۱۳۹۵ مهر ۱۶, جمعه

ایستادگی بانوی بحرینی مقابل بی‌حرمتی آل‌خلیفه به نمادهای عزای حسینی + فیلم

یک بانوی بحرینی با ایستادگی در مقابل مزدوران آل خلیفه که نمادهای عزای حسینی در سلماباد را پایین آوردند تلاش کرد تا مانع این بی‌حرمتی شود.
شهروند بحرینی در مقابل پایین آوردن پرچم حسینیه‌ها در شهر سلماباد توسط نیروهای امنیتی و پلیس ایستادگی کرد. براساس این گزارش، شماری از فعالان بحرینی ویدئویی در شبکه اجتماعی یوتیوب منتشر کردند که در آن عناصر مزدور و شبه نظامی آل خلیفه پرچم‌ها و نمادهای عزاداری حسینی را در شهر سلماباد پایین می‌آورند و یک بانوی بحرینی با ایستادگی در مقابل آنان تلاش می‌کند مانع این بی‌حرمتی شود.

همزمان با فرارسیدن ماه محرم مناطق مختلف بحرین سیاه‌پوش عزای حسینی است و نیروهای امنیتی و مزدور آل خلیفه به منظور برچیدن نمادهای ماه محرم یورش می‌بردند.
اهالی مناطقی که جهت رویارویی با تهاجم عناصر آل خلیفه به نمادهای دینی به پا خاستند با سرکوب شدید نیروهای امنیتی مواجه شدند و برای در امان ماندن نشانه‌های عاشورا جسم خود را در برابر گلوله‌های آتشین حائل قرار دادند و در نتیجه شماری از آنان زخمی شدند.
آیین ها و مراسم محرم طی قرنهای متمادی توسط شیعیان بحرین به عنوان اکثریت جمعیت آن کشور اجرا می شود و به عنوان بخشی از تاریخ و فرهنگ این جزیره کوچک تبدیل شده است.
رژیم آل خلیفه، از فوریه و مارس ۲۰۱۱ که سرکوب انقلاب و اعتراض‌های مردم را در دستور کار خود قرار داده، حمله گسترده‌ای را به شیعیان که اکثریت این کشور را تشکیل می‌دهند، آغاز کرده است و نیروهای امنیتی برای سرکوب مردم حرمت مساجد، حسینیه‌ها و خانه‌ها را زیر پا می‌گذارند.


ادامه مطلب ....

http://ift.tt/2e0Rxgp

منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان

تبادل لينك

به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم

هیچ نظری موجود نیست: