۱۳۹۵ شهریور ۲۸, یکشنبه

تفاوت معماری داخلی، طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی

برای آنکه تفاوت این علوم را بهتر متوجه شوید به تعریفات ارائه شده از هریک توجه فرمایید:
معماری داخلی :
حلقه اتصال میان معماری و طراحی داخلی است . این رشته از طرفی همانند معماری با ساختمان و اجزاء و عناصر سازنده آن سرو کار دارد واز طرفی مانند طراحی داخلی بر فضاهای داخلی تاکید می کند.
اگر بخواهیم این رشته را از دو رشته دیگر تمیز دهیم می توانیم بگوییم این رشته به طور نسبی بیشتر مرهون دانش معماری است تاهنر معماری. معماری داخلی ،فضای داخل معماری را از طریق کاملا فیزیکی از قبیل (سقف و دیوارها)سازماندهی می کند.
طراحی داخلی:
فرآیندی جهت شکل بخشیدن به فضای داخلی از طریق دستکاری حجم های موجود (کف،سقف ودیوارها)و یا حتی بدون دستکاری در حجم ها و صرفا جهت بهبود عملکرد فضاست .
در یک جمله طراحی داخلی هنر و دانش درک رفتار انسانهاست جهت ایجاد فضای کاربردی با حداکثر بازدهی در داخل ساختمان هایی که معماران طراحی کرده اند.و کاربردی ترین هنری است که بشر به خود دیده است. در طراحی داخلی با استفاده از عناصر ومولفه های مختلف معماری ،کار آمد ترین فضای ممکن را به زیباترین ودلپذیرترین شکل ممکن می آفریند.فرآیندی که از معماری آغاز و به دکوراسیون داخلی ختم می شود.
طراح داخلی علاوه برآشنایی کامل با رشته مادر (معماری)جهت خلق طرحی منطبق با نیاز رفتاری و عملکردی محیط و کاربران آن، نیازمند احاطه کامل برروانشناسی محیط است.و علاوه بر تسلط بر فنون طراحی باید به دانش هایی از قبیل: ارگونومی ،نور پردازی، رنگ شناسی و مصالح شناسی مسلط بوده تافردی موفق باشد.
دکوراسیون داخلی :
همانطور که از نامش پیداست با عناصری سرو کار دارد که بیشتر جنبه تزئینی دارند به نحوی که نقش تزئینی آنها از نقش عملکردیشان بیشتر است.
چیدمان وسایل و مبلمان و عناصر تزئینی با در نظر گرفتن نقش و کار کردشان،مرتبط با رشته دکوراسیون داخلی است. واین خود نیازمند احاطه کامل بر مقولات رنگ شناسی ،بافت شناسی ،فرم شناسی و مانند اینهاست. دکوراتور باتید تاحدودی آشنا به طراحی داخلی و نیز معماری داخلی باشد چون این 3رشته هرچند تخصص های خود شان را می طلبد ،لیکن تاحدودی وجوه اشتراک خود را هم دارند.


منبع:http://civilboard.ir


ادامه مطلب ....

http://ift.tt/2cPUhew

منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان

تبادل لينك

به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم

هیچ نظری موجود نیست: