۱۳۹۳ آذر ۸, شنبه

معرکه هرمجدون چيست؟






برخی از دانشمندان، یکی از علایم ظهور حضرت مهدی علیه السلام را وقوع معرکه جنگی در منطقه ای به نام هرمجدّون وبه تعبیر روایات قرقیسیا می‌دانند. این قضیه حتّی در کتب اهل کتاب نیز به ان اشاره شده است. (۵) اهل کتاب از یهود ونصارا این معرکه جنگی را بس عظیم وخطرناک می‌دانند که در پایان تاریخ بشر اتفاق خواهد افتاد.

(هرمجدون) کلمه ای است مشتق از (هَرْ) به معنای کوه، و (مجدّو) که اسم وادی یا کوه کوچکی در شمال فلسطین است. اهل کتاب را گمان بر این است که مساحت معرکه این جنگ از منطقه (مجدّو) در شمال فلسطین تا (ایدوم) در جنوب امتداد دارد که حدود دویست میل است. (۶)

آنان معتقدند که در این جنگ لشکری با حدود ۴۰۰ ملیون نفر شرکت خواهند داشت. (۷) لشکری که از عراق، ایران، لیبی، سودان وقفقاز در جنوب روسیه تشکیل شده است. (۸)

دکتر عبد الکریم زبیدی می‌گوید: (… این حادثه همان حادثه بزرگی است که قبل از ظهور امام مهدی علیه السلام تحقق خواهد یافت، ودر روایات از ان به معرکه (قرقیسیا) یاد شده است. دران واقعه میلیون‌ها لشکر از امریکا، اروپا، روسیه، ترکیه، مصر ودولت های مغرب عربی، ولشکریانی از شهرهای شام یعنی سوریه، اردن، لبنان، فلسطین واسرائیل شرکت خواهند داشت. همگی در منطقه ای به نام قرقیسیا از بلاد شام با هم مواجهه خواهند داشت، وسفیانی در این هنگام خروج خواهد کرد…). (۹)

کلینی به سند خود از امام باقر علیه السلام نقل کرده که به میسّر فرمود: ای میسّر! چه مقدار بین شما وقرقیسیا فاصله است؟) عرض کرد: نزدیک شاطئ الفرات است. حضرت فرمود: (اما انّه سیکون بها وقعة لم یکن مثل‌ها منذ خلق اللَّه تبارک وتعالی السموات والارض ولا یکون مثل‌ها ما دامت السموات والارض. مادبة للطیر تشبع منها سباع الارض وطیور السماء…)؛ (۱۰) (آگاه باش که دران مکان واقعه ای اتفاق خواهد افتاد که نظیر آن از زمان خلقت آسمان ها وزمین از جانب خداوند تبارک وتعالی اتفاق نیفتاده است ونخواهد افتاد. آنجا محل پذیرایی پرندگان خواهد بود. درندگان زمین وپرندگان آسمان از آن سیر خواهند شد).

از مجموعه روایات در این باب به خوبی استفاده می‌شود که در این جنگ فرمانده عملیاتی این جنگ از جانب دشمنان اسلام، شخصی به نام سفیانی است. او کسی است که به کمک مراکز جاسوسی یهود وامریکا در میان مردم تفرقه انداخته و مردم را بر ضدّ شیعیان اهل بیت تحریک خواهد کرد، ونیز بعد از پناه بردن امام زمان علیه السلام به کعبه با عده ای از یاران خود درصدد مقابله با حضرت برآمده که خود او با لشکریانش درمنطقه ای به نام بیدا به زمین فرو خواهند رفت.

در همین جنگ است که بنیه یهود از هم پاشیده شده وبسیاری از آن‌ها نابود خواهند شد.

بخاری به سندش از رسول خدا صلی الله علیه واله نقل کرده که فرمود: (قیامت برپا نمی‌شود تا آنکه شما با یهود بجنگید، در آن هنگام به حدّی از آنان کشته خواهد شد که حتّی سنگی که یک یهودی در آن پناه گرفته می‌گوید: ای مسلمان! این یهودی است که در کنار من پناه گرفته، او را به قتل برسان). (۱۱)


(۵) رؤياى يوحنّا، ۱۶-۱۳/۱۶؛ سفر زکريا، ۵-۱/۱۴؛ کتاب مقدس، ص ۸۴۳.

(۶) شبکه معلومات، ص ۴.

(۷) همان، ص ۲.

(۸) مجله الفکر الجديد، شماره ۱۵و۱۶.

(۹) همان.

(۱۰) کافى، ج ۸، ص ۲۴۵، ح ۴۵۱.

(۱۱) صحيح بخارى، ج ۳، ص ۲۳۲.

منبع : معرکه هرمجدون چيست؟ - پرتال پایگاه تخصصی تبیان مهدویت پرتال پایگاه تخصصی تبیان مهدویت





ادامه مطلب ....



http://ift.tt/1rEXEaU



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


هیچ نظری موجود نیست: