۱۳۹۵ مهر ۴, یکشنبه

پردازنده‌های مدیاتک به گوشی‌های پایین‌رده سامسونگ می‌آیند

افزایش درآمد و سودآوری در دنیای تجارت حرف اول را می‌زند. این موضوع تا جایی مهم است که کمپانی سامسونگ قید پردازنده‌های پایین‌رده اگزینوس را زده و با محصولات مدیاتک جای آن‌ها را در گوشی‌هایش پر می‌کند.



اگرچه مدیاتک در سال‌های گذشته پردازنده‌های فوق‌العاده قدرتمندی تولید کرده اما همچنان نامش با میان‌رده‌های بازار گره خورده است. شاید علتش این باشد که اکثر میان‌رده‌ها و پایین‌رده‌های چینی به پردازنده‌های این کمپانی مجهز شده‌اند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها باید به گوشی‌های هواوی اشاره کرد. به هر حال خبرهایی درباره همکاری مدیاتک و سامسونگ منتشر شده است که در ادامه جزئیات موضوع را بررسی می‌کنیم. با جی‌اس‌ام همراه باشید.

تاکنون قلب تپنده اکثر میان‌رده‌ها و پایین‌رده‌های سامسونگ محصول اختصاصی خودش، اگزینوس، یا پردازنده‌هایی گمنام مانند Spreadtrum بوده‌اند؛ به عنوان مثال می‌توان به گلکسی جی1 2016 اشاره کرد که به اگزینوس 3475 چهار هسته‌ای با فرکانس 1.3 گیگاهرتز مجهز شده است. اخیرا به دلایلی که هنوز مشخص نیست کمپانی سامسونگ تصمیم گرفته از محصولات مدیاتک در گوشی‌های پایین‌رده خود بهره ببرد. چندی پیش در مصاحبه‌ای از مدیر مدیاتک درباره حوادث پیرامون نقص باتری در گلکسی نوت 7 سوال شده بود؛ آقای Tsai Ming Kai اینگونه پاسخ داد که:
کمپانی ما شریک تجاری سامسونگ است پس ترجیح می‌دهم درباره این موضوع صحبت نکنم.

با توجه به پاسخ مدیر مدیاتک می‌توان از همکاری دو غول کره‌ای و چینی مطمئن شد. در حالی که سامسونگ طی این قرارداد مالک 10 درصد از پردازنده‌های پایین‌رده مدیاتک می‌شود، خوب است به این موضوع نیز اشاره کنیم که کمپانی چینی غول‌هایی نظیر Helio X25 و X30 نیز در چنته دارد که آماده رقابت با قوی‌ترین پردازنده‌های بازار هستند.


ادامه مطلب ....

http://ift.tt/2djbiew

منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان

تبادل لينك

به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم

هیچ نظری موجود نیست: