۱۳۹۵ شهریور ۲۸, یکشنبه

دلیل درد دنبالچه و راه درمان آن

دلیل درد دنبالچه و راه درمان آن


درد دنبالچه در هر سن و هم در مردان و هم زنان پیش می آید، عموما در سن چهل سالگی رخ میدهد. درد دنبالچه در زنان پنج برابر بیشتر از مردان است.آسیب دیدگی دنبالچه منجر به ناراحتی و درد استخوان دنبالچه می شود .
علت درد دنبالچه چیست؟

علت بسیاری از درد های دنبالچه نامعلوم است. بندرت ممکن است این درد به علت ضربه ( مانند زمین خوردن یا زایمان)، تحرک زیاد دنبالچه بوده و در موارد نادر عفونت، تومور یا شکستگی علت آن باشد. شیوع درد دنبالچه در زنان پنج برابر مردان است که به علت تفاوت شکل استخوان بندی لگن بین زنان و مردان میباشد.
همیشه درد دنبالچه نمی تواند دلیلی بر دررفتیگ آن باشد گاهی اوقات التهاب و تورم نیز می تواند در این زمینه نقش داشته باشد نشستن بر روی محل نرم، گرم نگه داشتن محل درد و درست نشستن بر روی صندلی می توانددر رفع این عارضه تاثیرگذار باشد گاهی اوقات این عارضه با کمک جراحی درمان می شود که طی ان استخوان دنبالچه به صورت کلی خارج می شود.
دررفتگی استخوان دنبالچه امکانپذیر ولی نادر است. بسیاری از مواردی که در رادیوگرافی لگن دررفتگی دنبالچه تفسیر میشوند چیزی جز شکل طبیعی ولی کمی خمیده به جلوی دنبالچه نیست.

درد دنبالچه نشان دهنده چیست؟

در مواردی ممکن است بدنبال ضربه شدید و یا زمین خوردن روی باسن، فرد دچار دررفتگی دنبالچه و یا به عبارت دیگر دررفتگی مفصل بین دنبالچه و استخوان خاجی یا ساکروم شود. در این موارد ممکن است بتوان بصورت بسته و بدون نیاز به عمل جراحی اقدام به جااندازی دررفتگی کرد. مسلما اگر از دررفتگی چند هفته گذشته باشد امکان جااندازی وجود نخواهد داشت.
در غالب موارد علت درد دنبالچه ارتباطی با دررفتگی آن نداشته و به علت التهاب در مفاصل بین استخوانچه های تشکیل دهنده آن یا مفصل بین دنبالچه و استخوان ساکروم ایجاد میگردد.
درمان درد دنبالچه

در درمان دردهای دنبالچه در اکثر اوقات اقدامات غیر جراحی موثر واقع میشوند. اقداماتی مانند نشستن بر روی محل نرم، گرم نگه داشتن محل درد، درست نشستن بر روی صندلی و استفاده از داروهای ضد التهابی. در مواردی که درمان های غیر جراحی موثر واقع نشوند میتوان از عمل جراحی کمک گرفت و درمان جراحی در بسیاری از موارد میتواند درد بیمار را از بین ببرد.
این جراحی بصورت خارج کردن کل استخوان دنبالچه است. از طریق شکاف کوچکی که بر روی پوست پشت لگن داده میشود استخوانچه های کوچکی که به هم پیوسته و استخوان دنبالچه را تشکیل داده اند از محل اتصال خود به استخوان خاجی یا ساکروم جدا شده و از بدن خارج میشوند. اگر این جراحی به درستی صورت گیرد میتواند منشا درد را از بین ببرد.
دلیل درد دنبالچه و راه درمان آن


2.52

منبع : ایران ارتوپد


ادامه مطلب ....

http://ift.tt/2cPPMkh

منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان

تبادل لينك

به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم

هیچ نظری موجود نیست: