در یک نظرسنجی از مخاطبان خواسته شده نگرانیشان نسبت به دسترسی سازمانهای مختلف به اطلاعات شخصی آنلاین خود را با ارقام بین صفر (عدم نگرانی) تا 10 (نگرانی شدید) اعلام کنند. جالب آن که نمرهای که کاربران به نگرانی از گوگل دادند (7.39) از نمرهای که به سازمان امنیت ملی آمریکا (NSA) دادهاند (7.06) بالاتر است.
یک نظرسنجی نشان میدهد مردم آمریکا گوگل را از لحاظ جمعآوری اطلاعات شخصی آنها خطرناکتر از سازمان امنیت ملی این کشور میدانند.
این پژوهش توسط یک شرکت بررسی رفتار مصرفکنندگان به نام Survata انجام شده است.
Survata از کاربران اینترنت پرسیده نسبت به دسترسی و جمعآوری اطلاعات شخصی آنلاین خود توسط گروهها و سازمانهای مختلف، چقدر نگران هستند.
نتیجه این نظرسنجی که از 2500 کاربر اینترنت انجام شده نشان میدهد بیشترین نگرانی کاربران آمریکایی درباره در معرض خطر بودن حریم شخصی آنلاین آنها نسبت به گوگل است تا سازمانهای جاسوسی.
در این نظرسنجی از مخاطبان خواسته شده نگرانیشان نسبت به دسترسی سازمانهای مختلف به اطلاعات شخصی آنلاین خود را با ارقام بین صفر (عدم نگرانی) تا 10 (نگرانی شدید) اعلام کنند. جالب آن که نمرهای که کاربران به نگرانی از گوگل دادند (7.39) از نمرهای که به سازمان امنیت ملی آمریکا (NSA) دادهاند (7.06) بالاتر است و نشاندهنده آن است که آمریکاییها نسبت به گوگل بیش از سازمان جاسوسی انگشتنمایی همچون NSA احساس خطر میکنند.
Survata در تحلیل این نتایج غیرمنتظره، اعلام کرده است: احتمالا مردم آمریکا به این دلیل سازمان امنیت ملی را کمخطرتر از گوگل میدانند که تصور میکنند این سازمان فقط اقدام به تجسس در اطلاعات آنلاین افراد مجرم میکند، نه همه مردم؛ اما گوگل اطلاعات شخصی همه کاربران اینترنت را برای مقاصدی چون کارهای تبلیغاتی شرکتها یا بهبود محصولات شرکتها مبتنی بر واکنش و علایق کاربران، جمعآوری میکند.
نتایج این نظرسنجی، مکمل افشاگریهایی است که در ماههای اخیر توسط افرادی چون اسنودن و آسانژ انجام گرفته است.
اسنودن که چند ماه است با افشاگریهایش علیه اقدامات جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا توجهات جهانی را به این سازمان جلب کرده، چند هفته پیش سایتهایی همانند گوگل و فیس بوک را به علت دسترسی آزاد به اطلاعات شخصی کاربران، دشمن حریم شخصی مردم قلمداد کرده بود.
آسانژ هم که موسس سایت افشاگر ویکی لیکس است چند ماه پیش گوگل را در حد سازمان امنیت ملی آمریکا خوانده و گفته بود گوگل با جمعآوری و فروش اطلاعات شخصی کاربران، کاسبی میکند.
به گفته آسانژ، 80 درصد درآمد گوگل از طریق جمعآوری اطلاعات شخصی کاربران، فهرستبندی و دستهبندی آن، پیشبینی رفتار و علایق کاربران بر اساس اطلاعات جمعآوریشده فوق و سپس فروش این اطلاعات به شرکتهای تبلیغاتی به دست میآید.
منبع: مشرق
ادامه مطلب ....
http://ift.tt/1qkgD4t
منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان
تبادل لينك
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر