۱۳۹۴ فروردین ۲, یکشنبه

آرزوی اهل محشر در قیامت | ای کاش از فاطمیون بودیم


آرزوی اهل محشر در قیامت | ای کاش از فاطمیون بودیم










صاحب تفسیر «فُرات کوفی» از امیرالمؤمنین علیه السّلام و حضرتش از پیامبر گرامی اسلام صلّی الله علیه و آله حدیث شریف و نسبتاً طولانی نقل می کند که مضمون این حدیث از حاضر شدن حضرت زهرا علیها سلام در روز محشر و حوادث و اتفاقاتی که در این روز رخ می دهد، سخن می گوید.

از جمله مسائلی که در هول و وحشت این روز اتفاق می افتد درخواست حضرت فاطمه سلام الله علیها از خداوند عزّ و جل در مورد شفاعت شیعیانش می باشد. در این هنگام وقتی خداوند سبحان شیعیان حضرت فاطمه سلام الله علیها را از وحشت و سختی های قیامت نجات می دهد و مردم شاهد شفاعت این گروه از اهل محشر می شوند، آرزو می کنند ای کاش از فاطمیون بودند.




ترجمه متن حدیث: …هنگامى که [توی فاطمه] بر فراز منبر می روى، جبرئیل از طرف خداوند سبحان نزد تو مى ‏آید و مى‏ گوید: اى فاطمه! حاجت خویشتن را بخواه!

تو مى ‏گویی: پروردگارا! من شیعیان خود را مى‏ خواهم. خداوند رئوف مى‏ فرماید: من گناه آنان را آمرزیدم. تو مى ‏گویى: بار خدایا! من شیعیان فرزندانم و دوستان ایشان را مى ‏خواهم.

خداوند سبحان مى ‏فرماید: برو هر کدام از آنان را که دست به دامن تو شود، او را وارد بهشت کن! در آن روز عموم خلایق آرزو مى ‏کنند کاش از جمله فاطمیون (شیعیان و دوستان فاطمه) بودند! آنگاه تو با شیعیان و دوستانِ فرزندانت و شیعیان على در حالى حرکت مى‏ کنید که خوف و بیم آنان برطرف شده باشد، عورت‏ هاى ایشان پوشیده شده، سختى‏ هاى قیامت‏ بر ایشان آسان مى‏ شود و از هول و ترس هاى قیامت به آسانى خواهند گذشت، در آن روز مردم عموما دچار ترس مى‏ شوند ولى آنان نمى ‏ترسند، مردم عموماً در آن روز تشنه ‏اند ولى آنان سیراب خواهند بود.




متن حدیث: …فَإِذَا صِرْتِ فِی أَعْلَى الْمِنْبَرِ أَتَاکِ جَبْرَئِیلُ (علیه السّلام) فَیَقُولُ لَکِ یَا فَاطِمَهُ سَلِی حَاجَتَکِ فَتَقُولِینَ یَا رَبِّ شِیعَتِی فَیَقُولُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ قَدْ غَفَرْتُ لَهُمْ!

فَتَقُولِینَ یَا رَبِّ شِیعَهُ وُلْدِی فَیَقُولُ اللَّهُ قَدْ غَفَرْتُ لَهُمْ!

فَتَقُولِینَ یَا رَبِّ شِیعَهُ شِیعَتِی فَیَقُولُ اللَّهُ انْطَلِقِی فَمَنِ اعْتَصَمَ بِکِ فَهُوَ مَعَکِ فِی الْجَنَّهِ! فَعِنْدَ ذَلِکِ یَوَدُّ الْخَلَائِقُ أَنَّهُمْ کَانُوا فَاطِمِیِّینَ. فَتَسِیرِینَ وَ مَعَکِ شِیعَتُکِ وَ شِیعَهُ وُلْدِکِ وَ شِیعَهُ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ آمِنَهً رَوْعَاتِهِمْ مَسْتُورَهً عَوْرَاتُهُمْ قَدْ ذَهَبَتْ عَنْهُمُ الشَّدَائِدُ وَ سَهُلَتْ لَهُمُ الْمَوَارِدُ یَخَافُ النَّاسُ وَ هُمْ لَا یَخَافُونَ وَ یَظْمَأُ النَّاسُ وَ هُمْ لَا یَظْمَئُونَ.[۱]

ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ــــــــ

[۱] . تفسیر فرات، ص ۴۴۵ و ۴۴۶



hr-fallah.ir






ادامه مطلب ....



http://ift.tt/1CLQXZM



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: