۱۳۹۳ آذر ۹, یکشنبه

كتاب شيعه در اسلام به زبان ايتاليایی منتشر شد+عکس

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ كتاب شيعه در اسلام (مكاتبات علامه طباطبائي با پروفسور هانري كربن ) با مشاركت مجمع جهاني اهل بيت(ع) توسط رايزني فرهنگي ايران در رم به زبان ايتاليائي ترجمه و در 214 صفحه به زيور طبع آراسته گرديد .

اصل این کتاب به زبان فارسي و توسط انجمن فلسفه و حكمت تهران و با مقدمه دكتر غلامرضا اعواني چاپ شده بود كه ترجمه آن به زبان ايتاليائي از سال گذشته در دستور كار رايزني فرهنگي ايران قرار گرفت .

مترجم اين كتاب ،عليرضا جلالي و خانم مونا رضوان و ويراستار آن ايمان منسوب بصيري است .اين كتاب با تيراژ يك هزار نسخه توسط انتشارات عرفان و با قيمت پشت جلد 50/17 يورو در ماه نوامبر سال 2014 چاپ و توزيع گرديد .

تلاش مرحوم علامه طباطبائي به عنوان انديشمند اسلامي از حيث احياء فلسفه و تفسير شيعي واجد اهميت فراون بود كه به تدوين مباحث بنيادين معرفت شناسي شيعي انجاميد. علامه طباطبائي با تأليف كتب متعدد و تربيت شاگردان برجسته در حوزه هاي فلسفي- فقهي به گسترش گفتمان مكتب تشيع با مكاتب ديگر و معرفي آموزه هاي تشيع در مغرب زمين ياري نموده است.










يكي از پر ثمر ترين نمونه هاي اين گفتمان فرهنگي، آشنايي پروفسور هانري كربن(1978-1903)؛ مستشرق شهير فرانسوي با علامه طباطبائي بوده است كه عمدتاً از طريق مكاتبه و پرسش و پاسخ صورت پذيرفته است. در جريان اين مكاتبات و پاسخگويي علامه طباطبايي به پرسش هاي پروفسور كربن در خصوص مكتب تشيع ، علامه طباطبائي پرده از رمز و راز برخي از مفاهيم شيعي برمي دارد و داستان شكل گيري تشيع و مرجعيت شيعه و بنياد يافتن علوم شيعي توسط ايشان را كه خود با پشت سر گذاشتن موانع تاريخي بر سر راه آن تحقق يافته است، براي پروفسور كربن روايت نموده و به اتهاماتي كه عليه تشيع وجود دارد به شيوه عقلاني؛ پاسح گفته كه حاصل اين مكاتبات كتابي بوده است كه هم اينك به زبان ايتاليائي ترجمه شده و در روز 13 دسامبر در رم رونمائي خواهد شد . انتظار مي رود كه اين كتاب مورد توجه علاقمندان به مباحث اسلامي و فلسفي بالاخص در دپارتمانهاي اسلام شناسي در ايتاليا قرار بگيرد .

از علامه طباطبايي پيش از اين كتاب " شيعه در اسلام " در سال 1989 به زبان ايتاليائي ترجمه شده بود، و اينك؛ نظر به اهميت اين مكاتبات در جهت گسترش منابع شيعه شناسي براي مخاطبين ايتاليايي زبان، اين مكاتبات نيز به زبان ايتاليايي ترجمه گرديده و در اختيار علاقه مندان به مباحث شيعه شناسي در ايتاليا قرار گرفته است.





ادامه مطلب ....



http://www.nooreaseman.com/forum55/thread71710.html



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: