۱۳۹۵ آبان ۸, شنبه

«طاعتِ خدا» و «ولایت فقیه» تمرینی برای در مسیر «مهدویت» بودن است

حکومت امام زمان عج باید یک مطالبه ی جهانی شود. برای رسیدن به این هدف باید اهل طاعت و پشتیبان ولایت فقیه باشیم تا قابلیت آن را داشته باشیم که در ظهور حضرت همراه ایشان باشیم.

برای بودن در مسیر امام زمان و ظهور حضرت، نیاز به دو تمرین مهم داریم: اولین و مهمترین تمرین پذیرش ولایت فقیه است. آیا ما می توانیم، خودمان را با حاکمیت ولایت فقیه هماهنگ کنیم یا خیر؟
پیغمبر در مورد انقلاب اسلامی ایران فرموده، انقلاب ایران دوران تمرین و آمادگی برای حکومت امام زمان عج است. بدون انقلاب اسلامی و بدون تمرین در زیرِ سایه ی نائب امام زمان و ولی امر امکان ندارد که جامعه ­ای برای حکومت امام زمان آماده شود و طالب او باشد. امام زمان امام همه مردم است و همه باید او را بشناسند و بخواهند. بنابراین، بدون شرائط فطریِ حکومت اسلامی، هیچ متدین و مؤمنی تربیت نمی شود تا خواهان امام زمان باشد. فرض کنیم اگر زمان شاه بود، نمی شد با بودن شاه، یک دفعه امام زمان بیاید، زیرا مردم آمادگی پذیرفتن چنین چیزی را نداشتند. انقلاب اسلامی زمینه ی شناخت امام زمان و مقدمه ی ظهور ایشان است.
دومین تمرین این است که از خود بپرسیم، آیا من می خواهم که واقعاً جزء اشراف و صاحب منصبان حکومت امام زمان باشم؟ اگر پاسخ مثبت است، پس باید در زمان غیبت امام، تمرینِ «طاعت» کنیم؛ امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه ی خود بدانیم؛ تبلیغ کنیم و دیگران را هم به یاری حضرت دعوت کنیم.
وقتی امام زمان ظهور کند، از شخصیت های دوران غیبت انتخاب می کند؛ حضرت با ظهورشان عضوگیری نمی کنند، بلکه شرافت انسانی هر فرد در حکومت امام زمان عج، او را منتخبِ امام عصر می کند. شرافت در زمان ظهور، مانند شرافت در آخرت است. اساساً حکومت آقا امام زمان (علیه السلام) «قیامت صغری» است. حکومت امام زمان دوران آمادگی انسانها برای بهشت و بالاتر از بهشت است.
همان گونه که انقلاب اسلامی بستر تربیت برای ظهور و پذیرش دولت کریمه امام زمان است، ظهور نیز، زمینه ساز رشد انسان تا درجه ولی اللهی است. یعنی بدون حکومت امام زمان عج، جامعه ی جهانی در کره زمین، برای ورود به برزخ آماده نمی شوند.


ادامه مطلب ....

http://ift.tt/2eOvLbN

منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان

تبادل لينك

به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم

هیچ نظری موجود نیست: