۱۳۹۱ دی ۲۳, شنبه

هیبت در دلها | امام هادی علیه السلام


هیبت در دلها







امام هادی علیه السلام













امـامـان عـلیـهـم السـّلام مـظـاهـر قـدرت و عـظـمـت خداوند و معادن كلمات و حكمت ذات مقدّس حقّ و منبع تـجـلّیـات و انـوار خـاصـّه او هـستند. بر این اساس از یك قدرت معنوى فوق العاده و نفوذ و هیبت خاصّى برخوردارند.



این هیبت و عظمت خدادادى رادر زیارت جامعه و از زبان امام هادى علیه السّلام چنین مى خوانیم :






(طَاءْ طَاءَ كُلُّ شَریفٍ لَشَرَفِكُمْ، وَ بَخَعَ كُلُّ مُتَكَبِّرٍ لَطاعَتِكُمْ، وَ خَضَعَ كُلُّ جَبّار لِفَضْلِكُمْ، وَ ذَلَّ كُلُّ شَىْءٍ لَكُم )



هـر بـزرگ و شـریفى در برابر بزرگوارى و شرافت شما سر فرود آورده و هر خود بزرگ بـیـنـى بـه اطـاعـت از شـمـا گـردن نـهـاده و هـر زورگـویـى در بـرابـر فـضـل و بـرتـرى شـمـا فـروتـنـى كـرده و هـمـه چـیـز بـراى شـمـا خـوار و ذلیل گشته است .



روى ایـن جـهـت بـارهـا اتـّفاق مى افتاد كه حاكمان جور در غیاب امامان علیهم السلام تصمیمهاى خـطـرنـاكـى نسبت به آنان مى گرفتند؛ ولى به محض رویارو شدن با آنان و نگاه به رخسار پـرفـروغشان ، كابوس ترس و وحشت بر دلهایشان سایه مى افكند؛ به گونه اى كه مجبور مى شدند از تصمیم خود برگردند.



در تـاریخ اجمالى پیشوایان بخش زندگانى امام هادى علیه السّلام پرتوى از این هیبت و عظمت الهى را یادآور شدیم ، اینك نمونه اى دیگر.



زیـد بـن مـوسـى .(16) چـندین بار از (عمر بن فرج )، والى مدینه ، خواست كه وى را بر فرزند برادرش (امام هادى ) مقدّم بدارد و مى گفت : او جوان است و من عموى پدر او هستم .



(عمر) سخن او را براى امام هادى علیه السّلام نقل كرد. امام فرمود:



(یك بار این كار را بكن ...)



در یـكـى از روزها عمر، بر خلاف معمول ، ابتدا به زید اجازه داد تا وارد شود و در صدر مجلس بـنـشـیـنـد؛ سـپـس از امـام (ع ) خـواسـت تـا وارد شـود. امـام (ع ) داخـل شـد. هـنـگـامى كه چشم زید به امام (ع ) افتاد و هیبت امامت را در رخسار حضرت مشاهده كرد از جـایـش ‍بـرخـاسـت و امـام (ع ) را بـر جـاى خـود نـشـانـد و خـود در بـرابـر او بـر زمـیـن نـشـست ..(17)




پی نوشت ها:

16) ظـاهـرا نـامـبـرده زید بن موسى بن جعفر است كه به ( زید النّار ) معروف است . و بر اسـاس نـقـل سـیـّد مـحـسـن امـیـن در اعـیـان الشـیـعـه ، ج 7 ، ص 128 در حـدود سال 247 در اواخر حكومت متوكّل درگذشته است .

17) اعـلام الورى ، ص 347 . در كـتـاب تـاریـخ اجـمـالى پیشوایان ، كد 122 نمونه هاى دیگرى از هیبت و عظمت الهى امام هادى (ع ) ذكر شده است .



منبع: کتاب تحلیلی‌ از تاریخ‌ دوران‌ دهمین‌ خورشید امامت‌ امام‌ هادی‌ علیه‌السلام‌

نوشته رمضانعلی رفیعی



imam-hadi.mihanblog.com






ادامه مطلب ....



http://www.nooreaseman.com/forum18/thread47507.html



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


http://media.afsaran.ir/siW0mw_460.jpg خادم الزینب

هیچ نظری موجود نیست: