۱۳۹۵ مهر ۲, جمعه

پست و کور دندان (post & core ) چیست ؟

در مواقعی که دندان عصب کشی ( روت کانال ) شده و بیش از ۵۰℅ از بافت تاج دندان از بین رفته ،معمولا برای باز سازی تاج دندان یک قالب از ریشه دندان گرفته میشود و برای لابراتوار ارسال میگردد .

جلسه دوم مراجعه بیمار یک تاج فلزی ریختگی که توسط لابراتور دندانسازی ساخته شده ، روی دندان بیمار چسبانده شده و سپس از آن برای تهیه روکش قالبگیری میشود.

منظور از جنس روکش دندان بیشتر نوع آن است که غالبا فلزی، سرامیکی ، پرسلن باند شده به فلز و یا زیرکونیوم ( یا همان روکش دندان زیرکونیم ) می باشد. معمولا ارزان ترین روکش ها، همین روکش های پرسلن باند شده به فلز هستند که البته قیمت روکش دندان در آنها هم به آلیاژ زیر آن بستگی دارد . اما با آلیاژ مرسوم در لابراتوارهای دندانی ، به صرفه ترین هزینه روکش دندان را دارند.



مراحل روکش کردن دندان :

تراش دندان ( از محیط دندان به ضخامت روکش مورد نظر برداشته میشود )
قالبگیری از دندان تراش خورده و انتخاب رنگ روکش متناسب با دندانهای مجاور ، جهت انتقال آنچه در دهان وجود دارد به لابراتوار دندانسازی
بعضا یک جلسه امتحان فریم فلزی یا زیرکونیوم
گاها یک جلسه امتحان پرسلن
تحویل روکش



روکش دندان جلو :

برای روکش دندان های جلو بهترین انتخاب روکش های سرامیکی یا انواع روکش زیرکونیا است که زیبایی را اساسا تامین می کند. اما هنگام روکش دندان جلو برای زیبایی باید به این نکته توجه کرد که انجام روکش صرفا جهت زیبایی دندانهای جلو به هیچ عنوان توصیه نمی شود. جهت این امر روش های دیگری مثل لامینت و یا ترمیمهای کامپوزیت ونیر ارجح است.



عوارض روکش دندان :

مهم ترین عارضه روکش کردن دندان ها این است که دندان شما تراش می خورد و اگر از آن به خوبی مراقبت نکنید بعد از چند سال پوسیده شده و از بین می رود.


لینک منبع:پست و کور دندان کلینیک دندانپزشکی پرهام
دندان پزشکی | ایمپلنت | لامینت | طرح لبخند | سفید کردن دندان | کاشت دندان - کلینیک دندانپزشکی پرهام


ادامه مطلب ....

http://ift.tt/2d5tGug

منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان

تبادل لينك

به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم

هیچ نظری موجود نیست: