۱۳۹۴ فروردین ۳, دوشنبه

سیر و سلامتی

سیر و سلامتی







این روزها سیر بازار بسیار گرمی داره و در واقع فصل سیر تر فرا رسیده و جشنی برای طرفداران سیر برپاست. اگر از بوی بدی که در دهان ایجاد میکنه فاکتور بگیریم، شخصا از علاقمندان به سیر هستم و هیچ مشکلی با مصرفش ندارم. البته در صورتی که در شرایطی نباشم که بوی سیر به اطرافیان برسه. واقعا هم نا خوشآینده و از ادب اجتماعی هم به دوره. در هر صورت چه از علاقمندان به سیر باشین و چه از متنفرانش، خواص فوق العاده ای داره که بد نیست از اونها اطلاع داشته باشیم، شاید که نظرمون در مورد این گیاه پر خاصیت تغییر کنه.

سیر سرشار از مواد مغذی هست که میتونه در حفظ سلامتی افراد بسیار تاثیر گذار باشه.




سیر و سلامتی



خواص کلی سیر در درمان بیماری ها



سیر به دلیل خواص عالی که داره میتونه در درمان دیابت، مشکلات تنفسی ، کاهش کلسترل، ناتوانی جنسی و … موثر باشه. همچنین سیر میتونه درمان مناسبی برای زگیل و مخچه باشه. همچنین انتخاب مناسبی برای افرادی که رژیم لاغری دارن هست.

بهبود انواع سرطان ها با سیر



مصرف منظم و روزانه سیر یک درمان عالی برای تمام انواع سرطان ها به شمار میره. تاثیر خیلی خوب سیر در درمان سرطان مثانه، سرطان پستان، سرطان پروستات، سرطان روده بزرگ و سرطان معده به اثبات رسیده. سولفید آلیل موجود در سیر به عنوان یک ضد سرطان، اون رو تبدیل به یک داروی درمانی کرده.

سیر در درمان سرماخوردگی



مصرف روزانه سیر در مواد غذایی میتونه سیستم ایمنی بدن شما رو تقویت کنه. سیر به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی در درمان بیماری ها میتونه بسیار موثر باشه. در درمان سرمخوردگی میتونید مقداری از سیر رو در آّب داغ خرد کنید و بعد از چند دقیقا صافی بزنید و آبش رو نوش جان کنید. خواهید دید چه تاثیری در بهبود سریع سرماخوردگی خواهد داشت. اگر طعم تندش رو نمیتونید تحمل کنید کمی عسل هم اضافه کنید.

خواص سیر



خواص سیر برای دهان و دندان



سیر دارای خواص ضد باکتریایی و ضد درد قوی هست. به همین دلیل میتونه در کنترل درد دندان و بیماری های لثه و دندان موثر باشه. برای رهایی از دندان درد کمی از سیر خرد شده رو روی دندانتون قرار بدید و به همین راحتی از دندان درد خلاص بشید.

محافظت از قلب با مصرف سیر



سیر، درمانی جادویی برای مشکلات قلبی هست. سیر قلب رو از مشکلات قلبی و عروقی مثل آترواسکلروز و حمله قلبی حفظ میکنه.

خواص سیر برای سلامتی



سیر یک آنتی بیوتیک طبیعی



سیر یک آنتی بیوتیک طبیعی هست. آلیسین موجود در سیر به عنوان یک آنتی بیوتیک عمل میکنه و بدن رو در برابر آلرژیها و عفونت ها حفظ میکنه. همچنین به دلیل همین خواص سیر، ازش برای درمان عفونت های گوش استفاده میشه.

درمان پرکاری تیروئید با سیر



سیر دارای مقدار زیادی ید هست که میتونه در موارد پرکاری تیروئید، درمان مناسبی باشه. البته در صورت مصرف منظم و روزانه میتونه در درمان تیروئید تاثیر گذار باشه.






ادامه مطلب ....



http://ift.tt/1IlY1uH



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: