری به سبک افراد متمدن!





بسم‌الله الرحمن الرحیم

شاید باور این مطلب برایتان کمی سخت باشد که ببینید در روزهایی که غرب دم از تمدن، پیشرفت و فرهنگ می‌زند، عده‌ای وجود دارند که مردم را به خوردن گوشت انسان تشویق می‌کنند! حتماً از شنیدن این حرف کمی شکه شده‌اید یا آن را یک اغراق رسانه‌ای علیه غرب حساب می‌کنید. اگر چنین است، پس لطفاً این مطلب را تا انتها دنبال کنید. همزمان با رونق سری بازی‌های Resident Evil و موفقیت چشمگیر آن در سطح جهان (خصوصاً قسمت 6 ام بازی)، عده‌ای افراد سودجو و موقعیت طلب در مرکز شهر لندن، با سوار شدن بر موج زامبی، در اقدامی عجیب و سخیف، با راه‌اندازی فروشگاه عرضه محصولات گوشتی با نام Wesker & Son، گوشت انسان سلاخی شده را با قیمت بسیار بالایی در اختیار مشتری‌های مرفه و پولدار خود قرار می‌دهند! در نگاه اول به ویترین اصلی این فروشگاه و محصولات آن، احساس می کنید که در یک کشتارگاه قرون وسطایی و در میان تعداد زیادی آدمخوار قرار دارید و هر لحظه این امکان وجود دارد که شما هم به ویترین مغازه ملحق شوید! البته طبق اظهارات صاحب فروشگاه، این گوشت‌ها در واقع متعلق به گاو، گوسفند و خوک هستند که به شکل گوشت انسان تزئین ‌شده‌اند! و از گوشت واقعی انسان خبری نیست. موضوع زمانی جالب‌تر می‌شود که بر خلاف انتظار، استقبال از این فروشگاه در میان مردم چنان بالا بوده که مدیران آن علاوه بر برگزاری نمایشگاه های متعدد، به فکر راه‌اندازی شعب دیگری از آن افتاده‌اند و قصد دارند تا تجارت خود را جهانی کنند!






برای درک این محبوبیت، فقط کافی است تا به تعدادی از پیغام های طرفداران این قصابی توجه کنید:

-به نظر من که خیلی باشکوهه. فکر کنم برم و یه دست و چند تا انگشت اضافه بخرم!

-آدم یاد داستان های آدم خواری می افته. خوبه که لااقل میشه تو واقعیت هم چنین چیزی رو دید.

-ای کاش سر آدم هم برای فروش داشتن. من خوردن کله رو بیشتر ترجیح می دم.

-من ساکن لندن هستم و از وقتی این رستوران افتتاح شده، دیگه تمام خریدم رو از اونجا انجام می دم. باور کنید خوردن گوشت های این شکلی خیلی جالب هستن.

-من تو سوئیس زندگی می کنم و قصد دارم برای کادوی تولد برادرم براش از این فروشگاه خرید کنم. آخه اون خیلی به بازی Resident Evil علاقه داره.

-ابتکار خیلی جالبیه. دیگه از شکل گوشت های تکراری خسته شده بودم.

-من اون نیم‌تنه تو عکس رو می خوام. خیلی لذیذ به نظر می رسه.

-فکر کنم همین الان جسد یکی از دوست هام رو دیدم! یعنی ممکنه خودش باشه؟

-من مطمئن هستم که همه این ها واقعی هستن. به همین دلیل هم دوست دارم طعمشون رو بچشم.



البته فروش مواد غذایی در قالب اعضای بدن انسان تنها به همین مورد ختم نمی شود و موارد زیادی از این دست وجود دارند. مثلاً فروشگاهی در نیویورک، کیک های خود را در قالب اعضای بدن انسان و به فجیع ترین شکل ممکن عرضه می کند که از قضا این فروشگاه هم با استقبال شدید مردم مواجه شده است. نان فروشی اعضا و جوارح، فروشگاه پاستیل دل و روده، پیتزا فروشی با تزئین گوش و چشم انسان و... دیگر نمونه های مهم از رواج این پدیده شوم و کثیف در سراسر غرب هستند. حال سؤال اینجاست که چرا چنین فروشگاه چندش‌آوری این‌چنین با استقبال عمومی مواجه شده و چرا هیچ‌گونه (کمترین) ابراز تنفری از آن دیده نمی‌شود؟ آیا صرف خلاقیت مدیران در عرضه گوشت به ‌صورت اعضای انسان، این تجارت کثیف با استقبال روبرو شده یا ریشه این مسئله در جای دیگری قرار دارد؟ اگر خوب به این مسئله دقت کنید و آن را از زوایای مختلف مورد ارزیابی قرار دهید، خواهید دید که رسانه های مختلف تا چه حد در زیبا جلوه دادن چنین ناهنجاری هایی نقش اساسی و موثر داشته اند و به گسترش آن دامن زده اند. افزایش نمایش فیلم‌های Slasher و زامبی در سال‌های اخیر، برگزاری کارناوال های زامبی، ساخت بازی هایی با سوژه زامبی (حتی بازی های نامرتبط مانند Call of Duty هم از این قائده مستثنی نبوده اند) و همراهی آن‌ها با وقایع روز دنیا نظیر توحش بی‌حد و حصر گروه‌های تروریستی نظر بوکوحرام (که در کلیپ های خود اقدام به آدم خواری می کنند) و داعش (خوردن قلب کار افراد این گروه است) باعث تغییر ذائقه مردم شده و رقت قلب بشری را به قساوت قلب تبدیل کرده، موضوعی که در قرآن و احادیث توجه به آن ضروری دانسته شده است.



مرحوم نراقی، در کتاب معراج السعاده درباره قساوت قلب این‌طور آورده که: "قلب از منظر قرآنی، منشأ فهم و ادراک معنوی است. البته مراد، قلب باطنی است. قلب، در صورتی می‌تواند وظیفه خود را به ‌درستی انجام دهد که بیمار نباشد. قلب باطنی، همانند قلب ظاهری ممکن است به انواع بیماری‌ها دچار شود. برای قلب باطنی، قساوت و سخت‌دلی، از شدیدترین نوع بیماری‌ها محسوب می‌شود. از حضرت امام صادق (ع) کلامی به نقل از حضرت عیسی(ع) آمده که می‌فرمایند: "مَا أَمْرَضَ قَلْبٌ بِأَشَدَّ مِنَ الْقَسْوَةِ: هیچ قلبی به چیزی شدیدتر از قساوت، بیمار نشده است." اگر بیماری مهلک قساوت معالجه نشود، انسان را از سعادت ابدی محروم و به بدترین نوع شقاوت گرفتار می‌کند. در روایتی از حضرت امیر مؤمنان علی (ع) نقل ‌شده که می‌فرمایند: "مِنْ أَعْظَمِ الشَّقَاوَةِ الْقَسَاوَةُ: قساوت از بزرگ‌ترین [نوع] شقاوت است." از دیدگاه روایات، سنگدلی، خود علامت حالات مهلکی مانند: شقاوت، دورویی و سفاهت است. اگر قساوت قلب برای کسی ملکه شود، این حال، منشأ بسیاری از گناهان دیگر خواهد بود." در ادامه این کتاب آمده: "شکی نیست که منشأ این صفت، غلبه سبعیت (درندگی) است. بسیاری از افعال ذمیمه (ناپسند)، چون ظلم و ایذاء کردن و به فریاد مظلومان نرسیدن و دستگیری فقرا و محتاجان را نکردن، از این صفت ناشی می‌شود. بنابراین لازم است برای پرهیز از بیماری قساوت قلب، عوامل پیدایش آن بررسی شود، تا بهتر بتوان از آن اجتناب کرد."



عوامل ایجاد قساوت قلب

قلب، معهد معرفت و محبت است و بهترین معروف و عزیزترین محبوب خداست. هر کاری که ضد معرفت الهی و مبین محبت خدا باشد یا مانع از آن گردد، قلب را به ‌صورت قالب سرد و قاسی درمی‌آورد. [جوادی آملی، تسنیم- جلد5، ص248] آنچه در اینجا ارائه می‌شود، بخشی از علل فراوان قساوت قلب است:

گناه کردن

گناه کردن یعنی مخالفت با امر الهی. پس هرگاه انسان گناه می‌کند و به هوای نفس توجه می‌کند، در واقع بر خلاف طبیعت قلبش عمل کرده (قلبی که فطرت او، رقت و توجه به امر الهی است که در اثر همین نرم بودن به قرب الهی نائل می‌شود) و در اثر گناه قلب، به قساوت دچار می‌شود. امام باقر (ع) می‌فرمایند: "هیچ بنده‌ای نیست مگر آن که در دلش نقطه سفیدی است. هرگاه گناه می‌کند، در آن نقطه سیاهی پدیدار می‌شود، اگر توبه کند، آن سیاهی می‌رود و اگر دنبال گناه برود، سیاهی افزایش می‌یابد تا آنجا که همه سفیدی دل را فرو می‌گیرد و چون این سفیدی از سیاهی گناهان پوشیده شد، دیگر صاحب آن دل سیاه به خوبی و صلاح برنگردد و بلکه کردارهایشان دل‌هایشان را سیاه و چرکین کرده است."[ اصول الکافی، دارالاسوة للطباعة ج2،ص293.]







زیادی ثروت

زیادی مال و ثروت قساوت دهنده دل‌ها است، چرا که وقتی انسان به مال و ثروت علاقه‌مند و همت او فقط اندوختن مال شد، دلش سخت می‌گردد، به‌طوری که برای پروردگارش خاشع نمی‌شود. او گمان دارد ثروت و دارایی تمام نیازهای او را برطرف کرده، به همین جهت در خود احساس نیاز به پروردگار نمی‌کند و همین امر باعث قساوت دلش می‌شود. امام علی (ع) می‌فرمایند: "زیادی مال و ثروت فاسد کننده دین و قساوت دهنده قلب است."[ مستدرک الوسائل، ج12،ص93]

ظلم کردن

ستمگری در حق دیگران علاوه بر پیامدهای شوم اخروی و آثار ناگوار دنیوی که آخرت و دنیای ستمگر را دستخوش نابودی می‌گرداند، رقت، نورانیت و لطافت قلب را از بین برده، سختی و تیرگی را جایگزین آن می‌نماید. از سفارش‌های پیامبر اکرم (ص) به امام علی (ع) است که فرمودند: "یا علی، چهار چیز است که دل را سخت می‌نماید و هنگامی که دل‌سخت شود، آدمی کفر می‌ورزد: گناه روی گناه انباشتن، به هنگام سیری غذا خوردن، به مردم ظلم و ستم کردن، نماز را به تأخیر انداختن."[ ینابیع الحکمه، ج4، ص441، ح54] حال ببینید که با توجه به این روایات، غرب مدعی تمدن تا چه حد در گمراهی و جهل مرکب خود پیش رفته که اکثر مردمان آنچنان دچار قساوت قلب شده‌اند که حتی از خوردن گوشت همنوع خود هم لذت برده و به آن فخر می‌فروشند! به ‌راستی چند درصد از موارد ذکرشده در مورد علل پدید آمدن قساوت قلب را می‌توان در رفتار و منش غربی‌ها مشاهده نمود؟ در اینجا، این سؤال مهم و کلیدی دیگری که مطرح می‌شود، این است که در جهان امروزی که با چنین سرعتی اطلاعات در آن در حال رد و بدل شدن است، و ما خواه ناخواه آماج این اطلاعات قرار داریم، دیدن چنین صحنه‌هایی (فیلم‌های Slasher و زامبی) با ما چه خواهد کرد؟ در حال حاضر، تا چه حد گرفتار عوامل قساوت قلب شده‌ایم و از آن غافل هستیم؟ و سؤال آخر اینکه آیا با ادامه این روند و غفلت از تبعات ویران‌ کننده آن، سرنوشتی بهتر از سرنوشت امروز غرب را برای ما پیش‌بینی می‌کنید؟ بهتر است کمی در مورد آنچه خوراک ذهن خود قرار می‌دهیم، دقیق‌تر و حساس‌تر باشیم.









"منبع: پایگاه تحلیلی GameWake"





ادامه مطلب ....



http://ift.tt/1BdMaiO



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: