۱۳۹۵ مهر ۲۷, سه‌شنبه

تلاش نافرجام وهابی ها برای بر هم زدن مراسم سوگواری حسینی در اندونزی + تصاویر

مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای در اندونزی نیز مانند بقیه مناطق جهان برگزار شد؛ از جمله در شهرهای "جاکارتا"، "چیربان"، "پالو"، "سمارانگ" و "کنداری".
اما امسال نیز وهابیون افراطی تلاش کردند تا با برگزاری تظاهرات و ایجاد تجمع در برابر سالن محل برگزاری مراسم، مانع از عزاداری مسلمانان شوند؛ اما موفق به این کار نشدند.
در شهر "جاکارتا" که بیش از 2000 نفر از شهروندان شیعه و سنی در مراسم عاشورا حضور داشتند، حدود 50 نفر از وهابیون در برابر محل مراسم تجمع کردند. در شهرهای "سمارانگ" و "کنداری" نیز نیز تعدادی از وهابیون به مراسم اعتراض کردند و تلاش نمودند تا با تظاهرات مراسم مذهبی عاشورا را به تعطیلی بکشانند.
اما نیروهای پلیس از این مراسم حفاظت نمودند. رییس پلیس در پاسخ به معترضان اعلام کرد: دولت اجازه برگزاری این مراسم را داده است، پس وظیفه ما این است که از آن محافظت کنیم تا تمام شود.
عجیب اینکه دشمنان اهل بیت(ع) حتی با انجام کارهای عجیب و غریبی مانند "برگزاری همایش برای تبیین جایگاه عمر سعد(!)" و نیز "ساماندهی مبلغانی برای تبرئه یزید(!!)" تلاش می کنند که عاشورا را تحت تأثیر قرار دهند و عملا معارف عاشورایی را از دست مردم بگیرند؛ اما با بی توجهی شهروندان اندونزیایی روبرو شده اند.
بر خلاف این توطئه ها، مراسم سوگواری عاشورا در اندونزی هرسال بهتر و منظم تر از سال قبل برگزار می شود؛ بطوری که امسال عزاداری در شهرهای "چیربان"، "پالو" و مناطق زیادی از شهرهای اندونزی بدون هیچ اعتراض و مشکلی برگزار شد و علمای شیعه و اهل سنت درباره شهادت امام حسین(ع) سخنرانی کردند.
"سازمان اهل بیت اندونزی (ABI)" و "سازمان ایجابی (IJABI)" میزبانان مراسم عاشورا در اندونزی هستند


ادامه مطلب ....

http://ift.tt/2eApBjF

منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان

تبادل لينك

به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم

هیچ نظری موجود نیست: